Gå til innhold

cipralex - Likegyldig- uvirklighetsfølese


Gjest Likegyldig.

Anbefalte innlegg

Gjest Likegyldig.

Hei. Noen andre som synes de blir likegyldig av cipralex?...Jeg kan endelig si at jeg synes medisinene virker på en aller annen måte..føler jeg er kvitt de værste depresjons-symptomene..men er bare det at jeg føler meg så likegyldig til alt + at jeg synes de trigger en slags uvirklighetsfølese. Kan det være forde de jeg trappet opp til 20 mg for 2 uker siden og jeg ikke har vent meg til høyere dose ennå? Vil likegyldigheten gå over etterhvert...kan ikke ha det sånn ,som dette ,hvis jeg skal gå på med. ett helt år. Håper på svar/ andres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en kort periode etter at jeg gikk opp til 20 mg der jeg var ganske likegyldig, men det gled over. Er litt usikker på om det hadde gitt seg av seg selv, eller om det var fordi jeg begynte på tolvon igjen også som gjorde utslaget. Merket veldig økt energi da jeg gikk på cipralex og tolvon samtidig første gang. Sluttet en periode med tolvon fordi jeg begynte å overspise og kaste opp igjen, men mistet samtidig energien igjen og valgte derfor å begynne med tolvon enda en gang.

Men jeg hadde perioder med bare cipralex der jeg følte meg ganske normal i følelseslivet også. Ikke likegyldig, men heller ikke de store toppene med glede/sinne o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Likegyldig

Jeg hadde en kort periode etter at jeg gikk opp til 20 mg der jeg var ganske likegyldig, men det gled over. Er litt usikker på om det hadde gitt seg av seg selv, eller om det var fordi jeg begynte på tolvon igjen også som gjorde utslaget. Merket veldig økt energi da jeg gikk på cipralex og tolvon samtidig første gang. Sluttet en periode med tolvon fordi jeg begynte å overspise og kaste opp igjen, men mistet samtidig energien igjen og valgte derfor å begynne med tolvon enda en gang.

Men jeg hadde perioder med bare cipralex der jeg følte meg ganske normal i følelseslivet også. Ikke likegyldig, men heller ikke de store toppene med glede/sinne o.l.

Hei Maire. Takk for svar.Så ett eller annet sted her inne at du følte deg mye bedre om dagen, det er jeg glad for å høre :). Synes du det gikk lang tid fra du økte til 20 mg til du synes humøret ditt kom tilbake? Har du også som meg , slitt m uvirklighetsfølese...synes du cipralexen har tatt bort den etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På'n igjen

Jeg hadde en grusom likegyldighetsfølelse da jeg gikk på Cipramil.

Heldigvis har jeg ikke opplevd det nå som jeg går på Cipralex. Går bare på 10 mg jeg da. Har brukt det i noen uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maire. Takk for svar.Så ett eller annet sted her inne at du følte deg mye bedre om dagen, det er jeg glad for å høre :). Synes du det gikk lang tid fra du økte til 20 mg til du synes humøret ditt kom tilbake? Har du også som meg , slitt m uvirklighetsfølese...synes du cipralexen har tatt bort den etterhvert?

Jeg begynte på 10 mg cipralex i begynnelsen av januar. I siste del av januar økte jeg til 20 mg. Det jeg merker mest er at jeg har fått mye energi, og det er deilig så lenge angsten og uroen ikke blir for stor. Håper jeg blir mer stabil etterhvert. Vet egentlig ikke hvor lenge etter at jeg begynte på 20 mg jeg merket noen forskjell. Jeg var veldig plaget av tvangstanker før, men etter noen uker (kanskje en sånn ca 4-6 uker) på cipralex var disse tankene betraktelig dempet og ikke så plagsomme lenger, noe jeg spesielt merker når jeg er ute og kjører bil.

Uvirkelighetsfølelsen har jeg fortsatt innimellom. Hos meg tror jeg den er knyttet til angsten. Cipralex har ikke kurert meg for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Likegyldig

Jeg begynte på 10 mg cipralex i begynnelsen av januar. I siste del av januar økte jeg til 20 mg. Det jeg merker mest er at jeg har fått mye energi, og det er deilig så lenge angsten og uroen ikke blir for stor. Håper jeg blir mer stabil etterhvert. Vet egentlig ikke hvor lenge etter at jeg begynte på 20 mg jeg merket noen forskjell. Jeg var veldig plaget av tvangstanker før, men etter noen uker (kanskje en sånn ca 4-6 uker) på cipralex var disse tankene betraktelig dempet og ikke så plagsomme lenger, noe jeg spesielt merker når jeg er ute og kjører bil.

Uvirkelighetsfølelsen har jeg fortsatt innimellom. Hos meg tror jeg den er knyttet til angsten. Cipralex har ikke kurert meg for den.

Tak for svar Maire :). Jeg får håpe jeg får litt mer energi ettrhv, jeg også. Jeg får bare håpe at uvirklighetsfølesen går bort også..akk nå er jeg plaget av den vær dag...jeg kan leve med den innemellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...