Gå til innhold

Jeg vil skade meg selv, men ikke dø!!!


Simba999

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vet dette høres helt sykt ut! Og at jeg ikke skal gå inn hit å snakke om å gjøre problemer verre, men råde andre til å gjøre det motsatte. Men... jeg orker ikke mer, jeg trenger råd til hvordan jeg kan bli syk eller liknende. Jeg vil brekke et ben, ha blærekatar så lenge at det blir alvorlig, dope meg på smertestillende, drikke meg så full at jeg ødelegger noe inni meg, få magesår e.l. Jeg vet dette absolutt ikke er riktige veien å gå. Men jeg får helt angst og panikk ved å tenke på jobben. Jeg nekter å gå!!! Men jeg må jo... Hele helgen går med til å grue meg til mandag igjen, og føles ut som brystet eksploderer snart. Hjertet går i hundre og klarer ikke stoppe gråte når jeg må. Må gjøre alt for å holde gråten inni meg. Livet utenom jobben går med til å grue meg til de neste 8 timene der. Jeg hater det! Har lyst å kræsje en bil, men er også redd for å dø! Jeg vil liksom ha det vondt på et annet vis, men ikke dø!! Jeg burde vært hos legen, men jeg fixer det ikke!! Derfor vil jeg skade meg, så jeg kan gå til legen for en annen grunn! Men jeg klarer ikke kræsje en bil, og er ikke modig nok til å brekke et ben! Jeg prøver altjeg kan å finne på noe annet?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt klart enklere å gå til legen med en fysisk skade enn å forklare en psykisk knekk.

Da jeg gikk til legen min, visste jeg ikke hvordan jeg skulle forklare meg. Eneste jeg kom på å si var: "Jeg fungerer ikke lenger. Hjelp." Legen min var dyktig. Hun tok seg tid til å stille meg en rekke spørsmål, og det er lettere å svare på noe man blir spurt om enn å fortelle fra hjertet når alt bare kjennes "forferdelig". Jeg ble henvist til psykolog og får hjelp nå. Kan du ikke forsøke å snakke med legen din uten å skade deg? Du kan jo si at det er så vanskelig for deg å sette ord på hvordan du har det at du skulle ha ønsket du kunne komme med en knekt fot i stedet? Kanskje hjelper legen din deg på glid så du får sagt hva som plager deg?

Håper du lar være med å skade deg og at du klarer å be om litt hjelp! Du virker skikkelig fortvila og det må være fælt å gå rundt å ha det slik du har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Vet ikke om jeg har noe godt svar å komme med, men kan gjøre et forsøk.

Hvorfor ikke skrive ut dette innlegget ditt og sende det evt. vise det for legen din? Han har helt sikkert møtt på folk med sånne problemer før.

Jeg vet det er forferdelig vanskelig å innrømme overfor andre at man har tanker om å skade seg, dette medfører mye skam fordi "normale" mennesker gjør/tenker ikke sånn.

Jeg tror det er et signal på at noe er alvorlig galt og du trenger noen å snakke med.

Har du problemer med å snakke, så skriv, det har ihvertfall vært til god hjelp for meg mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart enklere å gå til legen med en fysisk skade enn å forklare en psykisk knekk.

Da jeg gikk til legen min, visste jeg ikke hvordan jeg skulle forklare meg. Eneste jeg kom på å si var: "Jeg fungerer ikke lenger. Hjelp." Legen min var dyktig. Hun tok seg tid til å stille meg en rekke spørsmål, og det er lettere å svare på noe man blir spurt om enn å fortelle fra hjertet når alt bare kjennes "forferdelig". Jeg ble henvist til psykolog og får hjelp nå. Kan du ikke forsøke å snakke med legen din uten å skade deg? Du kan jo si at det er så vanskelig for deg å sette ord på hvordan du har det at du skulle ha ønsket du kunne komme med en knekt fot i stedet? Kanskje hjelper legen din deg på glid så du får sagt hva som plager deg?

Håper du lar være med å skade deg og at du klarer å be om litt hjelp! Du virker skikkelig fortvila og det må være fælt å gå rundt å ha det slik du har det nå.

Takker for masse for svar! Vet noen av dere om jeg kan gå til legevakten, akkuten og sånne steder? Eller må jeg til fastlegen min? Jeg er nemlig veldig fornøyd med fastlegen min på alle måter, bortsett fra psykologiske ting... Jeg tør ikke helt å snakke med akkurat han. Så jeg vil gjerne gå et annet sted uten å måtte bytte fastlege... Går det tror dere? (Hvis jeg bestemmer meg for å gå uten å skade meg selv først)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for masse for svar! Vet noen av dere om jeg kan gå til legevakten, akkuten og sånne steder? Eller må jeg til fastlegen min? Jeg er nemlig veldig fornøyd med fastlegen min på alle måter, bortsett fra psykologiske ting... Jeg tør ikke helt å snakke med akkurat han. Så jeg vil gjerne gå et annet sted uten å måtte bytte fastlege... Går det tror dere? (Hvis jeg bestemmer meg for å gå uten å skade meg selv først)

Vil ikke anbefale deg legevakta, i alle fall ikke om du bor i Oslo. Min dårlige erfaring med dem er at de gir deg noen piller og sender deg hjem igjen med beskjed om å bestille time hos fastlegen. Dette er en del år siden da, kan jo tenkes de har endret policy, men tror ikke det.

hehe..kanskje vi har samme fastlege, for min lege er også topp på alt som har med fysikken å gjøre, men helt håpløs når det kommer til psyken. Jeg gikk i stedet til bedriftslegen min først og byttet deretter fastlege. Har arbeidsstedet ditt bedriftslegeordning? Alle leger har taushetsplikt, så du trenger ikke være redd for at de utlverer deg til arbeidsgiveren.

Tenk deg om: Hvis du skader deg selv fysisk, hva godt gjør det? Da kommer du deg kanskje lettere til lege (med mindre du hinker på en knekt fot :) men i stedet for å "bare" ha det vondt psykisk, så har du i tillegg fysiske smerter også. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke anbefale deg legevakta, i alle fall ikke om du bor i Oslo. Min dårlige erfaring med dem er at de gir deg noen piller og sender deg hjem igjen med beskjed om å bestille time hos fastlegen. Dette er en del år siden da, kan jo tenkes de har endret policy, men tror ikke det.

hehe..kanskje vi har samme fastlege, for min lege er også topp på alt som har med fysikken å gjøre, men helt håpløs når det kommer til psyken. Jeg gikk i stedet til bedriftslegen min først og byttet deretter fastlege. Har arbeidsstedet ditt bedriftslegeordning? Alle leger har taushetsplikt, så du trenger ikke være redd for at de utlverer deg til arbeidsgiveren.

Tenk deg om: Hvis du skader deg selv fysisk, hva godt gjør det? Da kommer du deg kanskje lettere til lege (med mindre du hinker på en knekt fot :) men i stedet for å "bare" ha det vondt psykisk, så har du i tillegg fysiske smerter også. Lykke til!

Ok, ja tenkte på legevakten/akutten i Oslo... Men det hørtes ikke så bra ut, betale over 600 kroner for noen som sender deg tilbake til fastlegen, når man like gjerne kunne gått dit med en gang. Også er det jo litt skummelt å dra til legevakten, å ikke vite hvem du skal snakke med på forhånd. Der jeg jobber, har vi ingen bedriftslege... Ikke som jeg vet, også er jeg ikke fast ansatt, men jobber gjennom vikarbyrå. Vet du tilfeldigvis også om; hvis man bytter fastlege, får da den nye legen alle gamle opplysninger som forrige fastlege hadde?? Jeg er super takknemelig for svar!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, ja tenkte på legevakten/akutten i Oslo... Men det hørtes ikke så bra ut, betale over 600 kroner for noen som sender deg tilbake til fastlegen, når man like gjerne kunne gått dit med en gang. Også er det jo litt skummelt å dra til legevakten, å ikke vite hvem du skal snakke med på forhånd. Der jeg jobber, har vi ingen bedriftslege... Ikke som jeg vet, også er jeg ikke fast ansatt, men jobber gjennom vikarbyrå. Vet du tilfeldigvis også om; hvis man bytter fastlege, får da den nye legen alle gamle opplysninger som forrige fastlege hadde?? Jeg er super takknemelig for svar!!! :)

Jeg er ikke sikker på om min tidligere lege har sendt den nye legen noen opplysninger om meg. Det tror jeg egentlig ikke, for jeg må stadig gi den nye legen opplysninger om meg selv som den forrige legen hadde god kontroll på. Kanskje en fordel om tidligere lege informerer ny lege? Tror jeg skal sjekke det og eventuelt _be_ om at det blir gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om min tidligere lege har sendt den nye legen noen opplysninger om meg. Det tror jeg egentlig ikke, for jeg må stadig gi den nye legen opplysninger om meg selv som den forrige legen hadde god kontroll på. Kanskje en fordel om tidligere lege informerer ny lege? Tror jeg skal sjekke det og eventuelt _be_ om at det blir gjort.

Hm, noen ganger er det vel lurt, men føler noen ganger at jeg ikke vil at opplysningene videreføres også... Har nemlig vært hos fastlegen min et par ganger vedrørende dette, men begynner bare å gråte, og klarer ikke snakke. Har blitt så teit, og jeg har følt meg så dum, så det er derfor jeg ikke vil til han igjen. Men har nå fått presset ut hva problemet er, så hadde vært litt deilig å slippe det igjen også... Jaja, bare lurte på det:) Kommer til å bruke lang tid å tenke på om jeg skal gå eller ikke... Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...