Gå til innhold

overføre xp til annen harddisk?

cathinka1365380177

Anbefalte innlegg

cathinka1365380177

Hei!

Jeg har fått en maskin her som jeg sgkal prøve å fikse. Selve maskina hadde tidligere windows 98, men nå har den fått installert xp. Problemet er at det er så veldig lite diskplass på c:/ . Totalt er det bare plass til 2 gb. Nå har jeg klart å frigjøre 160 mb, men da har jeg fjerna microsoft office. det er ingen andre filer som dokument, musikk, video på den. Bruker xp veldig stor plass på harddisken? at det er den som tar all plassen?

Under "min datamaskin" finner jeg to andre harddisker. Den ene heter d:/ og den andre G:/ den første er på 8 gb og den siste på 75 gb.

Jeg lurer på om det går an å få "flyttet" xp til enav de andre? slik at disse blir hovedharddisken som vi bruker?

Er jo håpløst å greie seg med 2 gb, og ikkje få installert noen program eller noe...

håper noen kan svare meg, det ble sikkert litt rotete dette innlegget men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Er jo håpløst å greie seg med 2 gb, og ikkje få installert noen program eller noe..."

Du trenger ikke installere programmer på samme disk som xp ligger - faktisk vil jeg anbefale deg å ha en egen Program-disk hvor du installerer programmer o.l.

Når det gjelder å flytte xp, så lar dette seg enklest gjøre ved hjelp av programvare som gjør det for deg. Søk på nettet, så finner du utvilsomt noe.

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Ha kun win xp på den gamle harddisken og installer absolutt alle programmer på en av de nyere diskene.

Evt kan du installere win på nytt på en annen disk da det kan være en fordel å ha win xp på en disk som er større enn 2 GB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...