favn Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 de ordene som jeg ikke liker har ø inn i seg som pøbel og pøbb, amøbe. ord jeg liker: storleik, kjærleik charlottlauk ;0) Å, charlottlauk er fint :-) 0 Siter
favn Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Jeg liker elefant Sarajevo - vakkert og skalpell Ekkelt ord, strupehodet Morsomme lydord swapp flipp flapp, rutsj Sarajevo... nydelig. I det hele tatt, det er virkelig mange fine ord som har blitt navn på byer og land. 0 Siter
favn Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Jeg hater ordet rosesermoni!!!! Jeg kan ikke si at jeg hater 'roseseremoni' - men det høres direkte åndssvakt ut. Roseseremonoi??? 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Ord jeg liker: spankulere, pingvin, karaffel, animert. Ord jeg misliker sterkt: patter (grøss), bleie (urk), synergieffekt (drittlei). Du kan _spankulere_ bort til lysthuset i hagen, og få en glass hvitvin skjenket fra en _karaffel_.. ..etter å ha sett en _animert_ tegnefim om _pingviner_ sammen med husets yngste? Sorry, hengte meg på denne gamle tråden i mangel av noe særlig nytt nå i påskeuken! Håper du har karaffel iallfall Dessuten fikk jeg bildet av en parasoll der jeg lot deg spankulere... 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Jeg synes ikke pule er vulgært. Ikke hvis man uttaler det med stil. Puuuule, altså med kraftig trykk på u-en. Da blir det ikke så galt. med tykk 'l' er det verre! 0 Siter
Elbereth Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Fordrar ikke når engelske ord, eller rettere uttrykk brukes direkte i norsk: "deite" for eksempel *urk* 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 måne er et fint ord. Og det var en fin tråd du startet plysj er et ekkelt ord. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Skrevet 22. mars 2005 Fordrar ikke når engelske ord, eller rettere uttrykk brukes direkte i norsk: "deite" for eksempel *urk* Enig i ordet "deite". Når det ordet kom var jeg godt gift. Jeg har aldri deitet og kommer nok aldri til å gjøre det. 0 Siter
carma Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Sekretær er det styggeste ordet jeg kan tenke meg... *urk* Sekret.... tær... Ok - har noen fine ord også da.. Plomme, fiol, fiolin, myse, tåre, lama. Morsomme ord: polypp, kabel, fus (som i "jeg først" - skrives det sånn?), kartong, fnise, truse. 0 Siter
cecily Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 heh have liker du ikke, men havet liker du? Det er forskjell på have og havet. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Du kan _spankulere_ bort til lysthuset i hagen, og få en glass hvitvin skjenket fra en _karaffel_.. ..etter å ha sett en _animert_ tegnefim om _pingviner_ sammen med husets yngste? Sorry, hengte meg på denne gamle tråden i mangel av noe særlig nytt nå i påskeuken! Håper du har karaffel iallfall Dessuten fikk jeg bildet av en parasoll der jeg lot deg spankulere... Det hørtes ut som et finfint hendelsesforløp! ;o) 0 Siter
Lluvia Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Liker: siv, sildre, vidde, sky, kjip, silvergirl, procrastinate (kunne ønske jeg kunne bruke det mer) regn, lluvia (jouvia):-) = regn på spansk, india, sangre, ja, opal, nepal Liker ikke oppkonstruerte ord: kunnskapsintensive, målsetting,satsingsområde, konkurransefortrinn, omorganisering.. liker heller ikke vulgære ord: kuk, pisse, fitte etc. 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Det hørtes ut som et finfint hendelsesforløp! ;o) Ja, ikke sant?? Men dessverre, pga. synergieffekten begynte småen med bleier igjen da han så smågrisene suge purkas patter.... uff...les heller den jeg skrev isted, du! Sorry - sorry! 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Skrevet 22. mars 2005 Synes de fleste vulgære ord er ekle. Men det ekleste er det første du skrev. Klarer ikke å skrive det selv en gang... Dvs. ER pikk, knulle, pule og kuk vulgære? Jeg synes ihvertfall det...Husker enda jeg ble sjokkert da legen min nevnte ordet pikk!! :-) Det der ordet "pikk"(uff, jeg liker ikke å skrive det en gang, jeg er virkelig veldig pertentlig, det er bare sånn jeg er.) Hadde primærlegen min sagt det hadde jeg blitt sjokkert. Av leger er det bare psykiatere som har lov å bruke det ordet sammen med meg synes jeg, og da i terapeutisk øyemed. Eksponeringsterapi, med andre ord. Legen min sier; hva synes du er vulgært, jeg svetter og kommer forsiktig frem med litt sånn diverse. Vagina og tissefanten eller luren er greit, men de har jo sin besøkelsestid i form av tid og sted da. Liker ikke de fleste ord satt på kjønnsorganet. Men ord, navn og lyder jeg liker, er mange av navnene i Ringenes Herre, Eowyn og alle disse liknende navnene, og selve alvespråket. Nydelige ord, selv om jeg ikke skjønner et skvett. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Ja, ikke sant?? Men dessverre, pga. synergieffekten begynte småen med bleier igjen da han så smågrisene suge purkas patter.... uff...les heller den jeg skrev isted, du! Sorry - sorry! *VRÆÆÆÆÆÆÆÆL* 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 *VRÆÆÆÆÆÆÆÆL* *LOL*......unnskyld... unnskyld .... du får champagne som trøst, intet mindre! :s 0 Siter
Gjest malun Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 *LOL*......unnskyld... unnskyld .... du får champagne som trøst, intet mindre! :s Champagne? Mmmmm...enda et fint ord! ;o) 0 Siter
Velouria Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Så at carma nevnte morsomme ord og her har jeg noen i den kategorien. Obsternasig, støvlett, hals, kakeboks, tombola er de første jeg tenker på. 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Så at carma nevnte morsomme ord og her har jeg noen i den kategorien. Obsternasig, støvlett, hals, kakeboks, tombola er de første jeg tenker på. Onomatopoetikon er fint+morsomt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.