Gå til innhold

Forsikringssvindel!

Gjest Litt kjedelig situasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Litt kjedelig situasjon
Skrevet

Jeg skrev for en stund siden et par innlegg om en situasjon jeg hadde havnet i.

En venninne av meg hadde mistet mobilen sin i fylla på byen.

Hun valgte å dikte opp en historie om at hun hadde blitt ranet i en taxikø og at de hadde tatt veska hennes med mobil, kamera og penger. Hun meldte dette både til politiet og til forsikringsselskapet.

Hun satte opp meg som vitne, uten å spørre meg!

Etter en stund krevde forsikringsselskapet at jeg som vitne måtte komme med en skriftlig bekreftelse på historien. Jeg ble ganske forbanna på hun venninna mi, så jeg sa at jeg ikke ville gjøre meg skyldig i forsikringssvindel.

Uten at hun visste det, ringte jeg forsikringsselskapet og ba dem slette meg som vitne. Jeg snakket med saksbehandleren. Han spurte om jeg kunne bekrefte historien, og da sa jeg bare "nei, bare slett meg som vitne". Ikke noe mer.

Jeg trodde derfor aldri i livet at hun skulle få igjen på forsikringen.

Men nå viser det seg faktisk at hun får igjen både mobil, kamera og penger!!! Hallo lissom!!!!

Jaja... Når forsikringsselskapet vil være så dumme, får de bare være så dumme....

Fortsetter under...

Gjest tips fra meg
Skrevet

Gi henne en skikkelig lærepenge.

Ring forsikringsselskapet å si i fra at hun har løyet.

skorpionfisken
Skrevet

Du var jo litt tafatt overfor forsikringsselskapet, så de hadde kanskje ikke noe valg?

Mange trekker seg som vitner i de merkeligste saker fordi de er redde for represalier.

Kanskje konkluderte de med at du kjente ranerne og derfor ikke ville vitne i redsel for at ranerne skulle komme tilbake på deg etterpå?

Kanskje har hun oppgitt andre vitner også, som var villig til å lyve?

Skrevet

Husker godt denne saken, husker også at jeg svarte deg.

Du har i alle fall gjort det som er riktig, ikke latt deg bruke og ikke gjort deg skyldig i noe. Det i seg selv er veldig bra.

Sa venninna de noe da du ikke ville vitne da?

Enten får du nå la saken ligge eller så får du ringe forsikringsselskapet og si fra.

Gjest Vanity
Skrevet

Husker godt denne saken, husker også at jeg svarte deg.

Du har i alle fall gjort det som er riktig, ikke latt deg bruke og ikke gjort deg skyldig i noe. Det i seg selv er veldig bra.

Sa venninna de noe da du ikke ville vitne da?

Enten får du nå la saken ligge eller så får du ringe forsikringsselskapet og si fra.

Da jeg sa at jeg ikke ville vitne, sa hun at det var helt greit og at hun forsto. Hun sa også at det ikke var problem å skaffe noen andre (!).

??? Om man plutselig skulle skifte vitner, MÅ jo forsikringsselskapet fatte at det er noe galt??

Skjønner ingenting, jeg...

Har egentlig VELDIG lyst til å ringe forsikringsselskapet og fortelle alt, men vet også at det er mange som snylter på forsikringsselskapene. Og da føler jeg meg ekstra kjip som tyster på en "venninne" (hun er ikke lenger en god venninne av meg)...

Skrevet

Da jeg sa at jeg ikke ville vitne, sa hun at det var helt greit og at hun forsto. Hun sa også at det ikke var problem å skaffe noen andre (!).

??? Om man plutselig skulle skifte vitner, MÅ jo forsikringsselskapet fatte at det er noe galt??

Har egentlig VELDIG lyst til å ringe forsikringsselskapet og fortelle alt, men vet også at det er mange som snylter på forsikringsselskapene. Og da føler jeg meg ekstra kjip som tyster på en "venninne" (hun er ikke lenger en god venninne av meg)...

Enig, jeg også lurer på hva forsikringsselskapet tenker på her. De er veldig opptatt av å ta svindlere så dette høres merkelig ut.

Enten får du bare la saken ligge, eller så må du ringe selskapet. Kanskje anonymt hvis du ikke tør å stå frem? Ikke ring med nummervisning da, hehe.

Det er samvittigheten din som må styre hva du skal gjøre og ikke gjøre.

Annonse

Gjest min mening i denne saken
Skrevet

Jeg vet det ikke er lett, men jeg mener at du bør ringe forsikringsselskapet å si det du vet. Absolutt!

Skrevet

Broren min fikk en gang igjen penger da han glemte joggeskoene sine på bussen. Så jeg tror godt man kan få erstatning for bare å miste ting.

Gjest ikke alltid de bryr seg
Skrevet

Gi henne en skikkelig lærepenge.

Ring forsikringsselskapet å si i fra at hun har løyet.

Det er ikke alltid forsikringsselskapene gidder å gjøre noe, det har jeg erfart.

Min eksmann reiste på "ferie" til Sverige. Han betalte noen for å stjele den.

Bilen ble funnet av politet og ble tauet inn, men så stjal de den ennå en gang til.

Bilen var på det tidspunkt ganske vrak.

Men han hadde kjøpt inn masse deler som han han ikke hadde brukt ennå, men som han hadde kvittering på og hevdet var montert på bilen.

I tillegg hadde han også "masse" ting i bilen, deriblant noen av mine ting, som han fikk erstatning for.

Totalt fikk han 100 000 kr, til tross for at jeg ga de detaljert informasjon om hva som hadde skjedd (han fortalte det til meg), samt jeg oppgav et bilverksted som

kjente bilen veldig godt (litt spesiell bil) og som visste hvilken stand den var i.

De takket for informasjonen, men gjorde ingenting med det.

Gjest tips fra meg
Skrevet

Det er ikke alltid forsikringsselskapene gidder å gjøre noe, det har jeg erfart.

Min eksmann reiste på "ferie" til Sverige. Han betalte noen for å stjele den.

Bilen ble funnet av politet og ble tauet inn, men så stjal de den ennå en gang til.

Bilen var på det tidspunkt ganske vrak.

Men han hadde kjøpt inn masse deler som han han ikke hadde brukt ennå, men som han hadde kvittering på og hevdet var montert på bilen.

I tillegg hadde han også "masse" ting i bilen, deriblant noen av mine ting, som han fikk erstatning for.

Totalt fikk han 100 000 kr, til tross for at jeg ga de detaljert informasjon om hva som hadde skjedd (han fortalte det til meg), samt jeg oppgav et bilverksted som

kjente bilen veldig godt (litt spesiell bil) og som visste hvilken stand den var i.

De takket for informasjonen, men gjorde ingenting med det.

Nei vel, og da skal ikke andre bry seg om å gjøre noe med det heller da?

• 2 uker senere...
Gjest Bry deg - gjør noe!
Skrevet

Jeg vet det ikke er lett, men jeg mener at du bør ringe forsikringsselskapet å si det du vet. Absolutt!

Det er jeg helt enig i. Jeg syns sånne bør tas, og det kraftig. Hun er ikke lenger så nær venninne sier du, nei vettu når noen gjør sånt mot en så er det ikke noe vennskap i det hele tatt. Ikke noe å tape for deg ved å ringe.

Kjempefint at du ikke ble med på det. Men jeg syns du skulle sagt det som det er.

Mitt råd er at jeg syns du skal ringe dem igjen, evt ring politiet også, hun har jo faktisk levert en falsk anmeldelse.

Gjest kom ikke til den som skulle ha det...
Skrevet

Det er jeg helt enig i. Jeg syns sånne bør tas, og det kraftig. Hun er ikke lenger så nær venninne sier du, nei vettu når noen gjør sånt mot en så er det ikke noe vennskap i det hele tatt. Ikke noe å tape for deg ved å ringe.

Kjempefint at du ikke ble med på det. Men jeg syns du skulle sagt det som det er.

Mitt råd er at jeg syns du skal ringe dem igjen, evt ring politiet også, hun har jo faktisk levert en falsk anmeldelse.

Svaret kom feil.. Post det under hovedinnlegget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...