Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å finne på noe koselig!

Har hørt at "Bærums Verk" skal være koselig med utstillinger, kunshåndtverksutsalg og kafeer. Stemmer det?

Har søkt litt rundt,får mange treff, men ingen sier meg noe om åpningstider! www.baerumsverk.no får jeg feilmelding på!

Noen her som er "kjent" og som vet? Tips til koselige steder å gå?

Vi bor et stykke unna, så erkjedelig å kjøre "bomtur" også!

Skrevet

Fant åpningstider på "Olavsrosa" i alle fall :-)

Men tips til koselige steder vil jeg fremdeles ha!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kan aldri tenke meg at det er mulig å ha det koselig på Bærums Verk.

Men dersom det blir bomtur har du jo uansett Hennie Onstad noen minutters kjøring unna, Oslo noen minutters kjøring unna det igjen (slottet, frognerparken, kneipene på Grønland), du har kort vei til Skaugum hvor du kan ta gardistene i nærmere øyensyn (kanskje kommer kongen?), og like ved der igjen er jeg, så det er intet å si på attraksjonene i området. Altså: Dersom det skulle knipe på Bærums Verk.

Her om dagen så jeg til og med en elg!

Skrevet

Men dersom det blir bomtur har du jo uansett Hennie Onstad noen minutters kjøring unna, Oslo noen minutters kjøring unna det igjen (slottet, frognerparken, kneipene på Grønland), du har kort vei til Skaugum hvor du kan ta gardistene i nærmere øyensyn (kanskje kommer kongen?), og like ved der igjen er jeg, så det er intet å si på attraksjonene i området. Altså: Dersom det skulle knipe på Bærums Verk.

God morgen og takk for svar!

Er det virkelig ikke et snev av kos på Bærums Verk? Jaja,flott med alternativer! Henie-Onstad skal vurderes!

Riktignok er jeg fra landet, men Slottet frister vel egentlig ikke så mye! Men en gardist eller to...aldri si aldri ;-)

Elg har vi i hagen, men kanskje Bærums-elgen er mye fiiiinere ;-)

God Helg!

Gjest bebba
Skrevet

Bærums Verk har koselige håndverksbutikker og utstillinger. Nå har jeg bare vært der for å handle i en patchworkbutikk, og tittet i samme slengen litt rundt. Innlegget ditt ga meg lyst til å dra ditt for å kose meg en dag. Har bare ikke tid akkurat nå.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er det virkelig ikke et snev av kos på Bærums Verk? Jaja,flott med alternativer! Henie-Onstad skal vurderes!

Riktignok er jeg fra landet, men Slottet frister vel egentlig ikke så mye! Men en gardist eller to...aldri si aldri ;-)

God Helg!

Elgen smaker nok langt bedre enn den ser ut her i bygda.

Når sant skal sies har jeg aldri tatt Bærums Verk i veldig nært øyesyn. Ei heller ante jeg at det var annet enn noen små trehuslignende kose-dingster av noen bygg der, og jeg vet egentlig ikke hva disse inneholder.

Men uansett må det være en del attraksjoner i området. Det er jo (jeg må slutte å bruke jo i annenhver setning) like ved hovedstaden. Altså burde det være muligheter for å finne noe attråverdig i området, selv om Bærums Verk skulle vise seg å bli en bom.

Hmmm, jeg burde komme på noe mer interessant enn noe så kjedelig som slottet og en og annen gardist. Hva med museer? De florerer det av på oslos vestkant. Husker jeg var der med skolen når jeg var sneip. Akershus festning?

Jeg har hørt at det er utrolig fint i Parga. Men det er jo i Hellas og hjelper ikke deg stort...

Nei, det er litt tidlig for meg.

Jo! Holmenkollen. Det er veldig høyt ned. Marka. Dessverre har det snødd nå så noen gåtur gjør seg sikkert ikke. Dessuten er det kaldt. Ta med ski!

Skrevet

Bærums Verk har koselige håndverksbutikker og utstillinger. Nå har jeg bare vært der for å handle i en patchworkbutikk, og tittet i samme slengen litt rundt. Innlegget ditt ga meg lyst til å dra ditt for å kose meg en dag. Har bare ikke tid akkurat nå.

Håper du får tid snart da :-)

Skrevet

Elgen smaker nok langt bedre enn den ser ut her i bygda.

Når sant skal sies har jeg aldri tatt Bærums Verk i veldig nært øyesyn. Ei heller ante jeg at det var annet enn noen små trehuslignende kose-dingster av noen bygg der, og jeg vet egentlig ikke hva disse inneholder.

Men uansett må det være en del attraksjoner i området. Det er jo (jeg må slutte å bruke jo i annenhver setning) like ved hovedstaden. Altså burde det være muligheter for å finne noe attråverdig i området, selv om Bærums Verk skulle vise seg å bli en bom.

Hmmm, jeg burde komme på noe mer interessant enn noe så kjedelig som slottet og en og annen gardist. Hva med museer? De florerer det av på oslos vestkant. Husker jeg var der med skolen når jeg var sneip. Akershus festning?

Jeg har hørt at det er utrolig fint i Parga. Men det er jo i Hellas og hjelper ikke deg stort...

Nei, det er litt tidlig for meg.

Jo! Holmenkollen. Det er veldig høyt ned. Marka. Dessverre har det snødd nå så noen gåtur gjør seg sikkert ikke. Dessuten er det kaldt. Ta med ski!

Du burde få provisjon fra Turistinfirmasjonen i Oslo/Akershus :-)

Blir nok en kikk på Verket. I "nødsfall" blir det kino i by'n på veien hjem!

Marka er et godt forslag, men..eh..vi BOR jo her - der - i marka liksom. Sol og snø. Er det rart en lengter etter grå gater og små muggbefengte hus - fylt til randen av batikk og keramikk?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Marka er et godt forslag, men..eh..vi BOR jo her - der - i marka liksom. Sol og snø. Er det rart en lengter etter grå gater og små muggbefengte hus - fylt til randen av batikk og keramikk?

Dol burde ansette meg på heltid! :)

Hvis du liker slitne gater er Grønland fint. Det er faktisk veldig hyggelig der. Innvandrerbutikker med tomater og alt. En fin atmosfære. Seriøst. Dessuten er øl-kneipene der noe for seg selv. Men det gjør seg kanskje ikke hvis du skal kjøre bil.

Ellers er jo Colloseum norges beste kino, dersom du mot all formodning skulle gå for en film.

Er det mat du vil ha kan jeg på det sterkeste anbefale Palace Grill. Men det kan fort bli dyrt dersom du stiller opp med hele slekta. Hvis det bare er du og en eventuelt livsledsager er det derimot perfekt.

Hvis dere blir sultne og vil ha noe enkelt kan jeg forresten anbefale Nesbru Gatekjøkken. Like ved Hotell Bellevu (hvis det fortsatt heter det). Du får landets beste (og landets største!) kebab til 39 kroner. 5 minutter med bil fra Sandvika.

Semsvannet i Asker er forresten helt nydelig dersom dere vil gå en halvtimes rundtur. Men så var det denne holka igjen. Helvetes holke. Jeg som hadde lyst til å jogge i dag. Tidlig oppe som jeg er.

Gjest bebba
Skrevet

Henie Onstad sentret er ikke langt fra, og der er det som regel fine kunstutstillinger. Kommer anpå om dere tenker håndverk eller kunst.

Mary Poppins
Skrevet

Her kommer et dumt spm men hva er egentlig Bærums Verk?

Det er et nummer som driver å ringer meg støtt og stadig og jeg har sjekket nr og får opp bærums verk. Har egentlig bare regnet med at det er noen som har klart å lagre mitt nr isteden for et liknenede et. Men uansett, hva er det for noe?

Skrevet

Det er et nummer som driver å ringer meg støtt og stadig og jeg har sjekket nr og får opp bærums verk. Har egentlig bare regnet med at det er noen som har klart å lagre mitt nr isteden for et liknenede et. Men uansett, hva er det for noe?

Er et gammelt jernverk eller noe ute i Bærum et sted.

Kjempekoselig sted, ganle små bygninger, verksteder, smier, cafeer osv. Sånn Skomakergata-aktig.

De selger massevis av flott håndverk der, og har nydelige julegater i adventstiden.

Har vært der et par ganger oppunde jul og titta for å få julestemning.

Bærums Verk er dessuten en postadresse også da.

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Kanskje litt sent å skrive nå, men siden det er åpent der på söndager også så tar jeg sjansen! Har selv jobbet der, og det er veldig koselig der og mye å se..men dyrt å kjöpe der da, som med alt håndtverk.. Det er vel egentlig koseligst der i julen eller på en fin sommerdag. Selvet verket, småhusene, fossen/elva er jo også koselig i seg selv. Pannekakehuset er et populärt spisested, ellers er det pizzarestaurant og cafe der også.

BV hadde en egen hjemmeside, men det virker som den ikke funker lenger. Her er en annen link som har info om åpningstider:

http://www.olavsrosa.no/objektinfo.aspx?id=27554&bilde=2

God helg!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er et sted i Bærum. Ikke så langt unna lommedalen. Skikkelig på bygda i Bærum. :)

Mary Poppins
Skrevet

Det er et sted i Bærum. Ikke så langt unna lommedalen. Skikkelig på bygda i Bærum. :)

Mary Poppins
Skrevet

Er et gammelt jernverk eller noe ute i Bærum et sted.

Kjempekoselig sted, ganle små bygninger, verksteder, smier, cafeer osv. Sånn Skomakergata-aktig.

De selger massevis av flott håndverk der, og har nydelige julegater i adventstiden.

Har vært der et par ganger oppunde jul og titta for å få julestemning.

Bærums Verk er dessuten en postadresse også da.

takk for svar :)

Skrevet

God Helg!

Du må ikke høre på SDD, når det gjelder Bærums Verk så har han ikke peil. Det er kjempekoselig der! :-)

Skrevet

Kanskje litt sent å skrive nå, men siden det er åpent der på söndager også så tar jeg sjansen! Har selv jobbet der, og det er veldig koselig der og mye å se..men dyrt å kjöpe der da, som med alt håndtverk.. Det er vel egentlig koseligst der i julen eller på en fin sommerdag. Selvet verket, småhusene, fossen/elva er jo også koselig i seg selv. Pannekakehuset er et populärt spisested, ellers er det pizzarestaurant og cafe der også.

BV hadde en egen hjemmeside, men det virker som den ikke funker lenger. Her er en annen link som har info om åpningstider:

http://www.olavsrosa.no/objektinfo.aspx?id=27554&bilde=2

God helg!

...jeg må bare si det - du har et knall tøft nick....:-))

Gjest Shave my poodle
Skrevet

...jeg må bare si det - du har et knall tøft nick....:-))

Å se liiitt for mye på tv har sine positive bivirkninger;) Takk for komplimentet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...