Gå til innhold

NHD: er dette typisk?


mental1365380830

Anbefalte innlegg

mental1365380830

Hei!

Korte fakta:jente,25 år. Har diagnose bipolar type to. Tidligere emosjonell ustabil pf,men denne er nå fjernet; i alle fall på papirene.

Jeg har en fin familie, gode venner og egentlig et ganske ryddig liv. De ytre faktorene er i alle fall rimelig stabile.

Jeg har perioder med mange tunge tanker, tanker og fantasier om det å dø. Det veksler mellom lysten på å slippe unna og redsel for å dø. Kan få klaustrofobiske følelser av tanken på å ligge under jorda.. Ubegrunnet frykt, vil jo være død når jeg ligger der og ikke merke noe, men redd allikevel.

Jeg virker og fremstår veldig ryddig; virker som en person som klarer ting. Men jeg får ikke orden på praktiske ting, utsetter alt. Det er som om jeg vil at praktiske problemer skal ordne seg av seg selv, hvilket de slett ikke gjør.

Jeg klarer ikke, tro meg - har forsøkt- å forklare følelsen jeg har. Jeg tenker så mye på å dø. Selv om jeg ikke kommer til å ta eget liv. Har forsøkt før, var alvorlig og tanken på det er skremmende.

Vil leve. Vil få orden på ting. Men det er så vanskelig.

Er det typisk for bipolare å ikke klare å ta skikkelig grep om eget liv? Skjønner at dette er noe jeg kan jobbe med, men jeg jobber med meg selv hver dag - og det er blitt noe bedre, men langt fra bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...