Gå til innhold

hvordan slutte å hate...

Gjest zettav

Anbefalte innlegg

Gjest zettav

Kan noen hjelpe på hvordan jeg skal klare å slutte å hate den personen som "forførte" min kjæreste, og klarte å få han opp i sengen sin, og etterpå hadde kontakt med han ved å skrive kåte meldinger til han helt til jeg oppdaget det? En ting er at mannfolk er lettlurte, en annen ting er bevist gjøre dette kun for sin egen lyst/tilfredstillelse. Hun fortalte meg på tlf.(måtte kontakte henne når jeg oppdaget dette) at hun kunne kanskje forstå min reaksjon, fordi vi ikke hadde vært kjærester mer enn 1 og et halvt år, mens hun hadde vært gift i flere år, så når man har litt problemer på hjemmefronten, så var det helt ok å holde på sånn(mente det var helt uskyldig...?) Jeg sender henner hatmeldinger nå (anonymt) mest for min egen selvfølelse, for jeg vil at hun også skal "lide". Min kjæreste og jeg har hatt en tøff tid etter dette, men jobber oss gjennom det, og vi elsker hverandre høyt, han har det minst like tøft som meg, kan ikke forstå at han har vært sånn en tosk. Men i perroder er jeg helt spykisk nede, klarer ikke å tenke på noe annet. Vil ikke gå fra han, vi har hatt det for godt til det, men jeg klarer ikke å slutte å hate(hater jo han for det han gjorde også, for han var jo ikke uskyldig sjøl, fordi om han den gang så på det som uskyld/kunn spenning) Hjelp!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

4

• mil1365380270

3

• lilleva

3

• kvinnen20

2

skorpionfisken

Du slutter ikke å hate henne før du har tilgitt din mann helt.

Når du ikke lenger slites av saken blir hun deg likegyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hadde ikke klart

Jeg for min del hadde ikke klart å sluttet å hate.

MEN jeg hadde holdt meg forgod til å sende hatmeldinger til personen.

Jeg hadde jo heller ikke klart å tilgitt kjæresten min jeg da ..... hadde aldri klart å stole på personen etter dette, .... hvorfor kan det ikke skje flere ganger hadde jeg tenkt hele tiden.

Kjæresten din var jo med på det han også .... hvorfor tror du på han når han sier at han er lurt til dette ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en sak mellom deg og mannen din

Jeg er enig med skoripionfisken.

Det er mannen din du må avklare forholdet til, det er han som har vært utro mot deg.

Hun er en fremmed person, som har hatt et forhold til din mann. Ikke noen du burde bry deg om i det hele tatt, og ihvertfall ikke synke ned på et så lavt nivå at man sender hat-meldinger.

Hun forstår helt sikkert hvor de kommer fra, og ser dermed at du ikke er over det / er trygg på ham. Du holder hennes håp om å få ham tilbake, i live, ved å innrømme at du ikke er trygg på ham.

Det er din mann som har bedratt deg, og du må bestemme deg for at du har tilgitt, og du tror at han er sterk nok til at han selv 100% bestemmer hvem han vil rote med. Hvis du tror han er så svak at han ikke bestemmer dette selv, men kan forføres mot sin vilje, så kan du aldri stole på ham igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

zettav, du er på ville veier; sender henne hatmeldinger???!

Litt komisk også, men sånn kan det ikke fortsette. Ikke at hun ikke fortjener det, men du er på helt feil spor.

Du trenger noen å snakke med. Skjønner at det er nederlag at det er du som må gjøre det, når du er helt uskyldig, men det er for ditt eget velvære og fremtid.

Tankene dine må bort fra det som har vært, du må fokusere på det som er nå. Og det kan godt være hat, sorg og bitterhet, men hun må i alle fall fysisk ut av livet ditt. Det er hun ikke nå, når du sender meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hun "klarte" å få han opp i sin seng. Hun "klarte" å forføre han. "Hun" sendte kåte sms til han.

Si meg en ting: Er typen din evneveik eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins

Snakk om å være lettlurt du..

Du mener altså at alt er hennes skyld? Den stakkarse kjæresten din ble bare forført av denne heksen og har derfor ingen skyld i dette?

Og du, å sende hatmeldinger? det er vel noe man gjør når man er 15år, men du er kanskje det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slutter ikke å hate henne før du har tilgitt din mann helt.

Når du ikke lenger slites av saken blir hun deg likegyldig.

Godt svart av skopionfisken.

Jeg ble rammet av utroskap for snart to år siden (altså oppdaget dette). Min samboer hadde hatt et forhold på si til en jeg kjente veldig godt - og som var gift på sin kant. En fyr jeg likte svært godt.

Det var altså ikke bare et knips å hate krypet med en gang. Jeg kunne først ikke fatte dimmensjonen på dette og forstå at de to kunne gå slik bak min rygg. Men gradvis krøp et intens hat mot fyren under huden og et kollosalt behov for hevn kom .

Den fikk jeg samtidig som jeg ikke trengte å involvere hans kone. Dermed går fyren rundt i dag og er vettskremt jeg skal fortelle dette til kona. Det gjør meg svært godt å vite.

Det svinger litt hva jeg føler for kreket. Selv om denne historien nå etter hvert er kommet i bakgrunnen og ikke lenger dominerer vår hverdag, kommer den noen dager opp i overflaten. Og da hater jeg fyren intenst og er parat til å ringe kona. Andre dager - når jeg har det fint - er fyren meg helt likegyldig.

Og slik tror jeg jo det etter hvert går - han blir jeg likegyldig samtidig som han er redd for hva jeg kan finne på. Dermed føler jeg meg som en slags "vinner" over situasjonen, selv om det blir helt feil å si når jeg tenker tilbake på en utrolig tung periode full av sinne, sorg og fortvielse over at hun virkelig kunne gjøre dette mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din er ingen tanketom, evneveik fyr som "blir lurt"!

Han er da et voksent menneske, fullstendig ansvarlig for egne handlinger!

Ærlig talt, jeg kan ikke ksjønne at du ikke heller hater ham! Det er HAN som liksom skulle være glad i deg, trofast mot deg, elske deg, ikke henne! Det skal to mennesker til for å være utro, og jeg nekter å tro at han er et uskyldig "offer" i dette..

Man _blir_ ikke lurt, man _lar_ seg villig lure i slike tilfeller.

Jeg hadde dumpa typen..

Og du vet at det er straffbart å true mennesker? Du kan risikere at hun tar vare på medlingene og anmelder deg for trusler og trakassering.. Bare så du er klar over det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ex-bridget

Personlig hadde jeg ikke kunne tilgitt utroskap, så for mitt vedkommende er saken i seg selv ganske fjern. Men jeg er helt enig med skorpionfisken og andre som skriver her, at du må holde deg for god til hatmeldinger og annet. Du må rydde opp med din partner, og klarer du ikke det, så tror jeg du vil få et problem å kunne leve videre med ham.

Jeg har dog erfaring med å "hate" et annet menneske, men det er på annet grunnlag. Han slo meg i mange år, bedro meg økonomisk og ellers en del ting som gjør at jeg i dag 10 år etter fortsatt hater ham av hele mitt hjerte.

Men jeg har lært meg å takle det. Jeg ser ham heldigvis så og si aldri, og jeg tenker også heldigvis sjelden på ham nå. Men jeg hater ham så inderlig at jeg ønsker ham kun alt vondt her i livet dessverre. Men jeg kan ikke bruke min energi på ham lenger, så livet mitt går videre og jeg har det nå kjempebra i det forholdet jeg er og har klart å legge ham bak meg, selv om noen onde tanker dukker opp i gitte situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Mannen din er ingen tanketom, evneveik fyr som "blir lurt"!

Han er da et voksent menneske, fullstendig ansvarlig for egne handlinger!

Ærlig talt, jeg kan ikke ksjønne at du ikke heller hater ham! Det er HAN som liksom skulle være glad i deg, trofast mot deg, elske deg, ikke henne! Det skal to mennesker til for å være utro, og jeg nekter å tro at han er et uskyldig "offer" i dette..

Man _blir_ ikke lurt, man _lar_ seg villig lure i slike tilfeller.

Jeg hadde dumpa typen..

Og du vet at det er straffbart å true mennesker? Du kan risikere at hun tar vare på medlingene og anmelder deg for trusler og trakassering.. Bare så du er klar over det..

Amen til den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

En en holdning! Hatmeldigner!?!? Tror du hun lider av det?? ikke på en måte mer ler av det? Det er jo kun din kjæreste som skal stå til rette for deg. Du må jobbe deg gjennom følelsen av å ha blitt sveket sammen med din kjær og bruke energien på det, ikke sende hatmeldigner!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt naturlig at du hater henne som forførte mannen din. Det kan du ikke gjøre så mye med, men med tiden så vil hatet blekne.

Det du kan gjøre noe med er å kutte all forbindelse med ho, slutt å sende tekstmeldinger.

Konsentrer deg om å bygge opp nytt tillitsforhold til mannen din. Det er lettere sagt enn gjort, men det er eneste muligheten hvis du skal unngå bitterhet, evt. brudd dere to imellom.

Mannen din må være ærlig og gå 100% inn for å bygge opp forholdet dere har. Han må også være villig til å lytte når du er langt nede.

Over tid kan det ordne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt naturlig at du hater henne som forførte mannen din. Det kan du ikke gjøre så mye med, men med tiden så vil hatet blekne.

Det du kan gjøre noe med er å kutte all forbindelse med ho, slutt å sende tekstmeldinger.

Konsentrer deg om å bygge opp nytt tillitsforhold til mannen din. Det er lettere sagt enn gjort, men det er eneste muligheten hvis du skal unngå bitterhet, evt. brudd dere to imellom.

Mannen din må være ærlig og gå 100% inn for å bygge opp forholdet dere har. Han må også være villig til å lytte når du er langt nede.

Over tid kan det ordne seg.

Takk for mange "gode" innlegg/svar. Er helt enig i det de fleste skriver, og er helt klar over det idiotiske jeg driver med.

Men, ja en skulle nok tro at jeg var 15 år, helt idiotisk å bruke energi på det meneske(damen) i det hele tatt, hun vet nok sikkert(hvis hun ikke er som noen her på dol, som driver som en sport å forføre..)og jeg er også klar over(det sier også min kjære, at han er like skyldig som henne)at han ikke er noe mindre skyldig.. men det noe med å få overført hatet på den personen du ikke trenger å forholde deg til(bor heldigvis i den andre enden av landet).

Men hun prøvde å fornedre meg da jeg konfronterte henne med sannheten, fornektet, sa at det kunn var en ønskedrøm fra min mann, og pressiserte at hun var vakker blondine som er 7 år yngre enn meg osv. Heldigvis så er det færre og færre av de svarte stunder, men når horm. svinger, kommer spøkelsene tilbake.

Blir gal... et lyspunkt(stort), er at han gjør alt for å vise meg at det er og var meg som han elsker, det andre var bare et spill(men som har kostet for mye).

Bare håper at andre tenker seg om en og flere ganger før de innleder noe til en annen person, før de har klarert at alt er i orden rundt den personen, så de ikke er med på og ødlegge noe, eller skaper problemer for andre. De fleste menn klarer som sagt ikke å stå i mot når en kvinne tar hans edle deler i hånden....

Hjertesukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zettav

Takk for mange "gode" innlegg/svar. Er helt enig i det de fleste skriver, og er helt klar over det idiotiske jeg driver med.

Men, ja en skulle nok tro at jeg var 15 år, helt idiotisk å bruke energi på det meneske(damen) i det hele tatt, hun vet nok sikkert(hvis hun ikke er som noen her på dol, som driver som en sport å forføre..)og jeg er også klar over(det sier også min kjære, at han er like skyldig som henne)at han ikke er noe mindre skyldig.. men det noe med å få overført hatet på den personen du ikke trenger å forholde deg til(bor heldigvis i den andre enden av landet).

Men hun prøvde å fornedre meg da jeg konfronterte henne med sannheten, fornektet, sa at det kunn var en ønskedrøm fra min mann, og pressiserte at hun var vakker blondine som er 7 år yngre enn meg osv. Heldigvis så er det færre og færre av de svarte stunder, men når horm. svinger, kommer spøkelsene tilbake.

Blir gal... et lyspunkt(stort), er at han gjør alt for å vise meg at det er og var meg som han elsker, det andre var bare et spill(men som har kostet for mye).

Bare håper at andre tenker seg om en og flere ganger før de innleder noe til en annen person, før de har klarert at alt er i orden rundt den personen, så de ikke er med på og ødlegge noe, eller skaper problemer for andre. De fleste menn klarer som sagt ikke å stå i mot når en kvinne tar hans edle deler i hånden....

Hjertesukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Hjertesukk

"De fleste menn klarer som sagt ikke å stå i mot når en kvinne tar hans edle deler i hånden...." Jo det tror jeg faktisk de klarer....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Det virker som du hater hele verden. Søk hjelp!

Det der var da helt idiotisk. Det at hun hater denne dama er da fullt forståelig. Det at hun sender meldinger til henne burde hun holde seg for god for. Det gjør at hun fornedrer seg selv, og kvinnen sansynligvis flirer av henne bak hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertesukk

psst... lavmælt shsh. du sendte denne i sted.

Skjønner deg, men tror ikke mannen min trenger å hate min tidligere elsker.

For jeg må ta skylda. og han må rase på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De fleste menn klarer som sagt ikke å stå i mot når en kvinne tar hans edle deler i hånden...." Jo det tror jeg faktisk de klarer....!

Ja, det håper jeg da inderlig!

Fristelser finnes overalt for både kvinner og menn, men det finnes faktisk mange som klarer å gå gjennom livet UTEN å være utro, og gudskjelov for det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...