Gå til innhold

Sett Trond Viggo fri!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du på da?

Hvis det er det at han ikke ser at det er usmakelig å harselere med den dødssyke paven, så er jeg enig.

Skrevet

Hva tenker du på da?

Hvis det er det at han ikke ser at det er usmakelig å harselere med den dødssyke paven, så er jeg enig.

Ingen kødder med Paven.

Skrevet

Ingen kødder med Paven.

Nei - jeg har sansen for mannen selv om jeg ikke er katolikk. Er spent på hvem den neste paven blir...

Gjest bittbitt
Skrevet

Hva tenker du på da?

Jeg så bare slutten. Patetiske sketsjer og enda værre sanger.

Skrevet

Jeg så bare slutten. Patetiske sketsjer og enda værre sanger.

Så da gikk jeg ikke glipp av noe der? Jeg har ikke sett programmet, leste bare i avisen at Trond Viggo var rasende over å bli sensurert av NRK.

Gjest en kritisk katolikk
Skrevet

Hva tenker du på da?

Jeg er sterkt i mot paven, men syns lite om å lage sketsjer om en dødssyk person, uansett hvem. Så her er jeg helt enig med sensuren.

Skrevet

Jeg er sterkt i mot paven, men syns lite om å lage sketsjer om en dødssyk person, uansett hvem. Så her er jeg helt enig med sensuren.

Er du sterkt i mot paven generelt (som funksjon), eller bare denne paven?

Jeg omgås ikke så mange katolikker, men de jeg kjenner snakker alle veldig varmt om ham og ser veldig opp til mannen.

Skrevet

Jeg omgås ikke så mange katolikker, men de jeg kjenner snakker alle veldig varmt om ham og ser veldig opp til mannen.

Det er jo et merkkelig konsept at en vanlig mann skal være hellig. Får frysninger av sånt jeg.

Gjest en kritisk katolikk
Skrevet

Jeg er dels imot pavefunksjonen, men er spesielt imot konservative, livsfjerne paver - som dessverre de aller fleste er. Slike som er imot bruk av kondomer, imot gjengifte, imot homofilt samliv, osv. Og som velger seg kardinaler som er like stokk konservative som seg selv, slik at det aldri blir rom for fornyelse.

Jeg håper at et mirakel skjer og at den neste paven blir en mer liberal person...men det skal nok mye til.

Skrevet

Det er jo et merkkelig konsept at en vanlig mann skal være hellig. Får frysninger av sånt jeg.

j, jeg tror heller ikke at paven er Guds talerør, men jeg hadde inntrykk av at denne paven har gjordt mye bra politisk...

Men nå beveger jeg meg ut på tynn is - har bare annenhånd info fra personer som ser veldig opp til han.

Skrevet

Jeg er dels imot pavefunksjonen, men er spesielt imot konservative, livsfjerne paver - som dessverre de aller fleste er. Slike som er imot bruk av kondomer, imot gjengifte, imot homofilt samliv, osv. Og som velger seg kardinaler som er like stokk konservative som seg selv, slik at det aldri blir rom for fornyelse.

Jeg håper at et mirakel skjer og at den neste paven blir en mer liberal person...men det skal nok mye til.

Ja, vi får håpe på mirakler :)

*Ikke ironisk ment*

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Syns Trond Viggo er rasende festlig! Og artig at han har tørka støv av de gamle sangene sine også, "Hjalmar" er jo bare rå.

Skrevet

"Jeg håper at et mirakel skjer og at den neste paven blir en mer liberal person...men det skal nok mye til."

Nå er vel den paven de har nå mer liberal enn de som har vært før ham, har han ikke?

På den annen side synes jeg kanskje det blir for dumt å liberalisere den katolske kirken, som i utgangspunktet ikke er liberal i det hele tatt.

".................................."

Skrevet

Ingen kødder med Paven.

Man skal kunne "kødde" med absolutt hvem som helst. Poenget er bare hvordan det gjøres. Harsellering er ikke ensbetydende med latterliggjøring.

"....................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...