Gå til innhold

hippie...

Gjest someone out there..

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen tidligere hipper her,eller noen som bare er eksperter på området?:-) altså,jeg lurer på noe angående hippebevegelsen som herjet i 1960-70 årene..de var jo opptatt av alternative virkeligheter og andre verdier osv..så har jeg lest mange plasser at de søkte inspirasjon fra østlig religion for å fine en alternativ filosofi og åndelige verdier..jeg vet ikke helt hva dette vil si,hva den filosofien går ut på,hvorfor østlig religion..? hvis du vet noen som helst om dette så hadde jeg blitt glad hvis du svarte..:o) har spurt andre også, men ingen som kan gi meg svar..så da prøve rjeg her:)

Skrevet

"Østlig religion", da gjerne buddhisme og flere retninger innen hinduismen, er religioner som tillater (og forutsetter) tenking og filosofering i mye større gradd enn f.eks kristendommen. Dette gjør nok religionene mer attraktive for de som ønsker å tenke, se sammenhenger etc, i stedet for å lese og tro blindt. Derfor kobles disse gjerne sammen med mystikk av diverse typer, selv om det på ingen måte er nødvendig å gjøre denne koblingen.

Dessuten - hippiene røyket mye tjall og spiste mye fleinsopp, noe som ofte gir en mer "tenke-rus" enn alkohol. De norske hippiene holdt seg stort sett unna lsd, men dette var nok mer brukt blant de amerikanske.

Hiv i deg nok av stoffer som påvirker tankemønsterene, gir angst og annet snacks, så vil passer det fint sammen med en "filosofisk" livsstil.

"...................................."

Skrevet

"Østlig religion", da gjerne buddhisme og flere retninger innen hinduismen, er religioner som tillater (og forutsetter) tenking og filosofering i mye større gradd enn f.eks kristendommen. Dette gjør nok religionene mer attraktive for de som ønsker å tenke, se sammenhenger etc, i stedet for å lese og tro blindt. Derfor kobles disse gjerne sammen med mystikk av diverse typer, selv om det på ingen måte er nødvendig å gjøre denne koblingen.

Dessuten - hippiene røyket mye tjall og spiste mye fleinsopp, noe som ofte gir en mer "tenke-rus" enn alkohol. De norske hippiene holdt seg stort sett unna lsd, men dette var nok mer brukt blant de amerikanske.

Hiv i deg nok av stoffer som påvirker tankemønsterene, gir angst og annet snacks, så vil passer det fint sammen med en "filosofisk" livsstil.

"...................................."

tusen takk skal du ha..forstår litt bedre hva det går ut på nå..!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...