Gjest O Skrevet 1. februar 2001 Del Skrevet 1. februar 2001 Først og fremst: Er en gutt på 20. Jeg har i flere år slitt med øyne som blir så veldig lett røde på det hvite. De er så godt som aldri "normale", selv ikke når jeg bruker blodkar-sammentrekkende øyedråper (clear-eyes). Jeg er ikke i noen stor grad plaget av kløe eller svie, slik som ved en vanlig infeksjon/allergi, det er bare rødheten som er plagsom. Jeg har vært hos øyespesialist, og han fant ut at jeg i tillegg til allergi hadde en betennelse på øynene. Jeg fikk kloramfenikol øyesalve som jeg gikk med i flere måneder, helt til betennelsen var vekke. Men problemet har ikke gitt seg av den grunn. Når jeg våkner om morraen er jeg ganske rød-sprengt i øynene. Det blir litt bedre utover dagen, avhengig av dagsform. Men jeg føler aldri at de blir "normale". Akkurat nå bruker jeg dråper som fjerner en del av det røde på øynene (clear-eyes). Men jeg vet at jeg ikke kan bruke for mye av slike dråper, og da er det problemene oppstår. Dette er rett og slett så sjenerende for meg at det ødelegger livskvaliteten min. Før jeg fikk vite om clear-eyes turde jeg ikke se folk i øynene, og isolerte meg helt. Bedre blir det ikke av at jeg får kommentarer. Det jeg lurer på er om det finnes en slags behandling som kan fjerne problemet for alltid? Går det an å ta en operasjon? Finnes det noen andre behandlingsformer? Vaksiner? (Jeg er allergisk mot husdyr og husstøvmidd). Jeg kan ikke helt skjønne at det er allergien som plager meg, for det virker ikke på meg som en allergisk reaksjon (ingen svie eller kløe). Takknemlig for svar!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17716-%C3%B8yeproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 1. februar 2001 Del Skrevet 1. februar 2001 Kjære O Jeg forstår godt at dette er plagsomt og jeg er enig med deg i at det virker usannsynlig at allergien bare skulle gi bare røde øyne uten kløe og svie. Jeg synes du skal kontakte øyelege igjen - det er jo viktig å vite sikkert om du fortsatt har betennelse eller om du er helt kvitt den. Øyelegen er den nærmeste til å kunne fortelle deg noe om hvilke muligheter du har for å få behandling for øynene dine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17716-%C3%B8yeproblemer/#findComment-79970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.