Gå til innhold

haste presse konferanse på slottet

Gjest litt skremt nå ja

Anbefalte innlegg

Gjest litt skremt nå ja

Leste på vg nett at den begynner klokken 16 men de aner ikke hva den andler om, håper det ikke er noe trist som feks martha har mistet barnet eller noe annett med jentene.

Kansje Mette Marit vil si at hun bryter med Sven O? Eller kongen har fått kreft igjen?

hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

konfreanse.....

*lol* Det var et vanskelig ord i dag det der? ;)

_Pressekonferanse_

Sånn! ;)

Er spent på hva de har å fortelle her i stua og, ja... det starter vel nå snart, etter at Espen Valen er ferdig med å synge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

_Pressekonferanse_

Sånn! ;)

Er spent på hva de har å fortelle her i stua og, ja... det starter vel nå snart, etter at Espen Valen er ferdig med å synge.

Se Maluns svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Pressekonferanse_

Sånn! ;)

Espen Valen??????

_kristian_

Hehe.nesten verre enn meg du!!! Hihi........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Pressekonferanse_

Sånn! ;)

17.3.2005

H.M. Kongen skal opereres

Under en rutinekontroll på Rikshospitalet tirsdag 15. mars 2005 ble det konstatert at det er inntruffet en endring i Hans Majestet Kongens helsetilstand.

Kongen er gjennom mange år blitt kontrollert for en klaffefeil som består i en tranghet i klaffen mellom hjertet og hovedpulsåren, såkalt aortastenose.

Denne trangheten har økt meget langsomt, og har ikke plaget ham. Kongens tilstand har vært fulgt nøye.

Da Kongen ble operert for blærekreft i desember 2003, var klaffefeilen fortsatt moderat og uten betydning for inngrepet. Siste rutinekontroll viste imidlertid at trangheten i klaffen nå er blitt høygradig, og Kongens kondisjon er tydelig blitt redusert, selv om han ikke føler seg syk.

Denne klaffefeilen har fulgt et helt vanlig utviklingsmønster. Når slike klaffefeil begynner å gi plager, er det alminnelig enighet om at tidspunktet for kirurgisk behandling er kommet. Legene ved Rikshospitalet har besluttet at Kongen skal opereres like over påske.

Inngrepet vil bli utført av et team ledet av professor dr. med. Odd Geiran ved Rikshospitalets Thoraxkirurgisk avdeling.

Kongen blir liggende på sykehuset i ca. to uker i forbindelse med inngrepet. Legene regner med at Kongen vil være i funksjon om ca. to måneder.

Videre informasjon om Kongens helsetilstand

Informasjon rundt Kongens sykefravær blir ivaretatt av Det Kongelige Hoff i samarbeid med behandlende leger. Det Kongelige Hoff vil jevnlig sende ut bulletiner om Kongens helse.

Kronprinsen regent

I den tiden Hans Majestet Kongen er syk vil Hans Kongelige Høyhet Kronprinsen være Regent, i henhold til Grunnlovens § 41.

Det vil bli endringer i Kongefamiliens offisielle program. Endringene blir kunngjort på www.kongehuset.no

Påsken

Endringen i Kongens helsetilstand medfører at Kongefamilien ikke kommer til å tilbringe påsken i Sikkilsdalen. Kongeparet oppholder seg i påsken på Kongsseteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Slottet er pr-sjuke. Det er jo ikke engang dramatisk.

Hva blir det neste de kaller inne en hastepressekonferanse til? At krompen har hemoroider?

Latterlig. Hadde håpet på noe mer juicy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen skal opereres for tranghet på hjerteklaffen (aorta stenose).

Det er en hjertefeil han har hatt i mange år, som er blitt fulgt opp og vært uendret, men ved siste rutinekontroll var den blitt større, dvs. trangheten var blitt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Valen??????

_kristian_

Hehe.nesten verre enn meg du!!! Hihi........

Hehe... sorry :P Jeg satt akkurat og tenkte på en kamerat som heter Espen ;)

Bra det er påskeferie nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen skal opereres for tranghet på hjerteklaffen (aorta stenose).

Det er en hjertefeil han har hatt i mange år, som er blitt fulgt opp og vært uendret, men ved siste rutinekontroll var den blitt større, dvs. trangheten var blitt større.

Kan de samtidig rette på koordinasjonen hans, når det gjelder ganglag, og kompatibiliteten mellom tunge/lepper når han snakker?

Så vi slipper å ha en konge som må anstrenge seg for å holde seg innenfor bredden på røde løpere, og som lesper noe mindre når han snakker?

Det hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Timari

over at det ikke var noe mer alvorlig. feks at Martha hadde mistet barnet eller at Haakon og Mette-Marit skulle skilles etc....

Eller om kongen hadde fått tilbakefall av kreften og det var intet håp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de samtidig rette på koordinasjonen hans, når det gjelder ganglag, og kompatibiliteten mellom tunge/lepper når han snakker?

Så vi slipper å ha en konge som må anstrenge seg for å holde seg innenfor bredden på røde løpere, og som lesper noe mindre når han snakker?

Det hadde vært fint.

Det var da svært så tolerant sagt av deg.

Synes vi har en flott konge jeg, og jeg aksepterer ham som han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært så tolerant sagt av deg.

Synes vi har en flott konge jeg, og jeg aksepterer ham som han er.

Det var kanskje litt flåsete sagt, men jeg syns det er litt komisk at den minste lille ting innen Kongehuset blåses opp til til slike dimensjoner.

....og det ER litt moro med Kongens ganglag og talemåte. Må innrømme det. Men jeg er faktisk royalist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...