Gå til innhold

Til dere som ikke er kristne.

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Dere er ikke kristne, og går i kirken kun ved begravelser, brylluper og dåp, og ellers til nød på julaften.

Hvordan ville dere reagert hvis ett av deres barn som nærmer seg voksen hadde blitt ordentlig kristen? Så kristen at de er et glad og aktivt medlem av en menighet, og deltok aktivt i mange av aktivitetene deres?

Det er selvfølgelig ikke det verste en tenåring kan finne på, men ville dere likt det?

Fortsetter under...

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• skorpionfisken

10

• pip

9

• Dorthe

9

• flisa

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest tjohooo
Skrevet

Det tror jeg at jeg ville ha reagert positivt på.

Gjest vart skremt no
Skrevet

oh shit du er ikke moren min vel? Fikk bare en følelse...

skorpionfisken
Skrevet

oh shit du er ikke moren min vel? Fikk bare en følelse...

...pass deg ellers trekker jeg ut nettkabelen din...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tja, det kommer veldig an på. Hvis englebarnet f.eks. hadde vært narkoman og så fant Jesus i stedet for sprøyte og klyster, hadde jeg sett på det som positivt.

Det viktige er at poden tenker sjølv.

Skrevet

Så lenge det hadde holdt ungen borte fra gata. stoff og denslags så hadde jeg vært glad. Med mindre h*n hadde prøvd å prakke det på meg selvfølgelig.

Annonse

Skrevet

Så lenge det hadde holdt ungen borte fra gata. stoff og denslags så hadde jeg vært glad. Med mindre h*n hadde prøvd å prakke det på meg selvfølgelig.

Jeg er enig med Lillemus.

Skrevet

...sier som SDD, det beste er når barn tenker selv. Å bli kristen ser jeg på som et godt selvstendig valg, selv om det kræsjer med min overbevisning.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Heller det enn at de skulle blitt narkovrak! Men ville ønske at de ikke ble helt hjernevaska da. Mer normalt kristen, slik at de ikke ville få vansker med å fungere i det norske samfunnet slik det er idag.

Gjest feminatur
Skrevet

Går ikke i kirken, bortsett fra brylluper og begravelse.

Ville ikke hatt noe i mot det, så lenge vedkommende ikke ble fundamentalist i sin væren.

Skrevet

Det måtte jeg vel bare respektert, eller?

Jeg kan råde og veilede, men ikke bestemme hva hun skal velge.

Det er ikke sikkert det jeg mener er det riktige for henne.

Det jeg derimot ville ha kjempet med nebb og klør mot, var hvis det dreide seg om ekstreme sekter eller menigheter.

Skrevet

Hadde det vært en "vanlig" menighet hadde jeg synes det var helt greit. Hadde derimot ikke likt det dersom det var snakk om en ekstrem sekt.

Skrevet

Ja, men så er jeg selv kristen (kunne ikke dy meg med å svare ;)

Annonse

Skrevet

Synes det er positivt jeg, min 14 årige datter er kristen, noe jeg selv ikke er:-)

Så lenge hun ikke maser hull i hodet på meg med omvendelse og sånne ting synes jeg det er flott..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis du frykter at barna skal havne på gata ville vel i så fall et medlemsskap i Frelsesarmeen skremt deg. De raller jo mer på gata enn en gjennomsnittlig uteligger.

Men de er ganske snille likevel. Selv om de ikke kan synge. Eller danse. Eller spille gitar. Kan ikke bruke det mot dem heller.

Skrevet

Hvis du frykter at barna skal havne på gata ville vel i så fall et medlemsskap i Frelsesarmeen skremt deg. De raller jo mer på gata enn en gjennomsnittlig uteligger.

Men de er ganske snille likevel. Selv om de ikke kan synge. Eller danse. Eller spille gitar. Kan ikke bruke det mot dem heller.

*Ler høyt*

Skrevet

Jeg ville faktisk syntes det var trist. At vi ikke hadde lykkes å oppdra barnet til mer selvstendig tenkende enn som så, men det er jo deres liv og når de er voksne må de jo selv gjøre sine egne feil.

Men tror ikke egentlig faren er overhengende blant våre barn...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ville faktisk syntes det var trist. At vi ikke hadde lykkes å oppdra barnet til mer selvstendig tenkende enn som så, men det er jo deres liv og når de er voksne må de jo selv gjøre sine egne feil.

Men tror ikke egentlig faren er overhengende blant våre barn...

Synes egentlig ikke det sier noe om poden og hans selvstendige tankegang dersom han blir kristen.

Han eller hun tar et valg basert på egen tro, og det må vel være selvstendig nok.

Men det kommer naturligvis an på hvordan man gjør det. Hvis man dropper å tenke selv og lar bibelen og den tradisjonelle kristendommen gjøre tenkinga for englebarnet, blir det noe annet. Det er ikke å være spesielt selvstendig i tankegangen - sånn jeg ser det.

Men de fleste kristne har vel sin egen tolkning av religion, og det å tro på en Gud ser jeg ikke som uselvstendig tankegang. Spesielt ikke hvis poden er oppdratt i et ikke-religiøst hjem, og dermed har unngått å få sørlands-hjernevaskinga inn med morsmelken.

Skrevet

Personlig hadde jeg hatet det men det er meg. Jeg tror jeg hadde følt at hele oppdragelsen hadde vært mislykket og hadde tatt det som en personlig fornærmelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...