Gå til innhold

Jobber du i butikk?

Gjest doll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest jobber ikke i butikk

En vei å gå er f.eks. via vikarbyråer. Tror Adecco har en del butikkjobber i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulla med ulla

Jeg har jobbet i butikk, og min erfaring er at du bør ringe på forhånd og forhøre deg om stillingen til den som har ansvaret for butikken.

Så kan du evt. avtale med vedkommende at du leverer cv/søknad en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i butikk, og min erfaring er at du bør ringe på forhånd og forhøre deg om stillingen til den som har ansvaret for butikken.

Så kan du evt. avtale med vedkommende at du leverer cv/søknad en dag.

Men når de ikke har utlyst en stilling da? Jeg tenkte bare å høre litt rundt om det er noen som trenger ekstrahjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

En vei å gå er f.eks. via vikarbyråer. Tror Adecco har en del butikkjobber i allefall.

dersom man overhodet ikke får jobb så går man til adecco. Det er mye bedre (så lenge man er ansatt i et seriøst firma som følger lover og regler for ansatte) å være ansatt direkte en ihjennom vikarbyrå, de tar jo deler av lønnen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feminatur

Om jeg var butikkleder ville jeg definitivt foretrukket personlig oppmøte.

Jeg synes det viser litt mer intiativ enn hos dem som "bare" sender en søknad i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jobber ikke i butikk

dersom man overhodet ikke får jobb så går man til adecco. Det er mye bedre (så lenge man er ansatt i et seriøst firma som følger lover og regler for ansatte) å være ansatt direkte en ihjennom vikarbyrå, de tar jo deler av lønnen din.

Her er jeg overhodet ikke enig. Jeg har fått to av mine faste jobber via vikarbyråer, og synes den ordningen er genial. Man er vikar en stund først, både jeg og arbeidsgiver får "testet" ut om dette er bra. Og hvis ikke kan man bare signalisere til vikarbyrået at dette ikke er noe for deg, og så finner de gjerne noe nytt. Istedet for å begynne med oppsigelser osv.

Vikarbyråer "tar" ikke en del av lønna di. Når du er på intervju spør de om hva du forventer i lønn, og jeg har alltid sagt hva jeg ønsker, og hva som er absolutt minimum. Jeg har fått fin lønn i alle de vikariatene jeg har vært i.

Selvfølgelig er det ikke en drømmesituasjon å være i vikariat i mange år, men i en periode frem til man er fast ansatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...