Gå til innhold

Kjeven ut av ledd?? Det gjør i allefall vondt...

Sofline

Anbefalte innlegg

Så dramatisk er det vel ikke, men forrige søndag gjespet jeg veldig høyt, og så klarte jeg ikke lukke munnen igjen. Jeg måtte i hvert fall streve for det, og det gjorde utrolig vondt og sa 'klikk'. Etter det har jeg hatt vondt når jeg åpner munnen for høyt og det kjennes som om noe er galt i den ene siden. I dag har det blitt mye verre og jeg kan bare åpne munnen halvveis og det er litt hovent tror jeg.

Noen som har peiling på hva som kan ha skjedd? Lignende opplevelser? Hva ville du gjort, ventet og sett om det gikk over, eller gått til lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noe lignende. Begynte for et par år siden, men hender ikke så ofte lenger. Av og til når jeg skal gape, f.eks. når jeg spiser burger eller annet som krever at man åpner munnen litt mer enn å spise suppe, så er det som om det stopper opp, jeg må gjøre noen "bevegelser" med kjeven, så "løsner" det med et klikk. hehe, jeg husker jeg var så redd for at det skulle skje da jeg kysset nåværende kjæresten min for første gang. Men da slapp jeg unna. Det hender av og til nå når jeg kysser ham, men nå er det liksom ikke så farlig lenger. Dessuten er det ikke alltid han merker det.

Han kjenner ei som det kommer klikkelyder av hver gang hun tygger/spiser. Jeg er glad jeg ikke har det sånn iallefall.

jeg vet ikke hva det kommer av, og har ikke snakket med lege om det eller noe. Kanskje jeg skulle det? Men det plager meg ikke så veldig nå som jeg er vant til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe lignende. Begynte for et par år siden, men hender ikke så ofte lenger. Av og til når jeg skal gape, f.eks. når jeg spiser burger eller annet som krever at man åpner munnen litt mer enn å spise suppe, så er det som om det stopper opp, jeg må gjøre noen "bevegelser" med kjeven, så "løsner" det med et klikk. hehe, jeg husker jeg var så redd for at det skulle skje da jeg kysset nåværende kjæresten min for første gang. Men da slapp jeg unna. Det hender av og til nå når jeg kysser ham, men nå er det liksom ikke så farlig lenger. Dessuten er det ikke alltid han merker det.

Han kjenner ei som det kommer klikkelyder av hver gang hun tygger/spiser. Jeg er glad jeg ikke har det sånn iallefall.

jeg vet ikke hva det kommer av, og har ikke snakket med lege om det eller noe. Kanskje jeg skulle det? Men det plager meg ikke så veldig nå som jeg er vant til det.

Det klikker ikke så mye nå lenger, kjennes bare ut som om det er stivnet, som om jeg har forstrukket noen muskler eller sånn... Jeg håper virkelig det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...