Noeste Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg er plaget med tung hjerterytme / hjertebank, spesielt etter at jeg har spist. Et par brødskiver kan være nok til å sette i gang en prosess med slitsom dunking i kroppen. Hjertet slår ikke mye fortere, men slår hardere. Jeg har lavt stoffskifte, og bruker Levaxin 125 mikrogram hver dag. Blodprøver viser at stoffskiftet er ok. Tar også Cozaar 50 mg mot høyt blodtrykk, og Zocor 20 mg pga kolesterolet. Disse 3 medikamentene har jeg brukt i flere år. Blodtrykket øker ikke når jeg får tung hjerterytme. Min fastlege forstår ikke hvorfor jeg har disse plagene. Spesialist har heller ikke funnet noe feil med hjertet. Føler meg også generelt uvel og litt svimmel i korte og lange perioder(dagevis). Samtidig som jeg er uvel, kjenner jeg blodet strømme, spesielt opp mot bakhodet/issen, men også rundt om i kroppen. Kan disse plagene være bivirkninger av Cozaar? Har prøvd å ikke ta Zocor noen uker, men plagene var der likevel. Jeg fikk operert vekk milten for vel 1 år siden, pga ITP, blodplater under 5. Har bedret seg, og er nå på over 300. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177928-tung-hjerterytme-etter-matinntak/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Svar til Noeste. Det vil være avgjørende å få registrert hvilken rytme ditt hjerte egentlig har når du opplever din hjertebank. Mest sannsynlig handler det om ekstraslag (såkalt ekstrasystoli), som generelt er en uskyldig tilstand, og som vi alle har litt av hvert eneste døgn. Hvis det imidlertid står på i lange tider kan det selvsagt bli et problem, hvertfall for dem som merker at de har ekstraslag. Så vidt jeg kan se av ditt spørsmål er det ikke gjort noen egentlig registrering av hjerterytmen din, utover et vanlig EKG, som jeg regner med er normalt. Ta det opp med din lege. En slik registrering er en bagatell, men husk, den er ikke mye verdt hvis du ikke har dine symptomer mens registreringen pågår. Derfor bør du ha en monitor på deg inntil du har fått (eller klart å provosere frem) dine symptomer. Årsakene til ekstrasystoli kanvære mange, men husk at det er et normal-fenomèn. Av og til vil stoffskiftevariasjoner kunne indusere slik aktivitet i hjertet. Du bruker en noe høy dose Levaxin, men jeg antar at du kontrolleres regelmessig for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177928-tung-hjerterytme-etter-matinntak/#findComment-1195412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lulea Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 hei! jeg har det likedan,særlig etter frokost og hvis det går lenge mellom måltidene...plages ogå med ekstraslag , men dette er ikke det...pulsen er jevn når det står på, men banker tyngre og hurtigere...har en del allergier, deriblant matallergi, så lurer egentli på om det kan være en sammenheng der..har du allergier? Klem fra bankende hjerte 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177928-tung-hjerterytme-etter-matinntak/#findComment-1195650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.