Gjest leseren Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Noen som har lest den? Noen som kan forklare meg den? Satt igjen med så mange spm.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg satt igjen med en del spørsmål etter og ha lest den, men det er noen måneder siden nå. Så jeg husker ikke engang hva jeg spurte meg om. Men det var ikke rent lite. Likte den i hvert fall veldig godt. Har sinnssykt sansen for Saabye. Hvis noen svarer her bør de forresten merke innleggene med SPOILER, for Maskeblomstfamilien blir ikke leselig hvis man først har lest en bokanalyse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engel 49+ Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 ja leste den akkurat da den kom -- halvannet år siden? Den bør ikke kommenteres for de som evt. ikke har lest den ennå. Jeg 'skjønte den'. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg satt igjen med en del spørsmål etter og ha lest den, men det er noen måneder siden nå. Så jeg husker ikke engang hva jeg spurte meg om. Men det var ikke rent lite. Likte den i hvert fall veldig godt. Har sinnssykt sansen for Saabye. Hvis noen svarer her bør de forresten merke innleggene med SPOILER, for Maskeblomstfamilien blir ikke leselig hvis man først har lest en bokanalyse. Saabye Christensen er på vei til å skrive seg inn som en av de store norske forfatterne gjennom tidene. Maskeblomstfamilien og Halvbroren er meget, meget god litteratur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Saabye Christensen er på vei til å skrive seg inn som en av de store norske forfatterne gjennom tidene. Maskeblomstfamilien og Halvbroren er meget, meget god litteratur. Han er enormt dyktig. Selv novellesamlingene hans er en fryd å lese. Jeg har også opparbeidet meg stor respekt for Ambjørnsen i det siste. Tidligere har jeg bare lest bøker som Hvite Niggere og Den Siste Revejakta, og forsøkt meg på Elling (likte faktisk ikke Elling), men i det siste har jeg saumfart biblioteket for det som finnes av Ambjørnsen-bøker. Og den mannen skriver faen døtte meg bra. Altså: Unntatt Elling, som ironisk nok er de bøkene han er mest kjent for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engel 49+ Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Han er enormt dyktig. Selv novellesamlingene hans er en fryd å lese. Jeg har også opparbeidet meg stor respekt for Ambjørnsen i det siste. Tidligere har jeg bare lest bøker som Hvite Niggere og Den Siste Revejakta, og forsøkt meg på Elling (likte faktisk ikke Elling), men i det siste har jeg saumfart biblioteket for det som finnes av Ambjørnsen-bøker. Og den mannen skriver faen døtte meg bra. Altså: Unntatt Elling, som ironisk nok er de bøkene han er mest kjent for. Elling er Ambjørnsen, ikke SaabyChr.! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engel 49+ Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Han er enormt dyktig. Selv novellesamlingene hans er en fryd å lese. Jeg har også opparbeidet meg stor respekt for Ambjørnsen i det siste. Tidligere har jeg bare lest bøker som Hvite Niggere og Den Siste Revejakta, og forsøkt meg på Elling (likte faktisk ikke Elling), men i det siste har jeg saumfart biblioteket for det som finnes av Ambjørnsen-bøker. Og den mannen skriver faen døtte meg bra. Altså: Unntatt Elling, som ironisk nok er de bøkene han er mest kjent for. Jeg blingsa, jeg, SDD! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engel 49+ Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Elling er Ambjørnsen, ikke SaabyChr.! (Visker ut innlegget mitt over) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg blingsa, jeg, SDD! Og jeg som skulle til å skjelle deg ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engel 49+ Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Og jeg som skulle til å skjelle deg ut. kom deg i forkjøpet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 kom deg i forkjøpet! Flaks for deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Han er enormt dyktig. Selv novellesamlingene hans er en fryd å lese. Jeg har også opparbeidet meg stor respekt for Ambjørnsen i det siste. Tidligere har jeg bare lest bøker som Hvite Niggere og Den Siste Revejakta, og forsøkt meg på Elling (likte faktisk ikke Elling), men i det siste har jeg saumfart biblioteket for det som finnes av Ambjørnsen-bøker. Og den mannen skriver faen døtte meg bra. Altså: Unntatt Elling, som ironisk nok er de bøkene han er mest kjent for. Synd du bor i Odalen. Med den filmsmaken og litteratursmaken din, kunne vi holdt det gående en stund. Ambjørnsen har jeg vel et mer ungdommelig forhold til, Revejakta og sånn... Men tilbake til Saabye Christensen. Historiene og det språket han holder på med og i nå, er sterke saker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engel 49+ Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Flaks for deg. vet det....forta meg! hehe... men du er jo ikke farlig akkurat... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Synd du bor i Odalen. Med den filmsmaken og litteratursmaken din, kunne vi holdt det gående en stund. Ambjørnsen har jeg vel et mer ungdommelig forhold til, Revejakta og sånn... Men tilbake til Saabye Christensen. Historiene og det språket han holder på med og i nå, er sterke saker. Ja, med unntak av Bly (og det var nok fordi forhåpningene var litt høye etter Beatles) har jeg likt alt jeg har lest av mannen. At du har en ungdommelig forhold til Ambjørnsen betyr bare at du ikke har fått med deg hans mindre kjente titler. Det er ikke noe Pelle og Proffen ute og rusler på seg der i gården. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engel 49+ Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Synd du bor i Odalen. Med den filmsmaken og litteratursmaken din, kunne vi holdt det gående en stund. Ambjørnsen har jeg vel et mer ungdommelig forhold til, Revejakta og sånn... Men tilbake til Saabye Christensen. Historiene og det språket han holder på med og i nå, er sterke saker. S-Chr kan være litt makaber. Liker ikke ALT han skriver.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Den er utrolig mystisk, jeg har lest to kapitler nå tror jeg og vet fortsatt ikke om hovedpersonen er jente eller gutt.. er det bare jeg som er dum eller....? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 S-Chr kan være litt makaber. Liker ikke ALT han skriver.... Han ble først skikkelig bra da han ble makaber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille rosinen Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hva slags spørsmål satt du igjen med da? Og husk å merk tittelen i innlegget ditt hvis du røper noe fra boka :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest leseren Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 ja leste den akkurat da den kom -- halvannet år siden? Den bør ikke kommenteres for de som evt. ikke har lest den ennå. Jeg 'skjønte den'. Kan du ikke forklare litt for meg da? Liker ikke bøker jeg ikke skjønner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.