Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har nå brukt roaccutan for acne i to måneder. Huden min har ikke blitt bedre, men den har blitt verre enn den noen gang ha vært før. er dette normalt? er det andre enn meg som har opplevd dette? Jeg brukte roaccutan for et år siden også, men huden ble dårlig igjen etter et halvt års tid... Begynner å gi opp, virker ikke somom noe hjelper. Noen som har noen skikkelig gode råd å komme med??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177329-skikkelig-problemer-med-acne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sørnorge22

Hei! føler med deg. Det er jo slik at kvisene kan bli verre "før de blir bedre" med roaccutan, det kan jo hende det er slik.. Ellers kan jeg bare si hvordan det er for min del, jeg ble kvitt kvisene totalt etter kuren, og jeg gikk samtidig på Diane p-piller som har funka veldig bra de også.

Nå derimot har jeg begynt på p-sprøyte, dum som jeg er, og nå får jeg små-kviser stadig vekk. Jeg skal slutte på sprøyta, men den sitter i i minst 3 mnd..

Jeg vil anbefale å fortsette på kuren, begynne på Diane (..hvis du er jente da...) og så lykke til:)

Gjest Lykke til

Hei.

Jeg brukte også Roaccutane - og det har fungert fint.

Nå er det ca 6 mnd siden jeg var ferdig, og så smått kunne jeg kjenne at noen kviser kom tilbake.

Det jeg har merket meg, er at melk gir meg kviser...

En annen ting er at du må bruke oljefri krem i ansiktet!!! Det kan føre til at du får masse mindre kviser:)

Kanskje ikke de helt store rådene... men selv om de er veldig enkle, så fungerer det greit for mange.

Lykke til.

Hei!

Det funket jo første gangen du brukte roaccutan. Det betyr at du er mottakelig for preparatet. Hold ut og fullfør kuren nå. Det vil sikkert hjelpe deg. Du kan jo ta opp med legen din om muligheten for å gå på reduserte doser over lengre tid for å hindre aknen i å komme tilbake.

Lykke til!

Hei.

Nå er det ca 6 mnd siden jeg var ferdig, og så smått kunne jeg kjenne at noen kviser kom tilbake.

En annen ting er at du må bruke oljefri krem i ansiktet!!! Det kan føre til at du får masse mindre kviser:)

Kanskje ikke de helt store rådene... men selv om de er veldig enkle, så fungerer det greit for mange.

Lykke til.

Tusen takk for to gode råd... har du forresten noen tips til en god krem? jeg har også veldig sensitiv hud så tåler ikke my parfyme, eller andre tilsetningsstoffer som lager lukt.

Hei! føler med deg. Det er jo slik at kvisene kan bli verre "før de blir bedre" med roaccutan, det kan jo hende det er slik.. Ellers kan jeg bare si hvordan det er for min del, jeg ble kvitt kvisene totalt etter kuren, og jeg gikk samtidig på Diane p-piller som har funka veldig bra de også.

Nå derimot har jeg begynt på p-sprøyte, dum som jeg er, og nå får jeg små-kviser stadig vekk. Jeg skal slutte på sprøyta, men den sitter i i minst 3 mnd..

Jeg vil anbefale å fortsette på kuren, begynne på Diane (..hvis du er jente da...) og så lykke til:)

jepp... bruker allerede diane og har gjort det i tre år. vet ikke om det har hjulpet meg så veldig egentlig. kanskje jeg er immun mot alt som kan få kvisene til å forsvinne..... håper selvsagt ikke det, men nå har jeg prøvd alt føler jeg. har du noen gode råd til gode kremer eller noe sånn?

Annonse

Gjest La oss håpe dette fungerer

Tusen takk for to gode råd... har du forresten noen tips til en god krem? jeg har også veldig sensitiv hud så tåler ikke my parfyme, eller andre tilsetningsstoffer som lager lukt.

Jeg har nå selv nettopp kjøpt Clinique dagkrem, OLJEFRI og den er med litt farge.

Koster 199,- og inneholder solfaktor 15.

Ellers skal jeg faktisk ut og kikke på gode kremer idag selv.

Tipset om å bruke oljefri kremer er ganske nytt for meg også, men ser allerede ut til å fungere. (krysser fingrene)

Jeg ble anbefalt av hudpleier å kjøpe en olje for ansiktet, Decleor.

MEN det er jo helt feil -når jeg ikke skal ha olje i ansiktet.

Hver gang jeg brukte denne, fikk jeg enda mer kviser...

Synd for meg at jeg brukte over 12 000 kroner på hudpleiebehandlinger hos henne, og hun knep så hardt på kvisene mine at jeg holdt på å svime av..

Jeg stolte på henne 100% - men de eneste arrene jeg har i ansiktet, er de stedene hun knep kvisene mine.

(jeg lot dem være selv, men hun sa vi måtte knipe..kjipt...)

Men - nå satser jeg på å kutte ut litt av melkeproduktene fremover, for det ser ut til å fungere på - samt oljefri krem til ansiktet.

Skal gi deg tilbakemelding på hvilken krem jeg bestemmer meg for å kjøpe i kveld, om du ønsker.

La oss håpe det fungerer for deg også.

Lykke til.

sørnorge22

jepp... bruker allerede diane og har gjort det i tre år. vet ikke om det har hjulpet meg så veldig egentlig. kanskje jeg er immun mot alt som kan få kvisene til å forsvinne..... håper selvsagt ikke det, men nå har jeg prøvd alt føler jeg. har du noen gode råd til gode kremer eller noe sånn?

Jeg har bare brukt Vichy Termal 1 fuktighetskrem. Den har fungert bra, den er uten olje og har ikke gitt meg kviser eller noe. Så jeg anbefaler Vichy (fås på apotek) siden det er det jeg har brukt, og det funker for meg:) koster 170 kr..dyrt, men jeg betaler for problemfri hud!!

Jeg har nå selv nettopp kjøpt Clinique dagkrem, OLJEFRI og den er med litt farge.

Koster 199,- og inneholder solfaktor 15.

Ellers skal jeg faktisk ut og kikke på gode kremer idag selv.

Tipset om å bruke oljefri kremer er ganske nytt for meg også, men ser allerede ut til å fungere. (krysser fingrene)

Jeg ble anbefalt av hudpleier å kjøpe en olje for ansiktet, Decleor.

MEN det er jo helt feil -når jeg ikke skal ha olje i ansiktet.

Hver gang jeg brukte denne, fikk jeg enda mer kviser...

Synd for meg at jeg brukte over 12 000 kroner på hudpleiebehandlinger hos henne, og hun knep så hardt på kvisene mine at jeg holdt på å svime av..

Jeg stolte på henne 100% - men de eneste arrene jeg har i ansiktet, er de stedene hun knep kvisene mine.

(jeg lot dem være selv, men hun sa vi måtte knipe..kjipt...)

Men - nå satser jeg på å kutte ut litt av melkeproduktene fremover, for det ser ut til å fungere på - samt oljefri krem til ansiktet.

Skal gi deg tilbakemelding på hvilken krem jeg bestemmer meg for å kjøpe i kveld, om du ønsker.

La oss håpe det fungerer for deg også.

Lykke til.

tuuuuusen takk for gode tips fra deg!!! skal prøve den kremen du sa. jeg kjøpte en decleor kem på et parfymeri for noen uker siden. den skulle liksom være sååå bra, kostet jo bare 479 kroner... vel, det eneste den har gjort for meg er absolutt INGENTING!!! kjipt å høre dette med hudpleieren din da. er så mange evneveike folk rundt omkring. var faktisk hos hudlegen min i da og han klarer ikke svare meg på noenting jeg spør om. jeg spurte han om dette med melkeprodukter, men han visste ingenting om det... ikke noe særlig vits i å gå til han. tror du det er noen vits i å prate med sin egen fastlege om slikt, eller tror du ikke han vet noe om sånne ting?? flott å ha kommunikasjon med deg:)

Jeg har bare brukt Vichy Termal 1 fuktighetskrem. Den har fungert bra, den er uten olje og har ikke gitt meg kviser eller noe. Så jeg anbefaler Vichy (fås på apotek) siden det er det jeg har brukt, og det funker for meg:) koster 170 kr..dyrt, men jeg betaler for problemfri hud!!

blir du ikke litt tørr i huden av den? jeg har prøv en del vichy kremer, men har opplevd at jeg blir litt "stiv i maska" om du skjønner....:)

Gjest Lykke til

tuuuuusen takk for gode tips fra deg!!! skal prøve den kremen du sa. jeg kjøpte en decleor kem på et parfymeri for noen uker siden. den skulle liksom være sååå bra, kostet jo bare 479 kroner... vel, det eneste den har gjort for meg er absolutt INGENTING!!! kjipt å høre dette med hudpleieren din da. er så mange evneveike folk rundt omkring. var faktisk hos hudlegen min i da og han klarer ikke svare meg på noenting jeg spør om. jeg spurte han om dette med melkeprodukter, men han visste ingenting om det... ikke noe særlig vits i å gå til han. tror du det er noen vits i å prate med sin egen fastlege om slikt, eller tror du ikke han vet noe om sånne ting?? flott å ha kommunikasjon med deg:)

Vel - jeg føler at mange ikke "gidder" ta dette med kviser på alvor.

Så jeg har brukt mange år med å finne dette ut selv:=)

På grunn av hudpleieren (som var HELT imot medisiner) begynte jeg ikke på Roaccutane før jeg hadde akner i hele ansiktet og brukt maaange tusen på å forsøke å bli bedre.

Takket være dette fikk jeg litt arr, men men...

Det jeg føler når jeg går ut for å kjøpe produkter -

er at alle vil fortelle oss hvor fantastisk disse produktene er.... MEN, vi har jo ikke råd til å kjøpe alt mulig....

Det blir jo fort veldig dyrt..

Så jeg har tatt meg tid og gått rundt og sjekket.

Har ennå ikke funnet noen "vidunderkrem" - men idag kjøpte jeg Clinique superdefense (50 ml) OLJEFRI for normal til fet hud.

Den er parfymefri og inneholder solfaktor 25.

Kostet 350,-

Nå skal jeg prøve den litt fremover, og se om problemene bedrer seg.

Jeg er veldig spent.

Om du ikke har lyst å investere i en ny krem ennå, så kan du jo vente til jeg har prøvd den litt, og så kan jeg gi deg tilbakemelding:=)

PS! Når jeg har vært rundt og spurt etter oljefrie kremer, opplever jeg at de som selger produktene forsøker å selge meg andre produkter.

Jeg skjønner at de andre kremene er veldig gode - men ikke for de hudproblemene jeg har...

Jeg nevner dette - for når du står i butikken, er det så lett å la seg "rive med" og kjøpe en dyr krem, som ikke er beregnet på sin egen hudtype.

(jeg er ingen ekspert, og ikke vet jeg hvordan huden din er - men håper at mine tips kanskje kan hjelpe).

Hudlegen jeg var til - hadde ikke tid til å se på meg, han bare skrev ut en resept på Roaccutane.

Jeg hadde laget en liten liste over spørsmål som jeg hadde, men fikk ikke svar på noen...

Vi får hjelpe hverandre:=)

Gjest Takker for svar

Jeg investerte også i Decleor serien.

Tenkte at det måtte være bra - så jeg kjøpte "alt" hudpleieren sa jeg "trengte".

Hadde fortsatt like store hudproblemer.

Tror nøkkelen ligger i å "eliminere" forskjellige produkter og å se om huden forbedrer seg.

Som sagt, melk må jeg bare kutte ut....

Nå drikker jeg grønn te...

sørnorge22

blir du ikke litt tørr i huden av den? jeg har prøv en del vichy kremer, men har opplevd at jeg blir litt "stiv i maska" om du skjønner....:)

mmm nei igrunnen ikke? da forsvinner jo litt av pointet med fuktighetskrem, om du blir tørr i huden av den:) men synes heller den kan være litt for fet til tider, hvis jeg blir skikkelig varm så blir jeg ganske blank i huden...så kanskje jeg må bytte nå når sommeren kommer.

Annonse

• 2 uker senere...

Vel - jeg føler at mange ikke "gidder" ta dette med kviser på alvor.

Så jeg har brukt mange år med å finne dette ut selv:=)

På grunn av hudpleieren (som var HELT imot medisiner) begynte jeg ikke på Roaccutane før jeg hadde akner i hele ansiktet og brukt maaange tusen på å forsøke å bli bedre.

Takket være dette fikk jeg litt arr, men men...

Det jeg føler når jeg går ut for å kjøpe produkter -

er at alle vil fortelle oss hvor fantastisk disse produktene er.... MEN, vi har jo ikke råd til å kjøpe alt mulig....

Det blir jo fort veldig dyrt..

Så jeg har tatt meg tid og gått rundt og sjekket.

Har ennå ikke funnet noen "vidunderkrem" - men idag kjøpte jeg Clinique superdefense (50 ml) OLJEFRI for normal til fet hud.

Den er parfymefri og inneholder solfaktor 25.

Kostet 350,-

Nå skal jeg prøve den litt fremover, og se om problemene bedrer seg.

Jeg er veldig spent.

Om du ikke har lyst å investere i en ny krem ennå, så kan du jo vente til jeg har prøvd den litt, og så kan jeg gi deg tilbakemelding:=)

PS! Når jeg har vært rundt og spurt etter oljefrie kremer, opplever jeg at de som selger produktene forsøker å selge meg andre produkter.

Jeg skjønner at de andre kremene er veldig gode - men ikke for de hudproblemene jeg har...

Jeg nevner dette - for når du står i butikken, er det så lett å la seg "rive med" og kjøpe en dyr krem, som ikke er beregnet på sin egen hudtype.

(jeg er ingen ekspert, og ikke vet jeg hvordan huden din er - men håper at mine tips kanskje kan hjelpe).

Hudlegen jeg var til - hadde ikke tid til å se på meg, han bare skrev ut en resept på Roaccutane.

Jeg hadde laget en liten liste over spørsmål som jeg hadde, men fikk ikke svar på noen...

Vi får hjelpe hverandre:=)

jeg bruker nå n billig krem fra vaseline intensive care og den funker bedre enn noen andre egentlig... begynner i hvert fall å bli bdre, men det kan jo forhåpenligvis ha noe med tablettene å gjøre også da:) Vet du forresten om det er farlig å ta sol mens man tar roaccutan?

Hei.

Lykke til.

jeg bruker nå n billig krem fra vaseline intensive care og den funker bedre enn noen andre egentlig... begynner i hvert fall å bli bdre, men det kan jo forhåpenligvis ha noe med tablettene å gjøre også da:) Vet du forresten om det er farlig å ta sol mens man tar roaccutan?

Vet du forresten om det er farlig å ta sol mens man tar roaccutan?

sørnorge22

Vet du forresten om det er farlig å ta sol mens man tar roaccutan?

farlig og farlig, man bør helst ikke det fordi man kan få pigment forandringer. Jeg fikk tips om å bruke så høy solfaktor som mulig i ansiktet på sommeren når jeg tok roaccutane, og ikke utsette meg for "aktiv soling":) så jeg ville ikke tatt solarium nei..

• 1 måned senere...
Gjest Hold deg unna krem med olje i - så kan du bli kvitt kvisene...

Hei igjen.

Det er overhodet ikke bra å sole seg mens man går på Roaccutane!

Jeg brukte solfaktor 45 mens jeg tok kuren.

Ellers så vil jeg gi deg (etter min mening) et FANTASTISK tips.

Kutt ut all krem med olje i.

Jeg har fullstendig sluttet å bruke krem som inneholder olje - og det har gitt meg en hud jeg ikke har drømt om engang...

(Produktene er Clinique OLJEFRI lotion eller krem, samt renseprodukter fra MD Formulations)

Kommer til å bruke disse resten av livet.......

En annen ting jeg har merket meg - jeg tåler ikke mye melk... Da kommer kvisene frem igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...