Gå til innhold

Maskeblomsfamilien - Saaby christensen

Gjest leseren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Jeg satt igjen med en del spørsmål etter og ha lest den, men det er noen måneder siden nå. Så jeg husker ikke engang hva jeg spurte meg om.

Men det var ikke rent lite.

Likte den i hvert fall veldig godt. Har sinnssykt sansen for Saabye.

Hvis noen svarer her bør de forresten merke innleggene med SPOILER, for Maskeblomstfamilien blir ikke leselig hvis man først har lest en bokanalyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel 49+

ja leste den akkurat da den kom -- halvannet år siden?

Den bør ikke kommenteres for de som evt. ikke har lest den ennå. Jeg 'skjønte den'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt igjen med en del spørsmål etter og ha lest den, men det er noen måneder siden nå. Så jeg husker ikke engang hva jeg spurte meg om.

Men det var ikke rent lite.

Likte den i hvert fall veldig godt. Har sinnssykt sansen for Saabye.

Hvis noen svarer her bør de forresten merke innleggene med SPOILER, for Maskeblomstfamilien blir ikke leselig hvis man først har lest en bokanalyse.

Saabye Christensen er på vei til å skrive seg inn som en av de store norske forfatterne gjennom tidene.

Maskeblomstfamilien og Halvbroren er meget, meget god litteratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Saabye Christensen er på vei til å skrive seg inn som en av de store norske forfatterne gjennom tidene.

Maskeblomstfamilien og Halvbroren er meget, meget god litteratur.

Han er enormt dyktig. Selv novellesamlingene hans er en fryd å lese.

Jeg har også opparbeidet meg stor respekt for Ambjørnsen i det siste. Tidligere har jeg bare lest bøker som Hvite Niggere og Den Siste Revejakta, og forsøkt meg på Elling (likte faktisk ikke Elling), men i det siste har jeg saumfart biblioteket for det som finnes av Ambjørnsen-bøker.

Og den mannen skriver faen døtte meg bra. Altså: Unntatt Elling, som ironisk nok er de bøkene han er mest kjent for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel 49+

Jeg har også opparbeidet meg stor respekt for Ambjørnsen i det siste. Tidligere har jeg bare lest bøker som Hvite Niggere og Den Siste Revejakta, og forsøkt meg på Elling (likte faktisk ikke Elling), men i det siste har jeg saumfart biblioteket for det som finnes av Ambjørnsen-bøker.

Og den mannen skriver faen døtte meg bra. Altså: Unntatt Elling, som ironisk nok er de bøkene han er mest kjent for.

Elling er Ambjørnsen, ikke SaabyChr.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest engel 49+

Jeg blingsa, jeg, SDD! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du bor i Odalen. Med den filmsmaken og litteratursmaken din, kunne vi holdt det gående en stund.

Ambjørnsen har jeg vel et mer ungdommelig forhold til, Revejakta og sånn...

Men tilbake til Saabye Christensen. Historiene og det språket han holder på med og i nå, er sterke saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Synd du bor i Odalen. Med den filmsmaken og litteratursmaken din, kunne vi holdt det gående en stund.

Men tilbake til Saabye Christensen. Historiene og det språket han holder på med og i nå, er sterke saker.

Ja, med unntak av Bly (og det var nok fordi forhåpningene var litt høye etter Beatles) har jeg likt alt jeg har lest av mannen.

At du har en ungdommelig forhold til Ambjørnsen betyr bare at du ikke har fått med deg hans mindre kjente titler. Det er ikke noe Pelle og Proffen ute og rusler på seg der i gården. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel 49+

S-Chr kan være litt makaber. Liker ikke ALT han skriver....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er utrolig mystisk, jeg har lest to kapitler nå tror jeg og vet fortsatt ikke om hovedpersonen er jente eller gutt.. er det bare jeg som er dum eller....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille rosinen

Hva slags spørsmål satt du igjen med da? Og husk å merk tittelen i innlegget ditt hvis du røper noe fra boka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leseren

ja leste den akkurat da den kom -- halvannet år siden?

Den bør ikke kommenteres for de som evt. ikke har lest den ennå. Jeg 'skjønte den'.

Kan du ikke forklare litt for meg da? Liker ikke bøker jeg ikke skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...