Gå til innhold

Bearbeide ting


Gjest litt sliten

Anbefalte innlegg

Gjest litt sliten

Jeg lurer på hvordan man egentlig bearbeider ting man har vært igjennom. Du må da bearbeide følelsene dine, sier folk, men hva mener de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saigon

Min psykolog sier at måten å få ting bearbeidet på er å prate om dem. På den måten klarer man å bli ferdig med ting eller legge ting bak seg slik at man kan se fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt sliten

Min psykolog sier at måten å få ting bearbeidet på er å prate om dem. På den måten klarer man å bli ferdig med ting eller legge ting bak seg slik at man kan se fremover.

Enkelte ting kan man ikke legge bak seg og heller ikke glemme, påstår jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Enkelte ting kan man ikke legge bak seg og heller ikke glemme, påstår jeg.

Du kan ikke glemme eller legge bak, men lære å forholde det til deg på en måte som gjør at det er mulig å leve videre med disse tingene på en måte hvor ikke de tar alt fokus i livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt sliten

Du kan ikke glemme eller legge bak, men lære å forholde det til deg på en måte som gjør at det er mulig å leve videre med disse tingene på en måte hvor ikke de tar alt fokus i livet ditt.

Det er dèt jeg gjør, men kanskje jeg tåler mer enn gjennomsnittet, og derved får gode råd utifra hvordan andre tror de ville ha reagert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sinai

Enkelte ting kan man ikke legge bak seg og heller ikke glemme, påstår jeg.

Det er vel ikke det det er snakk om. Hvis man f.eks misbruker mat eller alkohol eller driver med tvangshandlinger for å dekke over følelsene må man lære å bearbeide følelsene for å komme ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest litt sliten

Det er vel ikke det det er snakk om. Hvis man f.eks misbruker mat eller alkohol eller driver med tvangshandlinger for å dekke over følelsene må man lære å bearbeide følelsene for å komme ut av det.

Jeg hverken misbruker mat eller alkohol eller driver med tvangshandlinger for å dekke over følelser.

Skjønner ikke helt svaret ditt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sinai

Jeg hverken misbruker mat eller alkohol eller driver med tvangshandlinger for å dekke over følelser.

Skjønner ikke helt svaret ditt kanskje?

Neivel, jeg har oftest hørt det i den sammenheng. Det handler vel mest om å kjenne etter, og eventuelt snakke om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dèt jeg gjør, men kanskje jeg tåler mer enn gjennomsnittet, og derved får gode råd utifra hvordan andre tror de ville ha reagert?

hmm..får du reaksjoner fra andre på at du tilsynelatende ikke reagerer på noe som har skjedd? Altså, folk rundt deg tror du ikke bearbeider følelsene dine fordi du ikke viser dem?

Det finnes tusenvis av måter å reagere på en og samme hendelse. Hvis man f.eks mister en man er glad i så MÅ man ikke gråte. Det er ikke obligatorisk. Det går an å sørge likevel.

Hvis du har opplevd noe du selv syns du kan leve med uten store problemer framover, så er kanskje følelsene allerede bearbeidet på veien. Hvis ikke, så kan du ta det når det kommer. Det kan du jo fortelle de bekymrede folkene du har rundt deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...