Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er født og oppvokst i Nederland. Da jeg var 9 år flyttet vi til Norge og jeg begynte å lære norsk.Jeg gikk til logoped pga stamming i Nederland.Jeg stammer ikke mye, men fortsatt den dag i dag (30 år) sliter jeg for ikke å stamme på nederlandsk.Stamming har jeg ingen problemer med når jeg snakker norsk eller noen av de andre språkene jeg har lært på skolen.Har noen en forklaring på det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177571-stammer-kun-p%C3%A5-ett-spr%C3%A5k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatørforsøk: kanskje morsmålet og lærte språk "bor" hvert sitt sted i hjernen?

En eldre person i familien fikk hjerneblødning og mistet nesten helt språket (norsk) men han husket de fleste av ordene på engelsk.

Interessant.

Selv om jeg lærte norsk da jeg var 9, føler jeg det som om jeg snakker det som morsmål. Jeg kan ikke huske å ha lært det.

Andre som kan ha noen mening om hvorfor jeg bare stammer på nederlandsk (se originalinnlegg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...