Gå til innhold

Mitt problem..


beo.g

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke inn på Klara Klok for å sende spørsmålet mitt, så derfor prøver jeg her..

Ja, hva skal jeg begynne med. Jeg er ei jente på snart 18 som blir veldig, veldig fort deprimert. Det kan komme av alt mulig! Plutselig føles det som om verden rundt meg raser sammen og at jeg befinner meg i et reint helvete. Klarer ikke tenke klart og tårene presser på.. Det begynner å bli et veldig stort problem for meg, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Jeg vet det hjelper å snakke med andre om det og slikt, men jeg klarer rett og slett ikke å snakke med vennene mine om følelser.. Det går bare ikke..

Liksom, greia er det at jeg aner ikke hvorfor jeg plutselig blir så deprimert. Som jeg kan huske, blei det verst etter en gutt såra meg for halvannet års tid siden. Har vært en del deprimert før også, på grunn av ikke så veldig bra tid på barneskolen/ungdomsskolen, men jeg tror jeg har fortrengt det på en eller annen måte. Når jeg har lest i gamle dagbøker har jeg lest hvor færlt det var, og jeg kan ikke huske at det var så ille. Men etter det med han fyren, da, så har jeg blitt veldig lett deprimert. Bare av en liten krangel med mamma (noe som har blitt til mange store krangler nå i det siste), og andre helt små ting blir jeg helt knust og klarer ikke annet enn å gråte.

Jeg har en kjæreste som jeg er utrolig glad i, men jeg har ikke så veldig lett for å stole på gutter etter en del, ja, "uheldige" opplevelser og erfaringer. Kjæresten min og jeg har dessverre ikke så mye tid til hverandre som vi egentlig burde hatt, så derfor blir jeg deprimert av det. Som i dag for eksempel da jeg hadde håpa på å gå med han, men han hadde ikke tid, har ikke sett han siden mandag nå (er fredag i dag..). Har vært i utrolig dårlig humør i dag pga mange andre ting også, og til slutt bare sprakk det og jeg klarte ikke holder tårene tilbake.

Jeg kunne sitti her og skrevet med mange flere tanker, men det hadde nok blitt altfor mye så jeg slutter her. Det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre med dette? Jeg vet du kommer til å svare at det hjelper å snakke med mennesker og bla bla, men det hjelper ikke for meg siden jeg ikke KLARER å snakke med noen om det. (Har forresten en veldig god nettvenn som også er en del deprimert og har hjulpet meg gjennom vanskelige perioder. Er veldig glad i han, og føler at jeg kan si hva jeg vil til han siden jeg ikke kjenner han i det virkelige livet.) Er det noe annet jeg kan gjøre?? Vær så snill, jeg orker snart ikke det her lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bitis Gabonica

Har du en fastlege du føler deg trygg på? I så fall anbefaler jeg deg å bestille time hos vedkommende! Evt. kan du benytte helsestasjon for ungdom der du bor. Kanskje kan det være til hjelp å ta antidepressiva, noe som krever oppfølging fra legehold. Samtidig er det lurt å få henvisning til psykolog eller psykiater for samtaler. Når humøret er bedre blir det også lettere å snakke om det som er vanskelig. Du beskriver greit hva du strever med i innlegget ditt, så det kan kanskje være en ide å printe det ut og vise til den legen du tar kontakt med. Det at du har skrevet dagbok vil antagelig også gjøre det lettere å gå tilbake til gamle problemer som plager deg - om du føler det trenges.

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...