Gå til innhold

Årsavgift til besvær....

Gjest Bilopphøggera

Anbefalte innlegg

Gjest Bilopphøggera

Den 15. mars betalte jeg årsavgift på en bil jeg har overdratt til en bilforhandler. Overdragelsen skjedde i det jeg kjøpte meg ny bil hos dem, i slutten av februar då.

For en uke siden mottok jeg årsavgiften for min nybil, av den gamle eieren. som forlangte at den skulle betales.

Selv skulle jeg betale for min gamle, og mente at å betale for to var feil. Jeg returnerte regningen til avsender, og ba han ordne dette med forhander av bilen.

Da jeg ringer forhandleren kan de fortelle meg at de har vraket min gamle bil før 15.mars. Og at jeg må betale årsavgift for den nye.

Jeg syns dette var svært sleipt gjort av forhandler, og mener at i prinsippet er det de som skal betale den avgiften.

Blir dette riktig, eller kan jeg kreve å få den delt mellom meg og forhandler?.

(Bak på regningen står det at den som er eier pr. 1.1.05 skal betale avgiften)Biler som vrakes før 15.mars er avgiftsfrie.Pengene får jeg sannsynligvis refundert fra tolldir. med tid og stunder;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt, hvorfor skulle du betale årsavgift for den gamle bilen (før du visste den ble vraka) mens den andre ikke skulle betale årsavgift for bilen han og overlot samme forhandler?

Var det å betale årsavgift en forutsetning for at du overdro bilen din til forhandleren, eller en frivillig gest fra din side?

Sier loven forøvrig noe om dette da?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du får tilbake årsavgiften for bilen som er vraka er det vel ikke noe problem?

Generelt er det jo alltid slik at man må betale årsavgift på bilen man eier 15. mars. Derfor er det mange som selger rett før det. (Det var i hvertfall slik før)

Men dersom det står bak på regninga at den som eide bilen 1.1. skal betale denne, så har det vel blitt slik nå. Men hva skjer om forrige eier ikke betaler det da? Mister du skiltene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bilopphøggera

Dersom du får tilbake årsavgiften for bilen som er vraka er det vel ikke noe problem?

Generelt er det jo alltid slik at man må betale årsavgift på bilen man eier 15. mars. Derfor er det mange som selger rett før det. (Det var i hvertfall slik før)

Men dersom det står bak på regninga at den som eide bilen 1.1. skal betale denne, så har det vel blitt slik nå. Men hva skjer om forrige eier ikke betaler det da? Mister du skiltene da?

Lurer jeg også på..;-)

Må sjekke hos tolletaten etter påske, får ikke svar i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bilopphøggera

Skjønner ikke helt, hvorfor skulle du betale årsavgift for den gamle bilen (før du visste den ble vraka) mens den andre ikke skulle betale årsavgift for bilen han og overlot samme forhandler?

Var det å betale årsavgift en forutsetning for at du overdro bilen din til forhandleren, eller en frivillig gest fra din side?

Sier loven forøvrig noe om dette da?

:)

Jeg visste ikke at de hadde tenkt å vrake min. Sist jeg snakka med de, sa de at de ikke visste hva de skulle gjøre med den.

Jeg gjør vanligvis opp for meg, så jeg betalte årsavgiften i god tro. Det var først etterpå jeg fikk vite at den var vraka.

Har aldri hatt noe avtale med forhandler om at jeg skulle betale avgiften for den nye bilen.

Jeg må sjekke ut dette tror jeg..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...