Gjest doll Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Synes du det er best om man kommer ned i butikken og spør om jobb, eller er det bedre å sende en søknad? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jobber ikke i butikk Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 En vei å gå er f.eks. via vikarbyråer. Tror Adecco har en del butikkjobber i allefall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tulla med ulla Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg har jobbet i butikk, og min erfaring er at du bør ringe på forhånd og forhøre deg om stillingen til den som har ansvaret for butikken. Så kan du evt. avtale med vedkommende at du leverer cv/søknad en dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest doll Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg har jobbet i butikk, og min erfaring er at du bør ringe på forhånd og forhøre deg om stillingen til den som har ansvaret for butikken. Så kan du evt. avtale med vedkommende at du leverer cv/søknad en dag. Men når de ikke har utlyst en stilling da? Jeg tenkte bare å høre litt rundt om det er noen som trenger ekstrahjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 En vei å gå er f.eks. via vikarbyråer. Tror Adecco har en del butikkjobber i allefall. dersom man overhodet ikke får jobb så går man til adecco. Det er mye bedre (så lenge man er ansatt i et seriøst firma som følger lover og regler for ansatte) å være ansatt direkte en ihjennom vikarbyrå, de tar jo deler av lønnen din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest feminatur Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Om jeg var butikkleder ville jeg definitivt foretrukket personlig oppmøte. Jeg synes det viser litt mer intiativ enn hos dem som "bare" sender en søknad i posten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jobber ikke i butikk Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 dersom man overhodet ikke får jobb så går man til adecco. Det er mye bedre (så lenge man er ansatt i et seriøst firma som følger lover og regler for ansatte) å være ansatt direkte en ihjennom vikarbyrå, de tar jo deler av lønnen din. Her er jeg overhodet ikke enig. Jeg har fått to av mine faste jobber via vikarbyråer, og synes den ordningen er genial. Man er vikar en stund først, både jeg og arbeidsgiver får "testet" ut om dette er bra. Og hvis ikke kan man bare signalisere til vikarbyrået at dette ikke er noe for deg, og så finner de gjerne noe nytt. Istedet for å begynne med oppsigelser osv. Vikarbyråer "tar" ikke en del av lønna di. Når du er på intervju spør de om hva du forventer i lønn, og jeg har alltid sagt hva jeg ønsker, og hva som er absolutt minimum. Jeg har fått fin lønn i alle de vikariatene jeg har vært i. Selvfølgelig er det ikke en drømmesituasjon å være i vikariat i mange år, men i en periode frem til man er fast ansatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.