Gå til innhold

Finner ikke urinveisinfeksjon

Anbefalte innlegg

Gjest tissemaja

Jeg har i en måned nå slitt med følelsen av å måtte tisse hele tida - den kommer med en gang jeg er ferdig på do. Men det kommer jo ingenting hvis jeg må på do igjen med en gang. Det verken svir eller gjør vondt når jeg tisser. Har levert inn urinstiks hos legen og den var negativ. Det var også dyrkingen av urinen. Går nå på antibiotika allikevel, Ciproxin. Har brukt denne i 5 dager , det hjalp lite (muligens bittelitt, er usikker). Skal fortsette i 5 dager til ble det bestemt i dag. Men hva så hvis det ikke hjelper? Kan dette evt være noe annet? Kan det skje at de ikke finner infeksjonen? Hva gjør jeg i så fall da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177641-finner-ikke-urinveisinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Slik du beskriver dine plager virker det som det er en irritasjon av urinleder slimhinnen. Den vanligste årsaken til slike symptomer er infeksjon. Hvis ikke antibiotikabehandling hjelper må man tenke på noe annet. Har legen din undersøkt på surhetsgraden i urinen? Noen ganger, av forskjellige årsaker, kan urinen bli ekstra sur, og det irriterer slimhinnen. Det skulle også være rimelig at den følelsen om å måtte gå på do kommer umiddelbart etter at du har tisset. Det er derimot vanskelig å si hva årsaken til en slik forskyvning av surhetsgraden kan være. Men først bør man finne ut om det er tilfelle. Eller om det er noen andre forandringer i urinen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...