Gå til innhold

sette sko i skohylla

Gjest liker å ha det ryddig

Anbefalte innlegg

Jeg har nok av skohyller med ledig plass i gangen, men folk som kommer på besøk setter de aldri der, men på gulvet, slik at det blir vått og skittent. Itillegg har jeg et stort teppe, men de setter det heller ikke der. Er jeg pirkat om jeg ber de å sette de på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.

Men egentlig synes jeg det er uhøflig å slenge skoene fra seg når jeg har nok plass å sette de pent på plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er du ikke. Hos meg tråkker folk helt inn i stua med sko og yttertøy og slenger det fra seg.

Nå har jeg begynt å sette meg foran dem helt til de har kledd av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men egentlig synes jeg det er uhøflig å slenge skoene fra seg når jeg har nok plass å sette de pent på plass

Ja, men ingen tenker på sånt når de er på besøk hos folk... Nesten ingen iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel 49+

Ja, men ingen tenker på sånt når de er på besøk hos folk... Nesten ingen iallefall.

joda, det tenker vi på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg setter ikke skoene mine i andres skohylle, med mindre de ber meg om det. Men jeg henger selvsagt fra meg jakke og setter skoene pent. Grunnen til at de ikke setter skoene på teppet er sikkert at de ikke vil møkke det til for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel 49+

kanksje folk tror hylla er til familiens egne sko.

Du kan jo si:

dere kan godt sette skoene i hyllen, så tørker de bedre......hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjaa...du er kanskje litt pirkete ;-)

Jeg tenker litt sånn at skohyllene er for de som bor der, og setter skoene mine pent ved sidenav.

Kanskje de ikke setter skoene på teppet fordi de ikke vil skitne det til, og tenker at gulvet er lettere å vaske?

Men for all del, hvis noen hadde bedt meg sette skoene i hylla, hadde jeg gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel 49+

Jeg setter ikke skoene mine i andres skohylle, med mindre de ber meg om det. Men jeg henger selvsagt fra meg jakke og setter skoene pent. Grunnen til at de ikke setter skoene på teppet er sikkert at de ikke vil møkke det til for deg.

tja.... jeg har fått kokosteppe med PEN kant.

Tror du ikke folk verken setter skoene på gulvet (som kan vaskes) eller på kokosen (hvor det ikke synes) men midt på, sånn at jeg både må vaske gulvet, og teppekanten blir STYGG. (Dumt teppe...)

Hele poenget er iallfall at folk får av seg skoene før de går inn i stua... Nå i søle-tida iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel 49+

innlegget under ble feil plassert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg ser ikke helt problemet. Så lenge de ikke går med sko inn, så gjør det vel ikke noe?

De setter det vel på gulvet for de vil ikke ødelegge teppet. Det hadde iallefall vært min tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter ikke sko i andres skohylle hjemme hos dem, der tenker jeg at plassen er tenkt for familiens sko.

Setter dem på gulvet, pent selvfølgelig.

Så lenge de ikke tråkker inn i stua med møkkete sko, så syns jeg du er veldig pirkete, ja.

Jeg liker også å ha det ryddig, men å være så vanskelig og pirkete som vert, ville jeg aldri være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest malun

Jeg setter ikke sko i andres skohylle hjemme hos dem, der tenker jeg at plassen er tenkt for familiens sko.

Setter dem på gulvet, pent selvfølgelig.

Så lenge de ikke tråkker inn i stua med møkkete sko, så syns jeg du er veldig pirkete, ja.

Jeg liker også å ha det ryddig, men å være så vanskelig og pirkete som vert, ville jeg aldri være.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanksje folk tror hylla er til familiens egne sko.

Du kan jo si:

dere kan godt sette skoene i hyllen, så tørker de bedre......hehe

det var lurt. Takk skal du ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er jeg pirkat om jeg ber de å sette de på plass?"

Hvem kan vite at det du mener er sin plass er i familiens skohylle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har _aldri_ satt mine sko i andres skohyller når jeg er på besøk, og hadde faktisk syns at folk tok seg til rette hvis de gjorde det hjemme hos oss. Skohylla er får våre sko, vi som bor her.

Å sette dem inntil veggen og "utenfor allfarvei" blir noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å gi klar beskjed, så gjør de det uten oppfordring neste gang.

Mye bedre enn å irritere seg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen1365380808

Hos oss er skohylla for våre egne sko. Folk som kommer på besøk setter skoene på gulvet, og de fleste setter dem pent foran skohylla eller inntil veggen ved siden av. Men det jeg gjerne skulle visst er hvordan man får mannfolk til å sette skoene sine i skohylla...? Altså uten å måtte gi ham beskjed om det flere ganger om dagen. Han er snart 45 år, men jeg snubler i fotballsko, skistøvler, joggesko og gud vet hva hver gang jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...