Gå til innhold

Tyveri på arbeidsplassen

Gjest trilla

Anbefalte innlegg

Gjest trilla

Befinner meg i et voldsomt dilemma. Jobber i et stort datafirma med åpent landskap. I går var det flere som mistet penger fra lommebøkene sine. Bl.a jeg. Og jeg så hvem som snek seg rundt som tyv. En av de mest rolige og respekterte på jobben. Ingen ville tro det om ham. Men jeg så det og er hundre prosent sikker. Han må være syk. Hva i all verden skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi da - vansklig situasjon... Send han en mail der du skriver du vet det var han, men da MÅ du være sikker! Si at du ikke forteller det til noen hvis han sørger for at pengene kommer til rette. Ellers kan du true med anmeldelse. Lås inn verdisaker heretter! kleptoman?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfronter ham direkte? si at du lurer på om han vet noe mer siden du så ham gå rundt omkring, og se om han innrømmer det da? Ikke anklag med en gang da kmmer han vel bare i forsvarsposisjon...men håp på hans hjelp siden du så ham der liksom....?

dvs...gjør det klart for ham at du så ham gå rundt der det ble forsvunnet penger og si at du håper han derfor vet noe mer....

kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Jeg ville gjort som Spirello foreslår. Send mail hvor du beskriver nøyaktig hva du så, så detaljert som mulig.

Si så at om du ikke har pengene dine på bordet før neste arbeidsdag er omme, og at de andre også har sitt der det skal være, så vil du komme i skade for å videresende mailen til alle på jobb, samtidig som du kontakter politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym for anledningen

Ingen ting, ingen verdens ting. Bare hold deg helt taus.

Slikt er farlig. Jeg hadde en gang en sjef som gjorde store underslag. Noen (jeg) oppdaget dette og konfronterte ham. Jeg fikk et helvete! Han var så mektig, og brukte alle midler for å prøve å få meg ut. Jeg gikk til "Høyeste hold" og sa hvordan det var. Jeg fikk bare beskjed om å ikke blande meg i ting jeg ikke hadde noe med. Saken var jo nærmest latterlig, fikk jeg høre. Fagforeningen lokalt viste heller ingen forståelse. (De turde nok ikke).

Det gikk flere vonde år, som faktisk var ødelagt for "sladrehanken".

5 år gikk, så ble forholdet avdekket. Da var det snakk om virkelig store summer. Fyren fikk sparken og satt i fengsel, men jeg har aldri fått noen oppreisning. Det var "synd" på mannen, "personlig tragedie" "stakkar".

Ja, vær forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...