Gå til innhold

Tyggisoman


Gjest tyggisen

Anbefalte innlegg

Gjest tyggisen

hei hei..

Jeg har hatt sf i 2 1/2 år nå, og når jeg ikke spiser tygger jeg tyggis heele dagen!

Det har blitt bedre nå men før spiste jeg (jeg tuller IKKE) over 10 pakker hver dag!

Er det vanlig og tygge tyggis når man har anorexi? (tror ikke det)

*tygg tygg* jeg spiser bar sukkerfri da! Er redd for sukker :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ragazza

Jeg gjorde også det en stund (men et par-tre pakker i uka, da...) både før og under anoreksien. Hjalp liksom å ha noe å tygge på, som ga frisk smak i munnen. Sukkerfri, of course... Bruker en pakke eller halvannen i uken nå, og det er vel helt vanlig - ?

Forøvrig er det vel bedre å bruke 400 kalorier (10 pk. sukkerfri tyggis) på ordentlig mat...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJre tyggisen

Mange tyr til tyggis eller sukekrfroe pastiller. mage oppplever imidlertid mye luft og magesmerter, samt "slitenhet" i kjevemusklaturen. Du lurer fordøyelses-systemet når du tygger mye tyggegummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnien

Jeg gjorde også det en stund (men et par-tre pakker i uka, da...) både før og under anoreksien. Hjalp liksom å ha noe å tygge på, som ga frisk smak i munnen. Sukkerfri, of course... Bruker en pakke eller halvannen i uken nå, og det er vel helt vanlig - ?

Forøvrig er det vel bedre å bruke 400 kalorier (10 pk. sukkerfri tyggis) på ordentlig mat...?!

Hva?? Er det kalorier i tyggis??

Fock og!! Jeg spiser ca 4-5 pakker tyggis om dagen, trodde ikke jeg fikk i meg kalorier av dem!! Hvor mange kalorier er det i en pakke tyggis dah??

Please svar noen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva?? Er det kalorier i tyggis??

Fock og!! Jeg spiser ca 4-5 pakker tyggis om dagen, trodde ikke jeg fikk i meg kalorier av dem!! Hvor mange kalorier er det i en pakke tyggis dah??

Please svar noen!!

i extra er det 155 kalorier på 100 gram. en tyggis pakke er 14 el. 12 gram så det er ikke mye!

Tror det er 'trygt' å tygge det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragazza

i extra er det 155 kalorier på 100 gram. en tyggis pakke er 14 el. 12 gram så det er ikke mye!

Tror det er 'trygt' å tygge det!

Ja, det kan nok også stemme. Noen tyggis-typer har dog 4 kalorier per stk; altså blir 10 pakker 400 veldig tomme kalorier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...