Gå til innhold

Bekreftelse.. Surrende blabla fra tidligere doliker

Anbefalte innlegg

For noen år tilbake var jeg rimelig hekta på doktoronline forum. Av og til må jeg innom for å "se hvordan det står til". Da søker jeg også på nicket mitt for å se om noen tilfeldigvis skulle ha husket på meg.. Vel, det hender en ytterst sjelden gang:-)

Nå ser jeg at det er flere enn meg som ønsker å bli husket på. Gamle kjente nick stikker innom og spør etter andre gamle kjente. Vi ønsker jo å ha gjort inntrykk:-) Til min ulempe kan vel sies at jeg tilhørte egotrippforum: livssyn&etikk. Der gjaldt det å øse ut av egne fortreffeligheter mer enn å prøve å få noe ut av diskusjonen. Vi slet med å imponere hverandre.. Alle andre tok jo feil:-) Vel, for meg hadde det den funksjonen at jeg fikk ut alle tankene vennene mine ikke var interesserte i å høre på:-) Dol ble en tappekran for ulike kvasifilosofiske betraktninger. Og jammen fikk jeg det ut.. De siste fem årene har vel min lengste diskusjon om religion vart i toppen tre minutter. Dessuten lærte jeg noe nyttig. Argumentasjon er nesten nytteløst når partene er langt fra hverandre. Manipulasjon er mye mer effektivt:-) Slapp av - jeg bruker det kun i gode hensikter:-) Og det strekker seg ikke stort lenger enn til å late som jeg er litt enig i det de sier slik at de blir mer positive til det jeg sier. Dessuten er det mye i livet som er viktigere enn å forsøke å overbevise andre om uheldige sider ved religionene (eventuelt å fortelle dem hvor dumme de er for ikke å være enige med meg..) Det er forresten litt morsomt å se trådene fra lignende fora andre steder. Titlene er gjerne "hvorfor jeg ikke er kristen", "Jesus var ond", "Kristne er dumme" osv. Alt er ved det gamle:-)

Nå har jeg gått i fella med å skrive for langt. Jeg leser aldri lange innlegg. Det gjør ikke så mange andre heller. Man merker det fort i svarene man får.. de blir fort goddagmannøskeskaft:-) Men drit og dra - jeg gjør dette bare fordi jeg kjeder meg likevel:-) Så jeg fortsetter litt til ved å gå over til del 2 av gammeldolikerritualet: Fortelle litt om hvordan jeg har det nå. Det kan jo være det finnes en liten tulling der ute som skulle være interessert i det:-) Og som kanskje også vil fortelle litt om seg selv? Jeg lurer i hvert fall alltid på hvor det blir av folk. Men jeg skal gjøre det veldig kortfattet.

Siden sist har jeg rasket med meg en mengde vekttall fra ulike studieretninger. Noen av dem har jeg klart å samle til hele bolker slik at jeg faktisk kan påberope meg å ha en utdanning eller to.

Jeg har prøvd mye forskjellig, særlig innen yrkeslivet. Noen samler stempel i passet sitt. Jeg samler på erfaringer.

Min siste store, eller rettere sagt gigantiske, erfaring, er møtet med kjærligheten. Den gjorde at jeg sluttet i drømmejobben og forlot alt jeg hadde for å kunne bo sammen med min kjæreste i hennes hjemland. Jeg savner min familie, mine venner, arbeidskollegaer og den daglige kontakten med norsk natur, men er ellers rimelig fornøyd.

Jaja.. på tide å gjøre mine husmorplikter før jeg går på jobb.

Jeg tror ikke så mange her husker meg, bryr seg eller orker å lese hele denne greia. Men jeg må nok en smule motvillig innrømme at en liten hilsen eller to vil gjøre meg litt glad.. :-)

Ha det bra!

Klem fra hulkert

Fortsetter under...

Hei!! Så klart man husker deg! Jeg gjør nå i alle fall det.

Artig å se livstegn fra deg igjen, og å høre at det går bra!

Er det lov å spørre hvilket "utland" du har bosatt deg i?

Take care, og se gjerne innom iblant!

Klem fra enda en eldgammel traver...

Annonse

Hulkert, gamle gode. Klart jeg husker deg. Jeg har tilogmed sett bilde av deg. Du var en viktig del av min gamle DOL-verden og blir stående som en del av min historie som nyfrelst nettchatter. Jeg syns vi hadde det rart og fint en lang stund. Nå er alt annerledes.

Så fint at du fant kjærligheten - jeg er nyssgjerrig på hvor og hvordan, fortell: [email protected] *s*

Jeg fant århundredets mann, livet er godt, jeg har funnet akkurat det jeg vil ha, trenger, drømte om men ikke tenkte fantes i virkeligheten.

Livet går videre Hulk, så fint at det går i riktig retning *klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...