Gjest lisamona Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hei,Hadde sex med afrikaner for 4 uker siden, og kondomet falt av inni meg etter at han kom. Sæden var inni kondomet, men noe kan ha kommet på meg siden han fysisk var inni meg uten kondom en liten stund etterpå. Testet meg for hiv i går pga at jeg i tre dager har hatt hovne lymfekjertler på ene siden av halsen. Ingen andre symptomer, har ikke hatt høy feber, men hadde litt ubehag (svært mild feber?) og kvalme i går. Gjør vondt når jeg svelger, kan det være at jeg har herpes i spiserøret? Har hatt herpes på munnen før. Hadde kyssesyke for 2 år siden, og har hatt vondt i leveren når jeg blir sliten, kan den ha blusset opp? Fjernet mandlene for noen mnd siden, er det mulig at jeg har fått infeksjon i lymfen i steden for i mandlene? Merkelig at kun en side av halsen er vond og hoven. Høres dette ut som en sannsynlig hiv infeksjon? Han jeg hadde sex med insisterte på at han aldri hadde usikker sex, heller ikke på ferie, og det rant ikke sæd ut av meg etterpå, dvs at svært lite kom i kontakt med meg. Allikevel er jeg redd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177248-hiv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lovebug Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hiv er for de fleste en "angstsykdom", og veldig mange er livredd for om de kan ha hiv, leter etter symptomer etc. Uansett så kan du ikke ta en sikker hiv-test før 3 måneder etter eventuell smitte (da kan du være 100% sikker på at det resultatet du har fått er det riktige). I disse tre månedene bør du ikke ha sex med andre hvis du mistenker at du kan være smittet. Hovne lymfeknuter på halsen er et tegn på en infeksjon i en eller annen form; influensa, forkjølelse, halsbetennelse, etc. At de hovner opp er bare et tegn på at immunforsvaret ditt fungerer. Det er derfor godt mulig at du kun har en helt normal infeksjon som er veldig typisk for denne årstiden. Jeg ønsker deg lykke til. Og du; ta en ny test når det har gått tre måneder fra samleiet ble utført. Da er du sikker på at det er riktig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177248-hiv/#findComment-1185813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Du bør kanskje snakke med en lege om dette...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177248-hiv/#findComment-1187689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg kan selvfølgelig ikke utelukke at det er kommet noe sæd inn i deg. Men infeksjonen overføres egentlig bare i liten grad av sæd, det er mer miniblødninger som skjer under den fysiske akten når slimhinne gnisser mot slimhinne. Jeg synes ikke at dine symptomer peker noe entydig i retning av HIV, selv om igjen man kan aldri si aldri i medisin. Halsesyke skyldes som regel ganske banale virus eller bakterier og det er sjelden at de er alvorlige. Herpes i spiserøret forekommer bare hos pasienter med betydelig svekket immunforsvar, og reaktivering av kyssesyke virus gir heller ikke slike symptomer. Bare en kommentar til: 4 uker er kanksje litt i korteste laget etter en eventuell infeksjon til at testen kan betraktes som helt sikker. Du bør kanskje gjenta den ca 6-7 uker etter den mulige overføringen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177248-hiv/#findComment-1188481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lisamona Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg kan selvfølgelig ikke utelukke at det er kommet noe sæd inn i deg. Men infeksjonen overføres egentlig bare i liten grad av sæd, det er mer miniblødninger som skjer under den fysiske akten når slimhinne gnisser mot slimhinne. Jeg synes ikke at dine symptomer peker noe entydig i retning av HIV, selv om igjen man kan aldri si aldri i medisin. Halsesyke skyldes som regel ganske banale virus eller bakterier og det er sjelden at de er alvorlige. Herpes i spiserøret forekommer bare hos pasienter med betydelig svekket immunforsvar, og reaktivering av kyssesyke virus gir heller ikke slike symptomer. Bare en kommentar til: 4 uker er kanksje litt i korteste laget etter en eventuell infeksjon til at testen kan betraktes som helt sikker. Du bør kanskje gjenta den ca 6-7 uker etter den mulige overføringen. Takker for svar. Var veldig nervøs noen dager pga at legen sa at det antagelig var virus uten å ta bakterietest. Jeg oppsøkte en ny lege etter helgen og fikk antibiotika, etter å ha tatt blodprøve og hadde crp på 50. Så det er mest sannsynlig at jeg ikke har hiv. Skal bli mer påpasselig i fremtiden, og tar en ny test om et par uker for å være sikker. Denne usikkerheten har jeg ikke lyst til å oppleve igjen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177248-hiv/#findComment-1192193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paisley Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Takker for svar. Var veldig nervøs noen dager pga at legen sa at det antagelig var virus uten å ta bakterietest. Jeg oppsøkte en ny lege etter helgen og fikk antibiotika, etter å ha tatt blodprøve og hadde crp på 50. Så det er mest sannsynlig at jeg ikke har hiv. Skal bli mer påpasselig i fremtiden, og tar en ny test om et par uker for å være sikker. Denne usikkerheten har jeg ikke lyst til å oppleve igjen! Du har min fulle sympati. Jeg måtte til slutt ta en HIV test, det var da gått 3,5 måned med forferdelig angst. Jeg var overbevist om at jeg var smittet, med hovne lymfekjertler og andre mulige og umulige symptomer. Angsten man får er fullstendig overveldende, man ser for seg fremtiden som smittet, å måtte si det til kjæresten, kanskje også smittet ham/henne. det er grusomt. Jeg fikk hurtigtest på olafia. Det var 20 minutter i ytterste helvete (unnskyld uttrykket), men heldigvis var den negativ. Når sykepleieren gikk for å se prøven holdt jeg på å besvime og jeg satt alene på kontoret til sykepleieren og kjempet mot tårene. Jeg unner ingen dette. Håper alt er vel med deg også lisamona! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177248-hiv/#findComment-1268139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.