Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått konstatert astma, men det som plager meg mest er at jeg siden november får feber når jeg anstrenger meg. Det begynte med bronkitt og lungebetennelse i nov, og etter den tid får jeg opp til 38,2 i feber hvis jeg rører meg litt mer enn vanlig. Det er tatt pusteprøver, og det er ingen senkning. Lurte på om det kunne være musepest, men det avviste legen.Når jeg har hvilt meg i en og en halv time, så er feberen 36,5. Jeg er 71 år gammel, og ved god helse utenom dette problemet. Jeg har slitasjegikt, og tar albyle for hjerte.Nå lurer jeg på om jeg bør være rolig eller om det er OK å røre på seg. Skal på medisinsk poliklinikk i mai, for å sjekke dette, ettersom legene helle ikke forstår hva det er. Men som sagt, bør jeg være i ro eller i bevegelse?mvhGerd Vold

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177574-feber-ved-anstrengelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

-Kri22.

Dette synes jeg du ikke skal vente til mai for å få utredet videre. Uansett om du hadde en infeksjon i nov. og har fått diagnosen astma, så er det ikke vanlig at litt fysisk aktivitet skal føre til feber. Det bør tas nye rtg. bilder av lungene samt endel blodprøver for utelukke at der noe annet som feiler deg.

Hvis du føler deg rimelig vel, mosjoner videre men ikke så hardt at det stadig blir feberreaksjon. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...