Gå til innhold

FU: Har alle tilgang på hytte? u/t


Gjest engel 49+

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    7

  • Mary Poppins

    5

  • Hønemoren

    4

  • Tottlå

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira12

Har tilgang på en liten hytte på fjellet, ei stølshytte.

Må gå 2 timer i bratt ulendt terreng, men fy søren så deilig og komme opp, da får jeg virkelig ro i sjelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Jeg kan styre meg for standard hytteliv:

Elendige dass, lite vann = røten hygiene, hodepine av vedfyring og dårlig inneluft, våte ullklær som oser, trangt om plassen, råkjipe madrasser og senger, krøkkete å lage mat, gulnede blader fra søttitallet og festlig ludo med to brikker for lite.

Nei, takke meg til båtliv med køyene, pantryet, toalettet og 'garderoben' der ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ja det har vi.

Vi har leilighet på fjellet (den leies ut i påsken), leilighet i Kroatia, og sommerhus i Sverige.

Vi drar ingen av stedene nå i påsken, men skal bo på høyfjellshotell første del av påsken, og hjem til foredrene mine andre delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Har ikke tilgang til hytte i familien, men har tilgang til hus utenfor Tjøme.

Har også tilgang til hytter via kompiser.

Men jeg synes hytteturer er kraftig oppskrytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hytte akkurat, men et feriehus ved sjøen. Det er ganske langt dit, så det blir nok ikke til at vi drar dit med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Nei. Har ikke tilgang på hytte, og det er helt greit. Liker meg best i byen uansett. Har jo vart på hyttetur med venner som har hytte, eller med familien i leid hytte, men synes ikke hyttetur er så veldig stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vi har en selv og bruksrett til to til. Bare en av disse (ikke vår egen) er egnet for vinteropphold.

Alle tre er primitive med lav standard (f.eks. ingen dusj og intet WC), slik at det er et skikkelig prosjekt å være der.

Vi skal ikke ha hyttepåske i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Nei. Har ikke tilgang på hytte, og det er helt greit. Liker meg best i byen uansett. Har jo vart på hyttetur med venner som har hytte, eller med familien i leid hytte, men synes ikke hyttetur er så veldig stas.

Så sant så sant.

Jeg får alltid høre hvor prippen jeg er. At jeg aldri gidder å bli med på hytteturer langt inni skauen. Hytter uten dass og uten dusj.

Er det rart? Hva er poenget. Sitte der, innesperret, langt fra folk, drikke øl og spise primitiv mat, når man kunne drukket den samme øl-en og spist langt bedre mat hjemme, hjemme hos noen, på en restaurant, eller på en kafè.

Forstår virkelig ikke det store.

Noe annet blir det selvsagt dersom man har en skikkelig hytte, med dass og dusj, og i det hele tatt, sentralt på Hemsedal, Geilo, eller lignende.

Nei, å være på en hytte bare for å være på en hytte er sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Så sant så sant.

Jeg får alltid høre hvor prippen jeg er. At jeg aldri gidder å bli med på hytteturer langt inni skauen. Hytter uten dass og uten dusj.

Er det rart? Hva er poenget. Sitte der, innesperret, langt fra folk, drikke øl og spise primitiv mat, når man kunne drukket den samme øl-en og spist langt bedre mat hjemme, hjemme hos noen, på en restaurant, eller på en kafè.

Forstår virkelig ikke det store.

Noe annet blir det selvsagt dersom man har en skikkelig hytte, med dass og dusj, og i det hele tatt, sentralt på Hemsedal, Geilo, eller lignende.

Nei, å være på en hytte bare for å være på en hytte er sært.

Enig. Det er styr med å få fyr på peisen, et styr å få lagt mat, fuktig og ekkel innestengt luft i hytta, vonde senger, mygg og faenskap, våte klær etter at man har karret seg opp til hytta, og et kjedelig ludo- eller yatzispill. Takke meg til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Enig. Det er styr med å få fyr på peisen, et styr å få lagt mat, fuktig og ekkel innestengt luft i hytta, vonde senger, mygg og faenskap, våte klær etter at man har karret seg opp til hytta, og et kjedelig ludo- eller yatzispill. Takke meg til Oslo.

Nettopp. Absolutt alt er styr. Jeg kan virkelig ikke forstå at noen orker hyttelivet, og i hvert fall ikke at de ser på det som ferie. Helt utrolig.

For meg er det pes.

Hehe, ble bedt med på hytta til en kompis neste helg. Det kunne jo bli sååå koselig. Sitte der hele helgen, 5-6 stykker, en hytte som ikke er i nærheten av noe alpinanlegg eller noe, og bare drikke øl og spise mat.

Hva er poenget? Jeg kan virkelig ikke fatte det.

Så jeg takket nok engang nei og fikk nok engang høre hvor sær jeg er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har både tilgang på fjellet og ved sjøen... Deilig å ha foreldre som har investert i hytte :-) Håper vi kan få oss en egen hytte en dag også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, svigers eier hytte på fjellet og 1/2 parten av hytte på sørlandet.

Min far eier hytte på fjellet, og min mor har åremålshytte på fjellet.

Vi kan låne alle sammen, men har ikke førstevalget på uker/dager.

Vi koser oss på hyttene, og ungene elsker å være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vet jeg ikke, men er interessert i Norgesgeografi.

Ligger i rogaland i hvert fall.......

500 meter over havet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...