Gå til innhold

kan man skifte kjønn før man er 18

Gjest Timari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Timari

Hormonbehandlingen nå, men operasjon først etter fylte 18 år.

ja det kan jo virke logisk, men kan denne personen hete noe annet nå offentlig før operasjonen? Selv om han/hun har et jentenavn nå så får vel ikke personen endret det på offentlige papirer?

lurer også på om vedkommende blir pålagt å dusje sammen med guttene eller jentene etter gym'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det kan jo virke logisk, men kan denne personen hete noe annet nå offentlig før operasjonen? Selv om han/hun har et jentenavn nå så får vel ikke personen endret det på offentlige papirer?

lurer også på om vedkommende blir pålagt å dusje sammen med guttene eller jentene etter gym'en

Når det gjelder offentlig skifte av navn, så kan man vel hete det meste nå (navneloven ble liberalisert for et par år siden), så det tror jeg går greit. Men man vil vel være registrert som det opprinnelige kjønnet i folkeregisteret inntil operasjonen er gjennomført - tror jeg.

Det med dusjingen lar seg helt sikkert ordne uansett, at vedkommende får dusje alene i lærer-garderoben eller noe fx, evt før de andre går i garderoben.

Du lurer nå på mye rart også da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Han kan jo kalle seg Une :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Når det gjelder offentlig skifte av navn, så kan man vel hete det meste nå (navneloven ble liberalisert for et par år siden), så det tror jeg går greit. Men man vil vel være registrert som det opprinnelige kjønnet i folkeregisteret inntil operasjonen er gjennomført - tror jeg.

Det med dusjingen lar seg helt sikkert ordne uansett, at vedkommende får dusje alene i lærer-garderoben eller noe fx, evt før de andre går i garderoben.

Du lurer nå på mye rart også da ;-)

ja jeg synes jo akkurat den problemstillingen er ganske interessant iforhold til kjønnskifting. Det var jo snakk om at elevene skulle være tolerante, men jeg lurer på hvordan det fungerer hvis denne gutten som snart skal bli jente skal ha tilgang på alt som jentene har også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest feminatur

ja jeg synes jo akkurat den problemstillingen er ganske interessant iforhold til kjønnskifting. Det var jo snakk om at elevene skulle være tolerante, men jeg lurer på hvordan det fungerer hvis denne gutten som snart skal bli jente skal ha tilgang på alt som jentene har også

Det er ikke en gutt. Det er ei jente (i en gutts kropp). Dermed er det naturlig at også hun skal dusje i jentegarderoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...