Gjest Timari Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=270786 ble litt forvirret over denne artikkelen. Skal altså gutten skifte kjønn over påske, men ikke gjennomgå noen operasjon før han er 18? Eller hva mener de egentlig? Noen som kan forklare meg hva de mener? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hormonbehandlingen nå, men operasjon først etter fylte 18 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hormonbehandlingen nå, men operasjon først etter fylte 18 år. ja det kan jo virke logisk, men kan denne personen hete noe annet nå offentlig før operasjonen? Selv om han/hun har et jentenavn nå så får vel ikke personen endret det på offentlige papirer? lurer også på om vedkommende blir pålagt å dusje sammen med guttene eller jentene etter gym'en 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 ja det kan jo virke logisk, men kan denne personen hete noe annet nå offentlig før operasjonen? Selv om han/hun har et jentenavn nå så får vel ikke personen endret det på offentlige papirer? lurer også på om vedkommende blir pålagt å dusje sammen med guttene eller jentene etter gym'en Når det gjelder offentlig skifte av navn, så kan man vel hete det meste nå (navneloven ble liberalisert for et par år siden), så det tror jeg går greit. Men man vil vel være registrert som det opprinnelige kjønnet i folkeregisteret inntil operasjonen er gjennomført - tror jeg. Det med dusjingen lar seg helt sikkert ordne uansett, at vedkommende får dusje alene i lærer-garderoben eller noe fx, evt før de andre går i garderoben. Du lurer nå på mye rart også da ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 ja det kan jo virke logisk, men kan denne personen hete noe annet nå offentlig før operasjonen? Selv om han/hun har et jentenavn nå så får vel ikke personen endret det på offentlige papirer? lurer også på om vedkommende blir pålagt å dusje sammen med guttene eller jentene etter gym'en Han kan jo kalle seg Une ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Når det gjelder offentlig skifte av navn, så kan man vel hete det meste nå (navneloven ble liberalisert for et par år siden), så det tror jeg går greit. Men man vil vel være registrert som det opprinnelige kjønnet i folkeregisteret inntil operasjonen er gjennomført - tror jeg. Det med dusjingen lar seg helt sikkert ordne uansett, at vedkommende får dusje alene i lærer-garderoben eller noe fx, evt før de andre går i garderoben. Du lurer nå på mye rart også da ;-) ja jeg synes jo akkurat den problemstillingen er ganske interessant iforhold til kjønnskifting. Det var jo snakk om at elevene skulle være tolerante, men jeg lurer på hvordan det fungerer hvis denne gutten som snart skal bli jente skal ha tilgang på alt som jentene har også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/18/426576.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/18/426576.html men hva er det han egentlig benekter? skjønner ikke det heller jeg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest feminatur Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 ja jeg synes jo akkurat den problemstillingen er ganske interessant iforhold til kjønnskifting. Det var jo snakk om at elevene skulle være tolerante, men jeg lurer på hvordan det fungerer hvis denne gutten som snart skal bli jente skal ha tilgang på alt som jentene har også Det er ikke en gutt. Det er ei jente (i en gutts kropp). Dermed er det naturlig at også hun skal dusje i jentegarderoben. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.