Gå til innhold

Blodpropp - marevan - slapphet

Anbefalte innlegg

Heisann.Jeg er en jente på 32 år som fikk en dyp venetrombose i venstre lyske i begynelsen av desember. Det er i ettertid avdekket at jeg har heterozygot Leiden mutasjon. Jeg går på marevan i 6 mndr. IR verdiene ligger stabilt på 1,8, anbefalt verdi er 2,5 - 3,5. Har ikke vært til etterkontroll på sykehus etter utskrivelse.Beinet er fortsatt hovent, ca 2,5 cm rundt låret.Jeg føler meg fortsatt slapp og sliten, og er halvt sykemeldt.Min fastlege kan ikke gi noe svar på om dette er normalt, om det skyldes blodproppen eller marevanbruken. Hva skyldes hevelsen ? Hva skyldes slappheten ? Hva slags oppfølging er normalt i slike tilfeller ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177856-blodpropp-marevan-slapphet/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Proppa.

Det synes som om du ikke har vært skikkelig antikoagulert (Marevanbehandlet) hvis din INR til stadighet har vært under 2. Det er meget som taler for at du skal fortsette med Marevan godt ut over de 6 månedene som foreløpig er planlagt.

At du fortsatt er slapp og sliten er vanskelig å sette i sammenheng med Marevan-bruk eller en avløpet trombose, forutsatt at du ikke har hatt andre komplikasjoner av den.

At du fortsatt er hoven kan tyde på at dine vener i bekkenet fortsatt ikke er rekanalisert, og at ditt venøse blod fra v. ben fortsatt har problemer med å få skikkelig avløp oppover.

Ta kontakt med det sykehus som hadde ansvaret for diagnose og start av behandlingen. Det er mulig du bør inn til en fornyet vurdering og venografi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...