Gå til innhold

gravid og smerter i siden

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er gravid i uke 33, og har de siste to ukene hatt store smerter i siden (ned mot underlivet)/lysken. Dette er på høyre side. Smertene kommer i tak, og som oftest om natta.

De første ukene jeg hadde dette, kunne jeg bare snu litt på meg, så forsvant smerten. Men nå hjelper ikke dette, og smertene varer fra 1 minutt til en halv time. Anfallene blir oftere og lengre for hver dag. Smertene er intense og jeg brekker meg og føler at jeg besvimer.

I mitt forrige svangerskap hadde jeg akkurat samme type smerter på slutten av svangerskapet, og jeg ble da lagt inn på sykehuset, med mistanke om nyrestein. Det ble ikke funnet noe nyrestein, kun en forposning på den ene nyren.

Jeg var igjennom mange tester, men ingenting ble funnet. Babyen ble forløst litt før tiden, fordi jeg ikke kunne gå med disse smertene.

Selv føler jeg at det er babyen som stenger for noe, som f.eks. tarmen eller urinrøret.

Kan dette stemme? Hva annet kan det f.eks. være?

Hva bør jeg nå gjøre, kontakte fødeavdeling, allmennlegen min eller noe annet?

Etter min forrige fødsel ble jeg bedt kontakte sykehuset hvis smertene kom tilbake, men dette er jo over to år siden.

Blir meget takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17821-gravid-og-smerter-i-siden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...