Gå til innhold

Kjøre bil etter kollisjon


Tusseladden

Anbefalte innlegg

Tusseladden

Kona mi har vært utsatt for en kollisjon for en 10-15 år siden, og har derfor unngått å kjøre bil. Hun har lappen. Nå skal hun gå på kurs og etter hvert blir det jobb, og her på landsbygda er det umulig å gjennomføre dette uten at hun begynner å kjøre igjen. Hun har drevet å tatt timer, men det er svindyrt, og det har dryget i flere år nå. Det virker som det alltids er enn unnskyldning for å vente, økonomien og tid er vel gode å skylde på. Jeg tror sanneheten er at hun er redd. Derfor tror jeg dette er en sak for andre enn meg og kjørelærere. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreslå at hun setter seg i bilen og kjører litt alene på steder det ikke er mye trafikk. Hvis dere bor på landet bør ikke det by på store problemer. Du kan jo hjelpe henne med å legge opp en trygg rute. Når hun får følelsen av å beherske kjøring alene igjen, så kan hun gradvis utvide kjøreruta si til å gjelde andre områder der det er litt mer variert trafikk.

Jeg holder på med den samme treningen. Ikke pga krasj, men fordi jeg er engstelig av meg. Nå kjører jeg med svette hender på rattet, skal snart utvide kjøreruta mi litt, til å gjelde bytrafikk også. Det er grusomt å være engstelig, så ikke mas på henne. Oppmuntre henne til å sette seg realistiske mål, f.eks kjøre bilen alene i nabolaget første dagen, deretter nabolaget + en km utenfor det igjen. Du skjønner sikkert tegninga. Det virker, men det tar lenger tid enn man tror å føle seg komfortabel igjen hvis man først har fått skikkelig skrekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...