Gå til innhold

Telefonskrekk hjelp!

Excelsion

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed om å ringe til en person for å avtale intervju!

Men jeg har EKSTREM telefonskrekk, sitter her å tør liksom ikke, hva skal jeg si?

Hva gjør jeg hvis ordene stokker seg? Dømmer personen meg?

Noen som kan hjelpe meg med å gi meg ett "fasit" svar på hva jeg skal si?

Er det dessuten for seint å ringe til ett kontor idag? Rimelig flaut for meg da, hvis jeg psyker meg opp, så er det for seint idag, så driter jeg meg ut..

Tenk deg, gutt på 22, tør ikke ringe til fremmede, jævla patetisk da..

Hjelp..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plukk opp telefonen, slå nummeret, be om å få snakke med personen hvis du kommer til et sentralbord.

Når du har fått rette vedkommende på tråden sier du 'hei, dette er NN, jeg har fått beskjed om å ringe deg for å avtale et intervju.' Deretter går nok samtalen av seg selv :-)

Telefonskrekk er ikke helt uvanlig, jeg hadde det selv i tenårene. Etter å ha hatt sommerjobb i resepsjonen på et hotell retta det på seg, nå syns jeg det er enklest å fikse ting pr telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør forberede deg litt.

Skriv ned det du skal si på forhånd. Skriv alternative svar dersom det er for sent å ringe, eller dersom det er ok å ringe nå.

Oversiktelig, greit og ok - på en måte du selv ville satt pris på å bli oppringt.

Så ringer du med papiret foran deg, puster dypt inn og sier rolig det du har tenkt å si.

Det går så bra, så. :) Bare du vet hva du skal si, så ikke ordene bare snubler ut og bare blir tull ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke patetisk i det hele tatt!

Skriv ordrett ned det du skal spørre om, eller si.

Den første gangen kan det virke litt dumt, men husk at den i andre enden ikke kan se deg!

Kanskje litt sent å ringe, off kontorer, men prøv! Det går så fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke patetisk i det hele tatt!

Skriv ordrett ned det du skal spørre om, eller si.

Den første gangen kan det virke litt dumt, men husk at den i andre enden ikke kan se deg!

Kanskje litt sent å ringe, off kontorer, men prøv! Det går så fint!!

Takk for støtte alle, jeg bare hoppa i det, og hun var ikke tilgjengelig før mandag...

Puh, nå skjelver jeg i føttene =)

Jeg får prøve å forberede meg skikkelig til mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet, spesielt når det gjelder jobbintervjuer osv. Jeg pleier å skrive ned nøyaktig hva jeg skal si for å innlede samtalen, og så tenke igjennom hva jeg skal svare på evt. spørsmål som kan komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støtte alle, jeg bare hoppa i det, og hun var ikke tilgjengelig før mandag...

Puh, nå skjelver jeg i føttene =)

Jeg får prøve å forberede meg skikkelig til mandag...

Se det ja! Så flink du er!! :-)

Det går like bra på mandag, det er jeg sikker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...