Gå til innhold

Bud på leilighet

Anbefalte innlegg

Gjest Boligsøker
Skrevet

Vi har veldig lyst å kjøpe ei leilighet som har prisantydning på 990000 kr.

Leiligheten er bygget i 2004 og er i et blokkområde som er svært populært blant unge førsteetablere.

Hvor lavt ned kan vi by, uten at vi risikerer å miste interessen av selger? Hvor lang frist bør vi ha? Det er fortsatt en uke igjen til visningene, men vi vil gjerne legge inn bud før da.

Luna21365380663
Skrevet

Jeg tror dere skal gi et godt bud over prisantydning før visning, for at selger skal gidde å selge til dere. hvordan du forklarer at leiligheten ligger og er, virker det som om den kommer til å gå for temmelig mye mer enn prisantydningen, kjenner jeg boligmarkedet rett. Antar forresten at det er i nærheten av en by/tettsted?

Dere kan i alle fall ikke forvente å få leiligheten til under takst før visning, med mindre selger haster med å selge.

Når visningen kommer, får dere flere "konkurrenter", og det tjener selger på. Hadde jeg skulle solgt, hadde jeg ventet til visning (flere budgivere, høyere bud), hvis ikke skulle jeg fått et godt bud (som jeg hadde antatt at jeg ville fått på visning), med kort tidsfrist. Relativt kort i alle fall. Kanskje en time. Men ikke så lite først. Det er jo bare å prøve seg frem. Ha et "tak" du er villig til å gi, begynne litt lavt, og se hva selger sier. Ikke begynn å sett tidsfrister for tidlig i runden, husk at selger kan plutselig si at leilgheten kan gå til dere for 1,1mill, hvis dere bestemmer dere innen et kvarter. (Dette skjer ofte.) Hvis dere tror det lønner seg å vente til visning, så gjør heller det. Si at hvis "taket" ditt er 1,1 mill, og selger sier nei, fordi du har satt tidsfrist på en halvtime, så kan dere heller vente til visningen.. men det er opp til dere.

Lykke til! Det er et skikkelig sug i magen å kjøpe!! :o)

Gjest Boligsøker
Skrevet

Jeg tror dere skal gi et godt bud over prisantydning før visning, for at selger skal gidde å selge til dere. hvordan du forklarer at leiligheten ligger og er, virker det som om den kommer til å gå for temmelig mye mer enn prisantydningen, kjenner jeg boligmarkedet rett. Antar forresten at det er i nærheten av en by/tettsted?

Dere kan i alle fall ikke forvente å få leiligheten til under takst før visning, med mindre selger haster med å selge.

Når visningen kommer, får dere flere "konkurrenter", og det tjener selger på. Hadde jeg skulle solgt, hadde jeg ventet til visning (flere budgivere, høyere bud), hvis ikke skulle jeg fått et godt bud (som jeg hadde antatt at jeg ville fått på visning), med kort tidsfrist. Relativt kort i alle fall. Kanskje en time. Men ikke så lite først. Det er jo bare å prøve seg frem. Ha et "tak" du er villig til å gi, begynne litt lavt, og se hva selger sier. Ikke begynn å sett tidsfrister for tidlig i runden, husk at selger kan plutselig si at leilgheten kan gå til dere for 1,1mill, hvis dere bestemmer dere innen et kvarter. (Dette skjer ofte.) Hvis dere tror det lønner seg å vente til visning, så gjør heller det. Si at hvis "taket" ditt er 1,1 mill, og selger sier nei, fordi du har satt tidsfrist på en halvtime, så kan dere heller vente til visningen.. men det er opp til dere.

Lykke til! Det er et skikkelig sug i magen å kjøpe!! :o)

Boligmarkedet i byen her er ganske lunket fortiden, og prisen på 990000 kr er dyrt i forhold til størrelsen på leiligheten. Leiligheten kostet bare 900000 kr da den var helt nybygd i 2004, og det er ikke gjordt noe med den siden da. Tror nok ikke vi vil gå over 990000 kr for den. Svært få leiligheter oppnår prisanntydningen her omkring selv om det er sentralt.

Skrevet

Boligmarkedet i byen her er ganske lunket fortiden, og prisen på 990000 kr er dyrt i forhold til størrelsen på leiligheten. Leiligheten kostet bare 900000 kr da den var helt nybygd i 2004, og det er ikke gjordt noe med den siden da. Tror nok ikke vi vil gå over 990000 kr for den. Svært få leiligheter oppnår prisanntydningen her omkring selv om det er sentralt.

Uansett kommer nok ikke selger til å godta et bud under takst _før_ visning.

Skrevet

Hvis du ikke har tenkt å by over prisantydning bør du vente til etter visningen.

Ingen som ønsker å selge under prisantydning før visning, vel?

Gjest bebba
Skrevet

Uansett kommer nok ikke selger til å godta et bud under takst _før_ visning.

Men det går an å legge inn et bud under prisantydning. Da må megler ta kontakt, og det går an å høyne budet mere forsiktig etterhvert. Det gjorde jeg da jeg kjøpte leiligheten her. Det kom ingen andre bud, og jeg gikk opp til prisantydningen og fikk den dagen etter siste visning.

Luna21365380663
Skrevet

Okei, da tror jeg jeg trekker tilbake mine forslag i stillhet..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...