Gå til innhold

pokemon kort

Gjest dina2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest surreal

det vil si 5 kr for ett kort, ganske dyrt altså

ja, IKKE verdt pengene, i mine øyne.. De blir jo bytta/lurt vekk med en gang likevel..

Men så var det det med popularitet og det som er "verdi" for MEG, er ikke nødvendigvis det samme som for barnet mitt..

Man må nok svelge mange (dyre) kameler som foreldre.. :)

Uansett.. Slike ting går jo i bølger, det kommer tilbake med jevne mellomrom. Her i huset har de blitt henta frem et par-tre ganger i året, og er visst like stas hver gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vil si 5 kr for ett kort, ganske dyrt altså

Men hvor mye som "skal til" før barnet blir fornøyd, avhenger nok av hvor populært dette er på skolen etc.

På skolen til min sønn er det ikke lov å ta med byttekort av ymse slag på skolen, og dermed er det mindre populært. Derfor "holdt" det i massevis å kjøpe en pakke med ne tykk bunke spillkort - "Pokemon trading game" tror jeg det heter. Det kostet 129 og inneholder en tykk bunke kort.

For ham var dette midt i blinken, for han er mer opptatt av å ha kortene så han selv kan titte på dem, hva pokemonene heter, hvor mye "poeng" de har osv osv (ting som modern ikke skjønner noe av, så klart!)

Så hvis du skal kjøpe til et barn som er som mitt, så er det en mye bedre investering å kjøpe en slik pakke enn 2-3 av de små "fillepakkene"! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mye som "skal til" før barnet blir fornøyd, avhenger nok av hvor populært dette er på skolen etc.

På skolen til min sønn er det ikke lov å ta med byttekort av ymse slag på skolen, og dermed er det mindre populært. Derfor "holdt" det i massevis å kjøpe en pakke med ne tykk bunke spillkort - "Pokemon trading game" tror jeg det heter. Det kostet 129 og inneholder en tykk bunke kort.

For ham var dette midt i blinken, for han er mer opptatt av å ha kortene så han selv kan titte på dem, hva pokemonene heter, hvor mye "poeng" de har osv osv (ting som modern ikke skjønner noe av, så klart!)

Så hvis du skal kjøpe til et barn som er som mitt, så er det en mye bedre investering å kjøpe en slik pakke enn 2-3 av de små "fillepakkene"! ;-)

Sønnen min (10,5 år) og mannen min bruker faktisk disse Pokemonkortene til litt mer enn bare å ha dem, se på dem og bytte dem.

De spiller med dem. Nesten hver kveld tar de en runde og koser seg sammen. Det er visstnok et ganske spennende kortspill bare man setter seg inn i reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pokemon trading game innheolder 80 kort, såvidt jeg husker, men mange av dem er like, og omtrent halvparten er gule eller grønne energikort. Så det er ikke like godt kjøp som det kan virke som i utgangspunktet. Mener vi telte opp knapt 20 forskjellige kort i den pakken jentungen fikk.

Småpakkene inneholder alltid bare forskjellige kort, og såvidt jeg har sett alltid ett som er verdt mye.

Hos oss er det lov å ha med pokemonkort på skolen, og jentungen min samlet seg en brukbar bunke selv før vi kjøpte noen. Gutta på skolen tar visst 'sjappis' på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokemon trading game innheolder 80 kort, såvidt jeg husker, men mange av dem er like, og omtrent halvparten er gule eller grønne energikort. Så det er ikke like godt kjøp som det kan virke som i utgangspunktet. Mener vi telte opp knapt 20 forskjellige kort i den pakken jentungen fikk.

Småpakkene inneholder alltid bare forskjellige kort, og såvidt jeg har sett alltid ett som er verdt mye.

Hos oss er det lov å ha med pokemonkort på skolen, og jentungen min samlet seg en brukbar bunke selv før vi kjøpte noen. Gutta på skolen tar visst 'sjappis' på dem...

Han var ihvertfall fornøyd. Driver og sorterer og legger dem i bunker og "spiller"/leker sitt eget opp funnet spill med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min (10,5 år) og mannen min bruker faktisk disse Pokemonkortene til litt mer enn bare å ha dem, se på dem og bytte dem.

De spiller med dem. Nesten hver kveld tar de en runde og koser seg sammen. Det er visstnok et ganske spennende kortspill bare man setter seg inn i reglene.

Kanskje jeg skulle sette meg inn i det??

Men prøvde å sette meg inn i rumpeldunk kortspill, og det var ikke noe særlig moro synes jeg.

Men UNO er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dina2

Jentungen var alene på butikken i går for første gang og skulle kjøpe pokemon kort, hun hadde 39.50 i pengboka, dama i kassa hadde sagt at det var akkurat nok til en pakke med pokemon kort:) Synes det var veldig snilt gjort, tenk hvor skuffa hun hadde blitt om hun måtte gå tomhendt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle sette meg inn i det??

Men prøvde å sette meg inn i rumpeldunk kortspill, og det var ikke noe særlig moro synes jeg.

Men UNO er gøy!

Ja - UNO er gøy. Det tar vi med på påskeferie. Det kan de på 4 og 6 spille også.

Du kan jo prøve å sette deg inn i reglene for Pokemon-kort. Det virker ganske spennende ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...