bugge -jenta Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Så artig at vi er jevngamle :-) 80-åra ja, jeg brukte aldri hvit leppestift, men du skulle sett det håret jeg hadde! Og du skulle sett mitt.Og klærne mine. Heldigvis hadde jeg en litt sånn punka periode fra midten/slutten av 80- tallet der jeg begynte å trekke kun i svart, og farge håret svart og rødt. Det beste med 80-åra sånn i ettertid er at alle fra den generasjonen har blitt så feiende flotte jo eldre de har blitt:) Og dessuten er det en fryd å se gamle musikk videoer. De kunne jo lagd egne program. Det må jo ha vært ei vanskelig tid for alle homofile menn.. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Takk og lov for at vi fikk inn svensk tv og kunne se "fem myror är fler enn fyra elefanter" i stedet for "lekestue" med vibeke sæther :-) Så du "pompel og pilt"? Jeg hadde aldri sansen for dem. Skjønner ikke til dags dato at de to skrekkelige figurene ble så populære. Ikke Pernille og Mr. Nelson heller, om du husker dem. F.R David med "words" tror jeg var kjempepopulær i 1982. Det var Iron Maiden også, for ikke snakke om Mötorhead :-) Like maiden best før 82 jeg da - med Paul Di`Anno på vokal og Clive Burr på trommer *s* Ble liksom ikke helt det samme når Bruce Dickinson ble hentet fra Samson for å overta vokalistjobben... Og Motorhead ja. Hadde aldri helt sansen for dem - bortsett fra plata Iron Fist, som til gjengjeld ble spilt i stykker på ymse platespillere av diskutabel kvalitet. Husker ennå min første platespiller - Garrard tror jeg var merket, hvor man kunne legge LP-platene oppå hverandre, slik at når en plate var ferdig, datt den neste ned på tallerkenen, og ble avspilt. Koblet til en bærbar Hitatchi kassett/radio. *mimre* 0 Siter
Hawkwind Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Bra tråd:) Jeg husker Digg tyggis til 25 øre. Bugg i alle farger. Hubba bubba. Jeg husker Portveien 2. Bryan Adams, Aha,Jon Bovi. 20 kr i ukelønn. Gikk til Donald og godis. Da gikk vi på kjosken, og sa: Jeg skal ha det og det. Hva koster det? Å ja, nei legg tilbake den ene. Skal ha det i stedet. Hva koster det? Osv osv. Ble aldri ferdig..Hehe. Husker Nintendo, supermario. Og data med kassetter!! Ikke disket, men kasset!! Og en printer, der papiret hadde sånne kanter man kunne brette og ta av:)) Rosa, pastell grønne klær med striper. Skulle helst være Ball (Men det fikk jeg aldri) Levis buksene kom etterhvert. Grand Prix var veldig stort!! Og da jeg var 13 kom MC Donalds til byen. Det var stort!! Og sist men ikke minst, Date parfyme!(Tror det het det... Ble litt usikker nå men.KJøpte det på h & m.) Mimreklem fra, Data med kassett ja. Min første datamaskin var en Sharp MZ-700, med innebygget kassettspiller. Husker det også var litt gøy å spille datakasettene i "normale" kassettspillere *ss* 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Jeg skjønner at jeg begynner å dra på årene. Jeg husker at faren min kjøpte bil da bilene ble frigitt, husker at tven komjeg husker Rolf Riktor og Falkeklubben og Pernille og mister Nelson. Og så husker jeg ekle ullstillongs og tjukke gensere og så husker jeg mine første polvotter. 0 Siter
Kvinna Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Knestrømper, tresko, klær av chenille (skrives det sånn? neppe...) Ciny-dukke med rødt hår, røde kassetter med grønne etiketter - med folkeeventyr. Min egen paraply og barnekoffert. Litt bilsjuke, baksetet på pappas grønne Volvo, hjemmesydde dukker og hjemmesydde bobledresser, mariusgenser og mariuslue, underbukser med rosenknopper, oransje barnetv-pose. Lekestue, halv-sju, Huskerdu (jeg elska Odd Grythe og kledde meg ut som prinsesse og danset programmet gjennom).Krinkelkroken. Solstollarna på SVT. Og mimieklovnen Janne, på svensk barnetv...merkelig fyr...ikke snakket han og dessuten hadde han jentenavn! Husker jeg ELSKA den serien! Hjemmelaget dukkehus, med hjemmelagde ørsmå møbler. Mammas hjemmelagde jule-oppstilling laget av valnøtter som nisser. Den nydelige dukkevogga i kremfarget silke og "ekte" rosenknopper mamma sydde til meg en jul. Mammas blå gåbortbukser og brune fotformsko. Hårruller. Rød sykkel med så brede dekk at jeg var helt flau! Gyngehest som pappa hadde amputert beina på så den ikke skulle være så høy! Barnetimen på radioen om morran...Kirsti Langboe, Anne Cath Vestly og ..hva het han..Vidar Sandbekk! Da Øyvind Blunck kom på med en veeeldig fantasifull serie om noen som bodde bak flaskene i en bod(?) skjønte jeg at jeg var blitt voksen. Ønsket om å ringe inn til "Hei", eller komme med i Barnetimeboka. "Tordivelen flyr i skumringen", Ni-timen og reiseradioen. Og mye mer... :-) 0 Siter
favn Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Det jeg husker aller best fra barndommen, er at jeg var et høyt elsket barn. 0 Siter
maire Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 Like maiden best før 82 jeg da - med Paul Di`Anno på vokal og Clive Burr på trommer *s* Ble liksom ikke helt det samme når Bruce Dickinson ble hentet fra Samson for å overta vokalistjobben... Og Motorhead ja. Hadde aldri helt sansen for dem - bortsett fra plata Iron Fist, som til gjengjeld ble spilt i stykker på ymse platespillere av diskutabel kvalitet. Husker ennå min første platespiller - Garrard tror jeg var merket, hvor man kunne legge LP-platene oppå hverandre, slik at når en plate var ferdig, datt den neste ned på tallerkenen, og ble avspilt. Koblet til en bærbar Hitatchi kassett/radio. *mimre* Hehe..Jeg 'måtte' liksom like motorhead lite grann, for jeg var så betatt av en gutt med heavy interesser på den tida :-) Men egentlig skjønte jeg ikke et kvekk av "musikken". AC/DC og Black Sabbath kunne jeg høre på, men det var ikke godtatt og akseptabelt. Det var jo rene religionen for noen, og nåde den som likte feil band. Glemmer aldri da vi tok med en kassett fra en klassekamerat for å spille i store fri. Det sto Motorhead på kassetten. Over annlegget i skolegården spredte David Bowie seg, til stor fornøyelse for oss, og til evig fortapelse og skam for kameraten vår 0 Siter
maire Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 Det jeg husker aller best fra barndommen, er at jeg var et høyt elsket barn. :-) Av alle ting man kan huske, så er jo det en veldig god ting da! 0 Siter
Hawkwind Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Hehe..Jeg 'måtte' liksom like motorhead lite grann, for jeg var så betatt av en gutt med heavy interesser på den tida :-) Men egentlig skjønte jeg ikke et kvekk av "musikken". AC/DC og Black Sabbath kunne jeg høre på, men det var ikke godtatt og akseptabelt. Det var jo rene religionen for noen, og nåde den som likte feil band. Glemmer aldri da vi tok med en kassett fra en klassekamerat for å spille i store fri. Det sto Motorhead på kassetten. Over annlegget i skolegården spredte David Bowie seg, til stor fornøyelse for oss, og til evig fortapelse og skam for kameraten vår Musikk på skolegården ja. Husker fra ungdomsskolen at en av låtene til Beranek ble forbudt av skolens ledelse. Omtrent på samme tid var det en annen låt som ble forbudt - husker ikke artist eller låtnavn, men enkelte av strofene fra sangen... "Dette er ikke reklame, dette er ikke promotion. Jeg synger om ting som har skjedd meg..." Og selvsagt masse produkter som ble nevnt ved navn i den sangen *s* 0 Siter
maire Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 Bra tråd:) Jeg husker Digg tyggis til 25 øre. Bugg i alle farger. Hubba bubba. Jeg husker Portveien 2. Bryan Adams, Aha,Jon Bovi. 20 kr i ukelønn. Gikk til Donald og godis. Da gikk vi på kjosken, og sa: Jeg skal ha det og det. Hva koster det? Å ja, nei legg tilbake den ene. Skal ha det i stedet. Hva koster det? Osv osv. Ble aldri ferdig..Hehe. Husker Nintendo, supermario. Og data med kassetter!! Ikke disket, men kasset!! Og en printer, der papiret hadde sånne kanter man kunne brette og ta av:)) Rosa, pastell grønne klær med striper. Skulle helst være Ball (Men det fikk jeg aldri) Levis buksene kom etterhvert. Grand Prix var veldig stort!! Og da jeg var 13 kom MC Donalds til byen. Det var stort!! Og sist men ikke minst, Date parfyme!(Tror det het det... Ble litt usikker nå men.KJøpte det på h & m.) Mimreklem fra, Smågodt som ikke var fra selvplukk ja. At jeg kunne glemme det! Stakkar'n i kiosken nede i gata sto i evigheter og plukka pulverpadder (10 øre stykke), polkagriser, sure smokker osv.. Og bugg-tyggegummien som kom i "vanlig" smak og med banansmak. Jeg ble kjempepopulær blant ungene i gården da jeg hadde vært med besteforeldrene mine til Sverige og kom hjem med smaker på buggen vi ikke hadde fått hit ennå. Sitron og bringebær. Og den Date-parfymen, kom ikke den med sånne jentenavn ala "jessica" og sånn? 0 Siter
Atene Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Musikk på skolegården ja. Husker fra ungdomsskolen at en av låtene til Beranek ble forbudt av skolens ledelse. Omtrent på samme tid var det en annen låt som ble forbudt - husker ikke artist eller låtnavn, men enkelte av strofene fra sangen... "Dette er ikke reklame, dette er ikke promotion. Jeg synger om ting som har skjedd meg..." Og selvsagt masse produkter som ble nevnt ved navn i den sangen *s* Ute til lunch... 0 Siter
maire Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 Musikk på skolegården ja. Husker fra ungdomsskolen at en av låtene til Beranek ble forbudt av skolens ledelse. Omtrent på samme tid var det en annen låt som ble forbudt - husker ikke artist eller låtnavn, men enkelte av strofene fra sangen... "Dette er ikke reklame, dette er ikke promotion. Jeg synger om ting som har skjedd meg..." Og selvsagt masse produkter som ble nevnt ved navn i den sangen *s* Hm..har vi gått på samme skole kanskje? Hos oss ble også Beranek forbudt. Det var med sangen "dra te hælvete". Jeg husker melodien til den reklame-sangen, men kommer ikke på hvem som sang den. Det var vel sånn at en del av teksten mer ble snakket enn sunget, eller er jeg helt på tur? 0 Siter
maire Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 Ute til lunch... Det var det ja..Lars Kilevold og Torstein Bieler med ute til lunch. Da var jeg ferdig med ungdomsskolen.. 0 Siter
Velouria Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Søndagsturer med pappa i skogen og på fjellet. Hesjinga med hele familien og venner og verdens beste lunsj. Sommerene på hytta på fjellet, fisketurene og vandringene innover viddene med pappa. Alle hyttene og Olabilene jeg bygde sammen med gutta i gata, sprettertene og alle rutene vi knuste.. Epleslang. Hulk, Bamse verdens sterkeste bjørn, Donald og Sølvpilen. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Hm..har vi gått på samme skole kanskje? Hos oss ble også Beranek forbudt. Det var med sangen "dra te hælvete". Jeg husker melodien til den reklame-sangen, men kommer ikke på hvem som sang den. Det var vel sånn at en del av teksten mer ble snakket enn sunget, eller er jeg helt på tur? Vet ikke om vi har gått på samme skole, tror den sangen ble bannlyst flere steder i landet. Gikk ihvertfall på Sannidal ungdomsskole i sin tid - om det sier deg noe ;-) 0 Siter
Babette Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 At det var fint vær hele sommeren og mye snø hver vinter. Barnetimen for de minste med Alf Prøysen og Marie Takvam. (Ja, ikke sammen, da.) Melk på brune flasker. Saba-bind med belte. Siko med fluor. Hylands hørna på svensk TV. 0 Siter
Dory Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Data med kassett ja. Min første datamaskin var en Sharp MZ-700, med innebygget kassettspiller. Husker det også var litt gøy å spille datakasettene i "normale" kassettspillere *ss* Hehe, det prøvde jeg ikke... Vi også hadde sharp, men husker ikke tallet bak.. Husker bare at den var litt orange(??) 0 Siter
Dory Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Smågodt som ikke var fra selvplukk ja. At jeg kunne glemme det! Stakkar'n i kiosken nede i gata sto i evigheter og plukka pulverpadder (10 øre stykke), polkagriser, sure smokker osv.. Og bugg-tyggegummien som kom i "vanlig" smak og med banansmak. Jeg ble kjempepopulær blant ungene i gården da jeg hadde vært med besteforeldrene mine til Sverige og kom hjem med smaker på buggen vi ikke hadde fått hit ennå. Sitron og bringebær. Og den Date-parfymen, kom ikke den med sånne jentenavn ala "jessica" og sånn? Å ja, sånne jente navn hadde de ja:)) Stemmer det.. Hehe. 0 Siter
maire Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 Vet ikke om vi har gått på samme skole, tror den sangen ble bannlyst flere steder i landet. Gikk ihvertfall på Sannidal ungdomsskole i sin tid - om det sier deg noe ;-) Sannidal ungdomsskole sier meg ikke noe. Jeg gikk blant annet på Hersleb skole som ligger mellom Tøyen/Grønland og Grünerløkka i Oslo (det er derfra jeg husker musikkavspilling over skoleanlegget i store fri:) 0 Siter
Hawkwind Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Hehe, det prøvde jeg ikke... Vi også hadde sharp, men husker ikke tallet bak.. Husker bare at den var litt orange(??) Beige-orange eller nå sånt ja. Og kassettspilleren var prangende mørkebrun, om jeg husker rett ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.