Gå til innhold

Uønsket hår, deprissiv

Anbefalte innlegg

Gjest kimelise

Hei jeg er en jente på 20 år som har født en gutt for drøyt 2år siden. Har alltid hatt mer hår i ansikt enn hva som er vanelig, men etter at jeg fikk sønnen min fikk jeg ennå mer hår spes på magen også har jeg mye hår i ansiktet. Dette sliter veldig på meg! Sliter veldig med selvtiliten på grunn av det her. Veldig mye lei meg og liker ikke kroppen min.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177536-u%C3%B8nsket-h%C3%A5r-deprissiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare sånn det er

Har vert mange spm her inne om fjerning av hår og det eneste som kommer om til syvende og sist er laser:/

Men hvis det er veldig gale så går det an å få slike ting dekket mener eg.Ivhertfall en del..

Men det er ikkje så veldig dyrt..Par tusen per gang vil eg tippe. og det må gjøres noen ganger har eg hørt

Gjest kimelise

Det finnes en p-pille som heter Diane som er mye brukt for behandling av uansket hårvekst.

En hudspesialist eller gynekolog kan hjelpe deg. Ofte har det sammenheng med ubalanse i kjønnshormonene.

Lykke til!

hEI.

Har hørt om det før, og nevnt det for legen min, men da ammet jeg så da var det uakktuelt så vi skulle komme tilbake til det. Så jeg burde ringe til legen og be om en resept på diane?

Takk for alle svar, setter veldig pris på det. For det sliter på meg det her. Selvtiliten er på minus

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

graviditeter fører til endringer i kroppen hos de fleste kvinner, og det er nok mange som ikke liker alle forandringene. Du får forsøke å fokusere på gleden over å ha fått et barn.

Uønsket hår er ennå ikke så lett å bli kvitt. Elektrolyse gir permanent hårfjerning, men kan medføre arr. Lasere er blitt bedre, men er en dyr behandling. Behandlingen kan medføre permanent hårfjerning/reduksjon, men det er ikke alltid det fungerer 100%. Det er dessverre endel "røvere" der ute, som lover mer enn de holder. Oppsøker du hudleger som driver med hårfjerning får du i alle fall en nøktern vurdering av hva du kan forvente av resultater.

Helst så jeg at du kunne tenke på alt det fantastiske kroppen din kan gjøre, og at du kunne bli litt glad i den. Hvis du tenker deg litt om, er jeg sikker på at du har mye å takke den for....

Lykke til!

Hei,

graviditeter fører til endringer i kroppen hos de fleste kvinner, og det er nok mange som ikke liker alle forandringene. Du får forsøke å fokusere på gleden over å ha fått et barn.

Uønsket hår er ennå ikke så lett å bli kvitt. Elektrolyse gir permanent hårfjerning, men kan medføre arr. Lasere er blitt bedre, men er en dyr behandling. Behandlingen kan medføre permanent hårfjerning/reduksjon, men det er ikke alltid det fungerer 100%. Det er dessverre endel "røvere" der ute, som lover mer enn de holder. Oppsøker du hudleger som driver med hårfjerning får du i alle fall en nøktern vurdering av hva du kan forvente av resultater.

Helst så jeg at du kunne tenke på alt det fantastiske kroppen din kan gjøre, og at du kunne bli litt glad i den. Hvis du tenker deg litt om, er jeg sikker på at du har mye å takke den for....

Lykke til!

hei igjen.

joa, men ikke alltid så lett. henger litt igjen fra gammelt av. hara jo tidligere slitet mange år med spiseproblemer,anoreksi og bulimker.

Men funker ikke diane?Mange som sier at det skal funke...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...