Gå til innhold

Overgang fra Zyprexa til Abilify


Bonni

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har gått på Zyprexa ganske lenge. Dosen har ligget mellom 10 og 15 mg. Nå tar jeg en dose på 20 mg, noe som i flg serumspeil er alt for høyt. Jeg har også forhøyede prolaktinverdier. Det verste er imidlertid at jeg ikke lenger har noen effekt av Zyprexa og er ofte psykotisk. Før var jeg psykotisk i perioder/ episoder, men nå er jeg psykotisk stort sett hele tiden (men jeg vet heldigvis om det).Jeg er vanskelig å medisinere, da jeg fort får store bivirkninger og blir sløv og døsig. Har prøvd det meste av nyere preparater, også Seroquel, men det var en sørgelig affære. Nå skal jeg prøve Abilify, og er veldig spent på det. Tar allerede 10 mg, men merker ikke særlig til det (kan det ha noe å gjøre med at Zyprexa motvirker den?). Jeg er veldig sårbar akkurat nå, og kanskje tiden for et medisinskifte ikke er ideell, men psykologen min mener vi må få meg upsykotisk så fort som mulig.Jeg lurer på om du har noen erfaringer med Abilify og dosering, og evt. noen tips til meg.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Eg har også begynt

med Abilify, etter 5 år

med leponex. Er veldig

nyskjerrig på virkning/

bivirkninger, så vi får

poste våre erfaringer

etterhvert! lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har så godt som ingen erfaring med Abilify (kun to pas og kort observasjonstid).

Du kan imidlertid være sikker på at Abilify og Zyprexa ikke motvirker hverandre.

Anbefalt dose er 15 mg, og det er først etter noen uker på denne dosen at du kan vurdere virkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Abilify er sikkert en

fin medisin, men vær

obs på EN ting:

IKKE overdoser. Jeg

tok en liten overdose

(2 tabletter istedefor 1)

IKKE Å ANBEFALE!!

Det var 3 *psykisk* smertefulle dager.

Håper du har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...