Gå til innhold

Den andre formen for insomnia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange vil ha råd for å få sove om kvelden. Det er ikke mitt problem.

Jeg våkner derimot i fire-fem-sekstiden. Og sjangler stort sett rundt med kronisk søvnmangel.

Gode råd mottas gjerne. Giveren vil få en gjenytelse av dypfølt og takknemlig karakter.

Fortsetter under...

Gjest togli
Skrevet

Jeg har heller ingen problemer med å sovne om kvelden, men våkner gjerne i firetida på natta. Det eneste som hjelper da, er noe så enkelt som å legge meg på magen (med puta under magen) og sove videre. Da sovner jeg rimelig kjapt! Du kan jo prøve siden rådet er gratis :o)

Skrevet

Jeg har heller ingen problemer med å sovne om kvelden, men våkner gjerne i firetida på natta. Det eneste som hjelper da, er noe så enkelt som å legge meg på magen (med puta under magen) og sove videre. Da sovner jeg rimelig kjapt! Du kan jo prøve siden rådet er gratis :o)

Hadde det vært så enkelt, så... Noen ganger er det helt greit å krype inntil, andre ganger står jeg opp. Klokka fire, fem... :-(

Skrevet

Vet ikke om dette hjelper favn, men et par tips om ting som kan gjøre at jeg våkner for tidlige:

- Det bør være mørkt i soverommet, også når det lysner ute.

- Det bør være kjølig og frisk luft.

- Jeg må ikke gå til sengs og sovne for tidlig.

- Og så tror jeg ikke det er lurt å drikke for mye rett før du legger deg....:)

Det er mulig at dette er selvfølgeligheter, men det koster jo intet å nevne det:-)

Skrevet

Det er alderen - noen tråder lengre ned så diskuteres det...:-)

Skrevet

Vet ikke om dette hjelper favn, men et par tips om ting som kan gjøre at jeg våkner for tidlige:

- Det bør være mørkt i soverommet, også når det lysner ute.

- Det bør være kjølig og frisk luft.

- Jeg må ikke gå til sengs og sovne for tidlig.

- Og så tror jeg ikke det er lurt å drikke for mye rett før du legger deg....:)

Det er mulig at dette er selvfølgeligheter, men det koster jo intet å nevne det:-)

Før kunne jeg godt sove nesten i minusgrader. Men nå har jeg vent meg til varmt soverom. Er en skikkelig frossenpinn.

Når det gjelder alkohol... hm... siden jeg drekker som en svamp og sovner der det faller seg, har jeg kanskje noe å hente der...

Neida... hehe, jeg kvalifiserer antagelig til medlemskap i Godttemplarungdommen.

Ellers takk, det er gode soveråd du kommer med!

Annonse

Skrevet

Alderen!?!? Skal du ha bank?

:-)

Tråd lenger ned, sier du det *fomle*

Skrevet

Forresten, kan du lime inn trådlenken? Ellers blir jeg vel sittende og bla i det uendelige 'nedover'.

Gjest togli
Skrevet

Hadde det vært så enkelt, så... Noen ganger er det helt greit å krype inntil, andre ganger står jeg opp. Klokka fire, fem... :-(

Det gjorde jeg når jeg var høygravid, stod opp i fire-fem-tida altså. Kunne jo ikke ligge på magen da! Stod opp og vaska huset for eksempel. Gubben trodde det hadde klikka for meg...

Du burde iallfall prøve magetrikset om du ikke allerede har gjort det!

Skrevet

Det gjorde jeg når jeg var høygravid, stod opp i fire-fem-tida altså. Kunne jo ikke ligge på magen da! Stod opp og vaska huset for eksempel. Gubben trodde det hadde klikka for meg...

Du burde iallfall prøve magetrikset om du ikke allerede har gjort det!

Jeg sov på magen til jeg ble gravid med nr 1. Etter svangerskapene har jeg aldri sovet på magen.

Jeg foretrekker likposisjonen, det er virkelig deilig å bare ligge avslappet rett ut og kjenne pust og verden forenes i et eller annet.

Skrevet

Før kunne jeg godt sove nesten i minusgrader. Men nå har jeg vent meg til varmt soverom. Er en skikkelig frossenpinn.

Når det gjelder alkohol... hm... siden jeg drekker som en svamp og sovner der det faller seg, har jeg kanskje noe å hente der...

Neida... hehe, jeg kvalifiserer antagelig til medlemskap i Godttemplarungdommen.

Ellers takk, det er gode soveråd du kommer med!

Vedrørende drikke, så var det faktisk ikke alkohol jeg tenkte på - så det lå ingen insinueringer der...he-he

Men når blæra er overfyllt, så er det ikke akkurat bare-bare å sove videre....:-)

Gjest surreal
Skrevet

Jeg sov på magen til jeg ble gravid med nr 1. Etter svangerskapene har jeg aldri sovet på magen.

Jeg foretrekker likposisjonen, det er virkelig deilig å bare ligge avslappet rett ut og kjenne pust og verden forenes i et eller annet.

*lol@likposisjonen*

Skrevet

Forresten, kan du lime inn trådlenken? Ellers blir jeg vel sittende og bla i det uendelige 'nedover'.

aner ikke - - - men det var ade|ina som skrev hoevdinnlegget.

Annonse

Skrevet

Sånn har jeg det også. Er trøtt som ei strømpe kl halv elleve om kvelden, sovner som en stein,- og våkner ofte i 4-tiden. Grrr. Ofte er hodet helt hyper på den tiden. Tanker suser rundt, og gjør at jeg blir mer og mer våken.

Et triks som hjelper noen ganger er å gjøre dette: Ligg i "likposisjonen" din, lukk opp øynene mens du puster inn, og lukk dem igjen når du puster ut. Rolig og rytmisk. Åpne, lukke, åpne, lukke.

Høres rart ut, men poenget er at man stenger tankene ute, og konsentrerer seg om pust og øyne.

Verdt et forsøk, i hvert fall.

Skrevet

oi, innlegget mitt havnet feil, skulle ikke komme her.

Gjest togli
Skrevet

Huff, sånn sover mannen min også og snorker som et uvær!! Skjønner ikke at noen klarer å sove sånn jeg... Nei, takke meg til fosterstillingen og mageleie når det er nødvendig ;o)

Gjest Calóni
Skrevet

Huff, sånn sover mannen min også og snorker som et uvær!! Skjønner ikke at noen klarer å sove sånn jeg... Nei, takke meg til fosterstillingen og mageleie når det er nødvendig ;o)

Dersom -du- plages av snorkingen til mannen din, så må han vel snorke temmelig høyt? *sjokka*

Skrevet

Hvis du ikke får sove igjen, da står du opp, lager kakao og titter på stjernehimmelen:)

Og tenk på alle de som er våkne på den andre siden av jorden.

Gjest Liza i London
Skrevet

Et tips fra den gang man gikk mange vakter doegnet rundt og maatte sove paa "kommando":

En bitte lien sjokoladebit paa nattbordet.

Legg den under tungen og la den smelte mens du ligger i sengen.

Hvis dette ikke hjelper...et krus med varmt vann og honning...i halvmoerket paa kjoekkenet.

Lys stimulerer,unngaa det.

Varm drikke virker soevnfremkallende hvis du gaar rett i seng etterpaa. Det samme gjelder soetsaker som sjokolade,honning etc.

Alkohol gjoer at man sovner raskt om kvelden. men soevnkvaliteten blir forringet...og man vaakner ofte altfor tidlig.

Gjest Liza i London
Skrevet

Et tips fra den gang man gikk mange vakter doegnet rundt og maatte sove paa "kommando":

En bitte lien sjokoladebit paa nattbordet.

Legg den under tungen og la den smelte mens du ligger i sengen.

Hvis dette ikke hjelper...et krus med varmt vann og honning...i halvmoerket paa kjoekkenet.

Lys stimulerer,unngaa det.

Varm drikke virker soevnfremkallende hvis du gaar rett i seng etterpaa. Det samme gjelder soetsaker som sjokolade,honning etc.

Alkohol gjoer at man sovner raskt om kvelden. men soevnkvaliteten blir forringet...og man vaakner ofte altfor tidlig.

skal selvsagt inntaes naar du vaakner paa morgenkvisten,ikke naar du legger deg om kvelden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...