Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Sent, men forhåpentligvis nyttig: legg ungen der du selv skal være. Du kommer til å klare deg helt fint. Det vanskelige er å klare å ta seg tid til seg selv og det må du jobbe litt med. Skriker det, la det skrike litt til.. Gjør det du må gjøre for å føle at du henger med. Trenger du en dusj og litt mascara; ta bagen med på badet og gå i dusjen. Hold ut skriket mens du legger på mascara. Krev din egen tid og ungen vil justere seg. Den beste måten å gjøre det på er - tror jeg - å stille sine egne behov ganske langt fram og ikke satse på at barnets behov skal dekkes til enhver tid foran dine egne.

Du skal være en mor med overskudd ikke sant? Ha tro på at barnet puster selv, sier fra når bleia er full, når det er på tide med mat, når magen gjør vondt. De er så godt laget de små.

Gutse litt Åsemor! Lær barnet å trives i sitt eget selskap, være trygg på at det sovner alene i et rom uten hjelp fra Mor og Far. Lær det at det kan stole på seg selv helt fra starten av. Det har jeg virkelig tro på.

Vår minste våkner om morgenen og leser litt og synger litt. Hun trives i sengen sin og på rommet sitt. Når hun blir lei av å leke alene kommer hun og vekker oss. Hun har ligget i egen seng fra starten av, aldri sovnet under dyna mi, har hatt eget rom fra hun var ganske liten. Jeg tror den største fordelen er hennes trivsel i eget selskap, hun virker trygg.

Lykke til Åsemor, med alt det gode du skal oppleve *klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...