Gjest trilla Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Befinner meg i et voldsomt dilemma. Jobber i et stort datafirma med åpent landskap. I går var det flere som mistet penger fra lommebøkene sine. Bl.a jeg. Og jeg så hvem som snek seg rundt som tyv. En av de mest rolige og respekterte på jobben. Ingen ville tro det om ham. Men jeg så det og er hundre prosent sikker. Han må være syk. Hva i all verden skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Oi da - vansklig situasjon... Send han en mail der du skriver du vet det var han, men da MÅ du være sikker! Si at du ikke forteller det til noen hvis han sørger for at pengene kommer til rette. Ellers kan du true med anmeldelse. Lås inn verdisaker heretter! kleptoman? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noami Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Konfronter ham direkte? si at du lurer på om han vet noe mer siden du så ham gå rundt omkring, og se om han innrømmer det da? Ikke anklag med en gang da kmmer han vel bare i forsvarsposisjon...men håp på hans hjelp siden du så ham der liksom....? dvs...gjør det klart for ham at du så ham gå rundt der det ble forsvunnet penger og si at du håper han derfor vet noe mer.... kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg ville gjort som Spirello foreslår. Send mail hvor du beskriver nøyaktig hva du så, så detaljert som mulig. Si så at om du ikke har pengene dine på bordet før neste arbeidsdag er omme, og at de andre også har sitt der det skal være, så vil du komme i skade for å videresende mailen til alle på jobb, samtidig som du kontakter politiet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 I og med at du "jobber i et stort datafirma" har dere vel en personalavdeling ? Jeg ville søkt råd der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym for anledningen Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Ingen ting, ingen verdens ting. Bare hold deg helt taus. Slikt er farlig. Jeg hadde en gang en sjef som gjorde store underslag. Noen (jeg) oppdaget dette og konfronterte ham. Jeg fikk et helvete! Han var så mektig, og brukte alle midler for å prøve å få meg ut. Jeg gikk til "Høyeste hold" og sa hvordan det var. Jeg fikk bare beskjed om å ikke blande meg i ting jeg ikke hadde noe med. Saken var jo nærmest latterlig, fikk jeg høre. Fagforeningen lokalt viste heller ingen forståelse. (De turde nok ikke). Det gikk flere vonde år, som faktisk var ødelagt for "sladrehanken". 5 år gikk, så ble forholdet avdekket. Da var det snakk om virkelig store summer. Fyren fikk sparken og satt i fengsel, men jeg har aldri fått noen oppreisning. Det var "synd" på mannen, "personlig tragedie" "stakkar". Ja, vær forsiktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.