Gå til innhold

Til jenter! Sminketips..

Gjest glimt av sol

Anbefalte innlegg

Gjest glimt av sol

Kan noen anbefale meg en god foundation? Har prøvd litt forskjellig, men finner ikke en som ser naturlig ut på...Vil ha en som jeg kan bruke til hverdags for å se litt "freshere" ut. Vet at den skal være en nyanse lysere enn huden min, så det har jeg funnet. Men alltid ser jeg så "pudret" ut i ansiktet. Akkurat som kremen ikke kommer skikkelig inn i huden, men blir liggende utenpå. Smører meg alltid med en god fuktighetskrem først.

Noen tips? Og er det mulig å klage på en krem man har brukt litt av? Fikk anbefalt en på parfymeriet, men den er for mørk for meg. Ser solbrun ut og det er ikke naturlig for meg. Kanskje jeg skal ta den med tilbake og klage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest den ekte noor

Hvis de hadde anbefalt den fargen så kan du jo prøve, det vill jeg ha gjort.

Selv bruker jeg nå Loreal True Match, fikk prøver på den i et blad og fant den fargen som matchet min perfekt:) Slipper og ujevnheter etc med den da den vistnok tilpasser seg hudens fargetoner etc, JEG ble solgt av reklamen iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel 49+

Synes du skal klage, jeg, vhis den er for mørk.

Synes de fleste ser litt pudret ut med foundation. Fresh'est uten, med rouge på kinnbena!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Jeg bruker Lancomè farget dagkrem, og solpupper oppå. Vanlig puuder ser så "stivt" ut. Det er viktig å peele huden minst en gang i uken og ta fuktighetsmaske minst en gang i uken. Om ikke huden er fri for døde hudceller og og ikke fuktet nok vil INGENTING se bra ut uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Jeg bruker Lancomè farget dagkrem, og solpupper oppå. Vanlig puuder ser så "stivt" ut. Det er viktig å peele huden minst en gang i uken og ta fuktighetsmaske minst en gang i uken. Om ikke huden er fri for døde hudceller og og ikke fuktet nok vil INGENTING se bra ut uansett.

Solpupper vil jeg også ha! Hvor kjøpes disse? Mine er sååå bleke......

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Etter at jeg begynte med Bare Minerals foundation har jeg bestemt meg for å aldri bruke noe annet. Den er mildt sagt helt fantasitsk! Den kommer i løspudder form og blir så jevn og naturlig. I tillegg er den bare laget av naturlige mineraler, og har lysreflekterende partikler. Jeg får stadigvekk komplimenter på huden min, og jeg er ganske sikker på at det er pga den. Jeg pleier som regel å bestille den fra USA, men da bestiller jeg fra merke Jane Iredale (lettere å få tak i) som fører nøyaktig samme foundation.

http://www.skinstore.com/store/product.asp?catID=2842&prodID=2850

Foundation bør påføres med kost for å få et jevnt resultat. Jeg bruker chanel foundation kost. Og etterpå bruker jeg Chanel solpudder som jeg påfører med Lancomes fibre optic brush. Denne kosten er meget spesiell, da den består av forskjellige lengder hår, og virker kjempe fint ved at den jobber inn foundationen i huden din (du bruker sirkelbevegelser ved påføring) og jevner ut overflaten.

Jeg fant ikke noe bedre bildet, men sånn ser den ut:

http://www.auravita.com/products/aura/LANC11604.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

serendipity

Solpupper vil jeg også ha! Hvor kjøpes disse? Mine er sååå bleke......

*s*

Jeeeeezez.... jeg må jo være i koma ;-) igjen.

Jo et par solpupper kunne jeg også tenkt meg ;-) Men får nøye meg med solpuDDer enn så lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Kan anbefale foundation fra Clinique - perfectly real.

Men synes ikke foundation egner seg til dagbruk, det synes... Hva med farget dagkrem? Anbefaler en fra Clinique eller Shiseido.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimt av sol

Kan anbefale foundation fra Clinique - perfectly real.

Men synes ikke foundation egner seg til dagbruk, det synes... Hva med farget dagkrem? Anbefaler en fra Clinique eller Shiseido.

Takk! Dette har jeg alltid lurt litt på... Farget dagkrem er altså ikke det samme som foundation? Jeg ba om en "make-up krem" sist jeg kjøpte. Det er vel det samme som foundation, men ikke en farget dagkrem altså..? Hva er egentlig forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Takk! Dette har jeg alltid lurt litt på... Farget dagkrem er altså ikke det samme som foundation? Jeg ba om en "make-up krem" sist jeg kjøpte. Det er vel det samme som foundation, men ikke en farget dagkrem altså..? Hva er egentlig forskjellen?

Farget dagkrem er ofte fuktighetskrem med litt farge. Men mye mindre enn i en foundation.

Greit å vite hva man spør om, parfymeridamer kan ha litt rare ideer om hva som kler en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dina2

Jeg er nettopp begynt å bruke foundation, tidligere bare litt solpudder i kinnene. Bruker Maybelline sin smooth result, den er billig. kun 109 kr på hm og den fikk best i test på tv2. Den ser helt naturlig ut, føler meg ikke veldig sminket.

Flere som har god erfaring med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Jeg bruker en fra Clinique som jeg er veldig fornøyd med.

Hvor gammel er du? Hvis du har passert tjueårene, bør du være forsiktig med å bruke for matt foundation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Max Factor, den som "ikke smitter av".

Ok for meg som har sånn kombinasjonshud, fet noen steder, og tørr ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...