Gå til innhold

Ekle og fine ord.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fine ord er veldig mange, jeg er veldig glad i ord, her er noen: regn, attende, fjell, lilje

ord jeg ikke liker: Kan ikke fordra at noen sier her er typen min eller dama mi, det virker så respektløst.

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

9

• favn

9

• bugge -jenta

7

• bb71

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er to måter å like ord på.

Den ene handler om lyder, det andre betydning og konnotasjoner.

Mange ganger sammenfaller det (for meg og deg) de fine lydene med gode betydninger.

Folgefonna, Lisabon, rettferdighet og sjokolade er fine ord som jeg liker å kose meg med.

Skjørbuk, rævsprekk og hittegodssentralen kan du få billig av meg.

Skrevet

Jeg snakker da ikke om å 'sympatisere' med Ottar eller en hvilken som helst annen forening for den saks skyld.

Jeg snakker om at mange dessverre ikke bryr seg eller ikke ser eller ikke forstår eller ikke skjønner eller synes det er greit at, faktisk, horder av kvinner og barn lider verden over.

å..ok, jeg var kanskje litt rask.

Skrevet

Og folk som sier ...sant? etter hver setning.

HUff, det gjør jeg, sant?

Skrevet

Kan ikke fordra ordet "spesielt", brukt som adjektiv. Ellers er det nok mange ord jeg ikke liker pga. lyden og assosiasjonene, men vanskelig å trekke frem noen få, forresten aetat, det gir meg gysninger!

Et ord som sender varme ilinger gjennom kroppen og maler de vidunderligste bilder i hodet mitt, er India. India, som ord såvel som kontinent, har både en beroligende og oppkvikkende effekt på meg.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Og folk som sier ...sant? etter hver setning.

Jaaa!! Det hater jeg og!

Annonse

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg liker: Nydelig, sprudlende, champagne, solregn, krystall, havbris, solskinn, svaberg, pusekatt, hundevalp.

Jeg liker ikke: kverulant, psykopat, kranglefant, Låtefoss, Galdhøpiggen, regjering, politiker, strikkhopp, krig.

Kunne nok skrevet mye mer, men var det jeg kom op i farta.

Skrevet

"Lesbisk" synes jeg er et fælt ord! Og jeg er ikke homofob, altså. Det er selve ordet jeg synes er ekkelt.

Gjest malun
Skrevet

Minner meg om menyen hos en lokal pizza-restaurant, hvor eieren, med fremmedkulturell bakgrunn, hadde skrevet menyen.

Når fyllen ble beskrevet på ulike pizzaer, så var det noen som bl a var fylt med campingvogn...

*LOL*

Skrevet

Sekretær er det styggeste ordet jeg kan tenke meg... *urk*

Sekret.... tær...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg liker ikke ordet testikkel.

Har virkelig problemer med å si det riktig. Det blir alltid tekstikkel eller noe i den duren :s

Gjest noen ord
Skrevet

Ekle: rotte, krig, tortur

Fine: blomster, vår, høst, blå

Skrevet

Fitte, mave, have og Jesus eksempler på ord jeg ikke liker, hverken å si eller høre.

Ordet sko er et av mine aller største favoritter. Havet, kopp, bille og lille kommer ganske høyt de også.

Annonse

Skrevet

Irriterende ord: Komplekst, patrulje, maraton, anus, børs, inkognito, isse, føljetong.

Skrevet

Jeg liker

elefant

Sarajevo - vakkert

og skalpell

Ekkelt ord,

strupehodet

Morsomme lydord

swapp

flipp flapp,

rutsj

Mary Poppins
Skrevet

Fitte, mave, have og Jesus eksempler på ord jeg ikke liker, hverken å si eller høre.

Ordet sko er et av mine aller største favoritter. Havet, kopp, bille og lille kommer ganske høyt de også.

heh have liker du ikke, men havet liker du? ;)

Gjest sussilei
Skrevet

Dette var en kjempemorsom tråd - må bare melde meg på selv om jeg ikke har tenkt så mye på temaet tidligere.

Jeg slutter meg varmt til malun, som liker spankulere og pingvin!

Ellers liker jeg:

kjærleik, elske, morgengry, barn, dugg, elefant, titicaca, hav, lilje, asparges, familie, india og reise.

Jeg liker ikke:

trenere, proaktiv, hasj, stæsj, romania, mishandle, arbeidsledig, utukt, voldtekt og voldgift. Kan også spare meg for de mer vulgære navn på kjønnsorganer og "seksualakt" (kjønnsorgan og seksualakt er heller ikke pene ord!).

Skrevet

Ord jeg liker: spankulere, pingvin, karaffel, animert.

Ord jeg misliker sterkt: patter (grøss), bleie (urk), synergieffekt (drittlei).

Karaffel er nydelig.

Skrevet

Liker: Venezuela, diamant, karamell,

Ikke liker: plopp (sier noen det får jeg grøssninger nedover ryggen), propp, kondom.

Venezuela er sensuelt.

Ikke det samme med Oslo eller Oschlo...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...