Gå til innhold

Medisiner sløver karrakterstyrken?


Gjest Strutsehodet

Anbefalte innlegg

Gjest Strutsehodet

HEI! ,

jeg har vært deprimert i ett og et halvt år og gått på medisiner mot depresjon; Cipramil og Tolvon. før var jeg ei jente som vågde å utfordre seg selv, og som hadde struktur på livet. Hadde fast jobb, spiste til samme tid, et sunt kosthold. Tok kontakt med folk, var aktiv. Hadde liksom VILJE og energi. var tøff, mestra ting.

nå har jeg ikke jobb, er trøtt dagen lang, og det er et ork å komme seg opp og ut. må tvinge meg ut på turer og trening. virkelig ta i for å være sosial. Har ikke guts. Spiser uregelmessig og usunt, stirrer tomt ut i verden og føler ikke jeg har noe å bidra med, i det hele tatt: SLØV. Selv om jeg vil noe tar det lang tid før jeg klarer det, må ta meg i nakken og slepe avgårde. Har ikke TRO og mestringsfølelse. Får angst og bekymringer for alt mulig.

nå lurer jeg på: -Er det medisiner som sløver karrakterstyrken?

-Hva skjer med meg? Vil ha mitt gamle jeg tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saigon

Medisinene sløver deg ikke ned, de skal jo være med på å få energien og lysten tilbake. Det som gjør at du ikke orker stort, spiser uregelmessig osv er depresjonen.

For å bli bedre må depresjonen forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du fortsatt er deprimert. Da kjennes alt ut som et ork. Hvor lenge har du brukt cipramil og tolvon? Kanskje du skulle ha byttet medisin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Feil medisiner kan sikkert "sløve karakterstyrken." Riktige medisiner kan av og til utfordere en på det kraftigste. Muligens kan du diskutere å bytte ut tolvon, som mange blir trøtt og legger på seg av. Jeg tror jeg ville diskutert denne medisinen med legen min, og prøvd et alternativ. Cipralex kan kombineres med mange andre medisiner enn tolvon, alt etter hva som er situasjonen din.

VH bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Nå er jeg ikke helt enig med NHD om at medisinene ikke har noen innvirkning her, men det er basert på egne erfaringer. Vet at man kan bli trøtt og litt sløv av Tolvon. Kanskje ville du hatt det bedre med et andre preparater, men det er det uannsett den som har gitt deg pillene som må avgjøre. Du må iallefall ikke kutte ned på egen hånd.

Synes du skal skrive ned på et ark alle de erfaringene og symptomer du nå føler at du har, og som du tror kan ha noe med medisinene du tar. Så tar du en prat med legen og hører om noe av plagene kan skyldes medisinene, eller om symptomene er et resultatet av depresjonen alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...