Gå til innhold

NHD - Hvordan få tilbake penger?


Gjest *gangara*

Anbefalte innlegg

Gjest *gangara*

Hei!

Ei tidligere venninne lånte masse penger av meg under en manisk episode. (flere 1000 kr) Hun nekter nå å betale tilbake dette. Sier at jeg er psyk osv. Personalet på avdelinga jeg var innlagt på mener også at vedkommende har utnytta meg grovt økonomisk, og har vært med de gangene hun har lånt penger. Hun har også brukt andre på samme måte, og gjør det fortsatt såvidt jeg vet... Men altså, med min inntekt, som er minste trygd, så er disse tusenlappene ganske mye penger, som jeg gjerne vil ha igjen. Så hvordan skal jeg få dem tilbake???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send et krav til henne. Hva hun skylder deg, når hun har lånt osv.

Hvis hun ikke betaler får du høre med forliksrådet om de kan hjelpe deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest big lady

Og hun vet at jeg har diagnose manisk-depressiv. Og at jeg i den perioden var inne i den manisk fase.

Hvorfor lot personalet deg låne henne alle disse tusenvis av kronene når du var manisk? Hmm. Da jeg var manisk tok de bankkortet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *gangara*

Hvorfor lot personalet deg låne henne alle disse tusenvis av kronene når du var manisk? Hmm. Da jeg var manisk tok de bankkortet mitt.

Fordi jeg ikke var innlagt på tvangsparagraf hadde de ikke hjemmel for det...

DESVERRE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest big lady

Fordi jeg ikke var innlagt på tvangsparagraf hadde de ikke hjemmel for det...

DESVERRE

Hvis noen er så manisk at de er til skade for seg selv så blir de jo satt på tvang. Nytteløst å ha en manisk person frivillig innlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...