Gå til innhold

"Anbefales ikke til barn og ungdom under 18 år."


natolars

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en venninne på 17år som har fått Efexor Depot (mot depresjon/angst/sosial fobi) av legen sin, etter først å ha prøvd Cipralex uten resultat. I Felleskatalogen står det at Efexor ikke bør/skal gis til ungdom under 18 år. Det gjelder også for de fleste andre antidepressiva.

Er det noe i veien for at hun kan ta SSRI/SNRI? Man har jo ingen andre alternativer...?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nei tror ikke det

Jeg gikk på fontex som 13-åring,cipramil etter det og efexor fra jeg var 15 og i 2-3 år. Tror ikke det er noe særlig farlig ved det å være under 18 for å ta SSRI/SNRI. Vet jo at det medisineres i ungdompsykiatrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...