Gå til innhold

Seksuelt pågående


Gjest Voldtatt

Anbefalte innlegg

Gjest Voldtatt

Ble voldtatt for noen år siden. Har siden den gang gått en del i terapi og fått masse hjelp.

Har ikke hatt noe forhold etter voldtekten, før nå. Jeg trodde jeg kom til å være svært, svært avvisende seksuelt sett - da jeg vanligvis har vanskelig med nærkontakt, men neida - Jeg opplever at sex er noe som er fantastisk godt. Skjønner ikke dette.

Min psykiater sa til meg "vær forberedt på at du kan komme til å slite seksuelt sett".

Men hva skjer? Jeg er blitt svært pågående. Jeg tar initiativ og min partner sier jeg er "rå".

Vet ikke om jeg rett og slett tar litt for mye av?

Hva kommer det av at jeg opplever det på den måten, og ikke har store problemer med dette?

Vil bare poengtere at jeg er 100% trygg på min partner og han vet om min bakgrunn. Det har vel litt å si. Men altså - jeg er litt *vel* pågående.

Normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

I stedet for å spekulere for lenge og mye på hvorfor det er slik, synes jeg du skal nyte det og være glad for at det er slik. Det øker sannsynligheten for at godt kjærlighetsforhold vil vare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vet du, jeg kjente meg litt igjen i det du skrev.

Man venter seg jo at man skal hate alt som har med sex å gjøre etter å ha opplevd voldtekter. Men det gjør ikke jeg heller. Jeg _liker_ faktisk sex. Og jeg har hatt masse "rare" tanker rundt det hele. Om jeg var helt unormal som liker sex på tross av voldtektene jeg har opplevd, var en av tankene som stadig har dukket opp.

For min del tror jeg at jeg har funnet grunnen. Det øyeblikket jeg klarte å se på sex som sex (noe deilig og fint), og voldtekt som voldtekt (tvang)- ikke som sex - da klarte jeg å nyte sex :)

Fint å høre at det er flere som har samme tanker og reaksjoner som meg.

Mitt råd til deg er å bare nyte å ha det godt. Lykke til videre :)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...