Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk takk.

Orker ikke å lese gjennom alt nå, men jeg skal gjøre det. En eller annen gang.

Jeg sa jeg skulle føde på kvinnedagen, men det gikk bittelitt tregere, så hun kom litt inn i dagen etter.

Nå har vi kommet hjem fra sykehuset, og det er skummelt... :o Hvor gjør man av en baby? var det første jeg tenkte da jeg kom inn. Så jeg har lagt henne i vogn-baggen midt på stuegulvet...

Og som sin mor er hun våken kun for å spise og kikke seg litt rundt, gråter ikke hvis maten kommer innen et par minutter, og det pleier vi å klare. Ellers er det mye soving. Veldig mye soving. Har hørt at man blir sliten og sånn, men jeg har sovet like mange timer nå på sykehuset som jeg gjorde hjemme som gravid.

Hun var en gylden halvmeter og tre-fire kilo, hadde masse mørkt hår (som er nesten borte nå) og er selvfølgelig verdens nydeligste. De første fem minuttene ligna hun på et troll og jeg lurte på hvordan i all verden dette skulle gå, jeg ville jo ha en skjønning. ;) Men det har hjulpet seg betraktelig.

Det går over all forventning, tror ikke en eneste skrekkhistorie har slått til, opplever bare alle de rosenrøde. :D Men det er jo drittskummelt nå da, å være her hjemme uten en snor å dra i sånn at vi kan få hjelp hvis det er noe vi ikke fikser helt. Men det går seg nok til. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177301-ogs%C3%A5-griner-vi-litt-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med jenta! Det _er_ skremmende å komme hjem med baby for første gang:) Men det går deg nok til. Håper at du får masse hvile og kommer deg fort!

Har'a fått navn?

Jada, navnet har vært klart siden jula. Men jeg sier det ikke til noen. Du får vente til jeg forsnakker meg.

serendipity

Så koselig :-) Gratulere så masse. Husker også den litt hjelpeløse følelsen idet vi trådde over dørstokken hjemme *hjelp* Men det går jo helt fint ;-)

Lykke til som MAMMA!! (er det ikke merkelig å tenke på at man nå er mamma?, husker det tok litt tid før jeg klarte å venne meg til tanken)

Annonse

Ja, det går seg nok til....og lykke til!

Husk at du kan få dager som ikke alt er like rosenrødt, det er helt normalt. Dette er en helt ny situasjon i livet ditt, mye skjer i kroppen din og et helt nytt kapittel i ditt (og samboerens) liv har begynt.

Husk, Åsemor, tiden går veldig fort, nyt dagene med tulla deres, dere har en fantastisk flott tid foran dere.

Det er dritskummelt, husker jeg satt på sykehuset og bare lengtet hjem. Når jeg kom hjem så satt jeg de første dagene og bare lengtet tilbake til sykehuset igjen...:)

Men ta det med ro - alt går seg til sånn litt etterhvert...;-)

Ryktene sier hun ligner på deg - så da er hun nok aldeles nusselig vil jeg tro...:-D

Annonse

Kjenner igjen savnet av den snora over senga, ja!

Nyt disse ukene med et helt nytt menneske i huset, det er veldig spesiellt. -og dere er de viktigste menneskene i denne personens liv akkurat nå og i mange år framover, tenk på det :-)

Å sove på sofaen med nyfødt baby på magen er noe av det deiligste jeg vet om :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...