Gå til innhold

Å, for en morgen!!!!!!


bugge -jenta

Anbefalte innlegg

bugge -jenta

Finnes det noen som kan go meg et trøstens ord på en slik skrekkelig angstfylt morgen. Jeg er sprø som et aspeøv, og agsten sitter som ei klo. Jeg er ey misslykket menneske, og jeg er dum og får ikke til ting. jeg klarer ikke ta meg sammen, og får ikke gjort det jeg skal og dagene går. Oppgaver blir ikke ferdige, for jeg tror ikke jeg får det til bra nok. Og selv om du sitter gråtende hos faglæreren din, og han sier han vil hjelpe meg å gi meg raske tilbakemeldinger, så får jeg ulne ting tilbake som jeg ikke skjønner en dritt av. Jeg får så lust å skrikr ut at han ikke skal si at han vil hjelpe meg gjennom dette, hvishan ikke har tenkt å gjøre det. For akkurat nå er jeg som jeg var da jeg var 17 og hadde angstog du skal bare ikke prøve å lure meg til trygghet når den ikke er verd en drit. Og ikke får di tak i dem for de er på andre enden av den forbaskede jorda.Gvordan skal jeg klare denne dagen?

Å gå i psykoanalytisk psukoterapi er tøft når du er tilbake til de usynlige tenåra da angsten herjet fritt, og den enste som så deg forgrep seg på deg. jeg er redd. For jeg er en tenåring igjen, og voksne meg er ikke her. Og jeg bare gråter, og sønnen min er sulten og skal på skolem , så nå måå jeg tørke tårer å være mor. jeg må.

bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner deg ikke, men leser det du skriver her på psyiatriforumet og på den måten syns jeg liksom at jeg "kjenner" deg litt likevel. Og jeg liker deg godt. Du har alltid støtte og oppmuntrende ord til de som trenger det, du virker tålmodig med andre og du tar folk på alvor. Du viser ofte du er i besittelse av mye omtanke. Noen ganger så mye at jeg lurer på om du strekker deg for mye for andre og glemmer deg selv(?).

Kjære Bugge-jenta, jeg syns ikke noe om at du sier om et menneske jeg liker at hun er "misslykket, dum og ikke får til ting". Det er jo ikke sant, og det gjør vondt å tenke sånn om seg selv. Så hvis du klarer å stoppe de tankene, gjør du deg selv en tjeneste og gleder meg i samme slengen :-) Ingen er perfekte. Faktisk tror jeg de mest "perfekte" menneskene er de som tør levere fra seg noe de ikke er sikre på, og som tør å la seg flyte litt med livet uten å ha full kontroll til en hver tid.

Derfor håper jeg du kan tørke tårene og gi deg selv noe av den samme romsligheten du stadig viser oss andre her inne. For å bruke en reklamefloskel: "Fordi du er verdt det!"

Håper resten av dagen din blir en levende og fargerik dag, men uten for mange nerver og angst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Jeg kjenner deg ikke, men leser det du skriver her på psyiatriforumet og på den måten syns jeg liksom at jeg "kjenner" deg litt likevel. Og jeg liker deg godt. Du har alltid støtte og oppmuntrende ord til de som trenger det, du virker tålmodig med andre og du tar folk på alvor. Du viser ofte du er i besittelse av mye omtanke. Noen ganger så mye at jeg lurer på om du strekker deg for mye for andre og glemmer deg selv(?).

Kjære Bugge-jenta, jeg syns ikke noe om at du sier om et menneske jeg liker at hun er "misslykket, dum og ikke får til ting". Det er jo ikke sant, og det gjør vondt å tenke sånn om seg selv. Så hvis du klarer å stoppe de tankene, gjør du deg selv en tjeneste og gleder meg i samme slengen :-) Ingen er perfekte. Faktisk tror jeg de mest "perfekte" menneskene er de som tør levere fra seg noe de ikke er sikre på, og som tør å la seg flyte litt med livet uten å ha full kontroll til en hver tid.

Derfor håper jeg du kan tørke tårene og gi deg selv noe av den samme romsligheten du stadig viser oss andre her inne. For å bruke en reklamefloskel: "Fordi du er verdt det!"

Håper resten av dagen din blir en levende og fargerik dag, men uten for mange nerver og angst!

Tusen takk. Jeg skal virkelig prøve så godt jeg kan å ta med meg de ordene utover dagen. De fikk meg til å gråte, men det var dagens beste tårer.

bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Jeg skal virkelig prøve så godt jeg kan å ta med meg de ordene utover dagen. De fikk meg til å gråte, men det var dagens beste tårer.

bugge

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg, har så liten innsikt i psykiske problemer...

Men jeg tenker på deg likevel, og håper du snart føler deg bedre!

Husk at du er spesiell, viktig og et flott menneske, du har ingen grunn til å skamme deg over deg selv!

Du er verdifull, akkurat som du er!

*varm og laaaang klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Timari

jeg lurer veldig på hvem som har gitt deg lov til å si så mye negativt om deg selv?

Hørte et sitat en gang om definisjonen på psykisk balanse. "kriteriet på psykisk balanse handler ikke om å kunne føle seg sikker, men hvorvidt om man kan holde ut å føle seg usikker".

Jeg tror vi alle er usikre. Men vi har ulike måter å takle det på. Selv holder jeg på med en Bacheloroppgave som jeg lurer på når jeg kommer igang med. Har nesten ikke skrevet noe som helst i det hele tatt. Vet ikke om studiegruppa mi alltid er så fornøyd med mine skriftlige bidrag bestandig heller men..

Det er jo en klisje å si "ta tiden til hjelp". Men må du fikse alt på en gang da? Gjør det noe om du leverer fra deg noe tull til veileder? Vi kan ikke være på topp hele tiden heller, og det vet de som skal jobbe med oss.

Du er IKKE mislykke og dum. Du er en klok og intelligent kvinne som gir mange gode råd her på DOL. Du har desverre hatt det tøft her i livet, men det er ikke din skyld.

Så vær så snill stell litt pent med selv nå i dag. Det er lov å ikke alltid være på topp.

synes du er flink jeg Bugge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bugge jenta...

Skikkelig trist at du har det slik!!.

Men som du også vet så er det lys i den andre siden av tunnellen også denne gangen.

Det er det jeg og trøster meg med for tiden i mitt mareritt.

Det er sikkert ikke din første nedtur, og tårene har vi fått til å lindre vonde følelser, så de skal vi ikke holde tilbake. Så bruk dagen til å bruke denne ventilen.

Når det er sagt, så er det absolutt INGEN som er så hjelpsom, vennlig, har sånn innsikt og evne til empati, som det du har her på dette forumet.Du er en ressurs!

Og er du det her, så er du det for alle andre i din omgangskrets også!

Merk deg dette når det gjelder din selvtillit.

Her er vi veldig glad i deg!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge-jenta,

TIL DEG - et dikt om selvfølelse av Virginia Satir

Det er bare jeg som er meg.

I hele verden finnes ingen andre som er nøyaktig lik meg.

Det finnes mennesker som har noe likt meg,

men ingen er satt sammen akkurat som meg.

Derfor er alt som kommer fra meg ekte,og mitt,

fordi det er jeg alene som velger det.

Jeg eier alt ved meg - kroppen min,

alt den gjør;

forstanden,

med alle tanker og ideer;

mine øyne med bildene av alt det de beskuer;

mine følelser,

uansett hvilke

- sinne, glede,

skuffelse,

kjærlighet,

spenning;

min munn og alle ordene som kommer ut av den,

høflige,

milde eller grove,

sanne eller usanne;

min stemme,

skarp eller myk;

og alle mine handlinger,

enten de er rettet mot andre eller mot meg selv.

Jeg eier mine fantasier,

mine drømmer,

mine forhåpninger,

min frykt.

Jeg eier alle mine seire,

min framgang,

alle mine fiaskoer og feiltrinn.

Fordi jeg eier hele meg,

kan jeg bli helt fortrolig med meg selv.

Dermed kan jeg være glad i meg selv og være fullt og helt venner med meg selv.

Da kan jeg gjøre det mulig for hele meg å arbeide til mitt eget beste.

Jeg vet at det er sider ved meg selv som forvirrer meg,

og andre sider som jeg ikke kjenner.

Men så lenge jeg er vennlig og kjærlig stemt mot meg selv,

kan jeg med mot og håp søke etter løsningene på gåtene,

og etter måter å finne ut mere om meg selv på.

Uansett hvordan jeg ser ut

og høres ut,

hva jeg enn sier eller gjør,

og hva jeg enn tenker og føler i en bestemt situasjon er det meg.

Dette er ekte og viser hvor jeg befinner meg akkurat da.

Når jeg senere ser tilbake på hvordan jeg så ut eller hørtes ut,

hva jeg sa og gjorde,

og hvordan jeg tenkte og følte,

kan noe vise seg ikke lenger å passe så godt.

Jeg kan kvitte meg med det som ikke passer,

beholde det som viste seg å passe,

og finne på noe nytt i stedet for det jeg kvittet meg med.

Jeg kan se,

høre,

føle,

tenke,

snakke og handle.

Jeg har de redskaper som trengs for å overleve,

være nær andre,

være produktiv,

og få mening og orden ut av den verden av mennesker og ting som omgir meg.

Jeg eier meg,

og derfor kan jeg dirigere meg.

Jeg er meg

og jeg er

okay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære lille Bugge jenta!!

Du skriver at du er "misslykket dum osv" Nei nei nei. Det må du ikke si om deg selv kjære deg.

Du skriver sååå fine svar til alle her inne. Du er en kjempe koselig kjempe snill, flott jente!

Husk at enkelte dager er tyngre. Men da kan det bare gå en vei, nemlig oppover. Det er vanskelig å se det akkurat nå, men husk, det blir bedre.

Husk å ta vare på deg selv på slike dager. Lag noe du liker godt til middag. Lei en fin film. Da ett deilig bad/dusj, spør deg inn med en delig boduloition.

Hør på lystig musikk (ikke trist!!)

Bak noe, hør på radio.

Tenk at snart er våren her. Da kan du sitte i solen, og kjenne at den varmer. Hmmm:) Kjøpe soft ice til deg og gutten og nyte varmen.

Snart er det påskeferie. Kanskje skal dere gjøre noe koselig da?

Stå på bugge jenta! Og husk at du er fantastisk!! Du gleder så mange her inne på psyk.forum:)

Og husk som jeg sa.. Nå går det bare en vei, oppover:))

stor klem fra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

I går kveld skrev jeg slikt et langt innlegg til dere. Hadde såå mye på hjertet, og kan ikke få sagt hvor mye det betyr for meg, svarene deres. Jeg leste de om og om igjen, og gråt om og om igjen. Dere er så snille! Jeg skal lese de enda flere dager, for livet mitt er en karusell nå, og jeg har "djevelen" på den ene skuldra, og tenkte ordene deres og engelen skulle få sitte på den andre. ( hadde jeg sagt dette til min primærlege; hvordan tror dere hun hadde sett på meg da:)?

Akkurat når jeg skulle sende det, skjedde et eller annet, og vips var det borte.

Det er så rart. Jeg vet ikke hvordan noen ser ut her inne, men dere er ikke fremmede nick for meg. Jeg antar dere føler det samme for mange dere har vært en del i kontakt med. Og for meg er det så godt å være fri. Med det mener jeg at i det virkelige liv har jeg en tendens til å trekke meg unna, fordi jeg føler de trekker seg unna meg. Det er en av grunnene til at jeg har valgt å ikke utveksle mail med noen. Jeg er for redd, og vil ikke "ødelegge"fristedet" mitt. Det er så mange flotte og interessante mennesker her inne, og av og til lurer jeg på om verden ofte får se bare skygger av hvem mange av oss er. Det er litt trist å tenke på.

Takk igjen så masse. Jeg er så forlatt i meg selv for tiden, og det å da få svar... Vi snakkes.

Takknemlig klem fra bugge.

Jeg kan kjenne pulsslagene og menneskeligheten til særlig de jeg begynner å bli litt "kjent" med tydeligere over "eteren" enn jeg gjør med mange jeg bare sporadisk treffer på. Kanskje jeg er litt rar slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld skrev jeg slikt et langt innlegg til dere. Hadde såå mye på hjertet, og kan ikke få sagt hvor mye det betyr for meg, svarene deres. Jeg leste de om og om igjen, og gråt om og om igjen. Dere er så snille! Jeg skal lese de enda flere dager, for livet mitt er en karusell nå, og jeg har "djevelen" på den ene skuldra, og tenkte ordene deres og engelen skulle få sitte på den andre. ( hadde jeg sagt dette til min primærlege; hvordan tror dere hun hadde sett på meg da:)?

Akkurat når jeg skulle sende det, skjedde et eller annet, og vips var det borte.

Det er så rart. Jeg vet ikke hvordan noen ser ut her inne, men dere er ikke fremmede nick for meg. Jeg antar dere føler det samme for mange dere har vært en del i kontakt med. Og for meg er det så godt å være fri. Med det mener jeg at i det virkelige liv har jeg en tendens til å trekke meg unna, fordi jeg føler de trekker seg unna meg. Det er en av grunnene til at jeg har valgt å ikke utveksle mail med noen. Jeg er for redd, og vil ikke "ødelegge"fristedet" mitt. Det er så mange flotte og interessante mennesker her inne, og av og til lurer jeg på om verden ofte får se bare skygger av hvem mange av oss er. Det er litt trist å tenke på.

Takk igjen så masse. Jeg er så forlatt i meg selv for tiden, og det å da få svar... Vi snakkes.

Takknemlig klem fra bugge.

Jeg kan kjenne pulsslagene og menneskeligheten til særlig de jeg begynner å bli litt "kjent" med tydeligere over "eteren" enn jeg gjør med mange jeg bare sporadisk treffer på. Kanskje jeg er litt rar slik.

Hei igjen, Bugge-jenta!

Ofte er det sånn at man merker at kjemien stemmer mellom linjene.

Og det merker man nesten ved første "dialog".

Man føler seg som gamle kjente, uten å ane hvordan den andre ser ut eller er i virkeligheten.

Men er faringsmessig. så stemmer dette også hvis man møter hverandre.

Har hatt mailvenner, som jeg har møtt, og det har alltid stemt.

Og så kan man oppleve det motsatte. Merke at det ikke er noen dialog/kjemi mellom to som skriver. Merkelig ikke sant!

Ha en fin påske Bugge. Du er som sagt en ressurs, og ingen jeg kjenner er så gode til å utrykke seg skriflig som du her.

Så jeg er helt sikker på at med dine ressurser, klarer du de oppgavene du tydligvis driver med helt utmerket.

Vi får gjøre det beste ut av det, og ikke jakte på gullet ved regnbuens ende, men plukke opp biter underveis. Fritt husket etter ett innlegg jeg fikk ifra deg.

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bugge -jenta

Hei igjen, Bugge-jenta!

Ofte er det sånn at man merker at kjemien stemmer mellom linjene.

Og det merker man nesten ved første "dialog".

Man føler seg som gamle kjente, uten å ane hvordan den andre ser ut eller er i virkeligheten.

Men er faringsmessig. så stemmer dette også hvis man møter hverandre.

Har hatt mailvenner, som jeg har møtt, og det har alltid stemt.

Og så kan man oppleve det motsatte. Merke at det ikke er noen dialog/kjemi mellom to som skriver. Merkelig ikke sant!

Ha en fin påske Bugge. Du er som sagt en ressurs, og ingen jeg kjenner er så gode til å utrykke seg skriflig som du her.

Så jeg er helt sikker på at med dine ressurser, klarer du de oppgavene du tydligvis driver med helt utmerket.

Vi får gjøre det beste ut av det, og ikke jakte på gullet ved regnbuens ende, men plukke opp biter underveis. Fritt husket etter ett innlegg jeg fikk ifra deg.

klem fra

Takk for oppmuntrende ord, inkink! Sitter og gnurer over denne oppgaven og kommer ikke skikkelig igang, så det var akkurat den tilbakemeldingen jeg trengte. Ha en riktig god påske du også!

Og jeg kommer nok innom og svarer folk. Det er nok en av de måtene jeg av og til kommer meg gjennom dagene på.

Klem bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...